Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

0

Περί Αρετής ο Λόγος....


*ΑΓΑΘΟΥΣ ΤΙΜΑ* . Να τιμούμε τους αγαθούς (τις καλές πράξεις των άλλων) .

*ΕΠΑΙΝΕΙ ΑΡΕΤΗΝ* . Να επαινούμε την αρετή (ή τον ενάρετο) .

Υ.Γ.: *Όπου προβάλλονται μεγάλα βραβεία της αρετής , εκεί και άριστοι πολίτες αναδεικνύονται* . (Θουκυδίδης) .

*ΑΡΕΤΗΣ ΟΙΚΕΙΟΝ ΚΑΚΙΑΣ ΑΛΛΟΤΡΙΟΝ* . (Κλεόβουλος ο Λίνδιος) . Να αισθάνεσαι οικειότητα προς την αρετή και ξένος προς την κακία . (Δελφικά Παραγγέλματα) .

Αρετή είναι το εφόδιο που χρησιμοποιείται από το Λογικό (ον ή μη ον) για να μορφωθεί σε αγαθή (Θεία) μια ψυχή (ζώσα ενέργεια) .

Αρετή δεν διαθέτει μόνο το ανθρώπινο ον . Αρετή διαθέτουν και τα μη ανθρώπινα όντα ή μη όντα . Και μάλιστα όχι μόνο εδώ (γήινα) αλλά και αλλού ή σε άλλες διαστάσεις .

Όσον αφορά την ανθρώπινη αρετή αυτή διακρίνεται για την προσέγγιση της και την αφομοίωσή της από το σύμπαν .

Επίσης στην ανθρώπινη αρετή περιλαμβάνεται αρχικά η αρμονία των : ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ τους , των ανθρώπινων σχέσεων με το σύμπαν και τέλος των ανθρώπινων σχέσεων με το υπερκόσμιο (Θείο) . (Δείκτης) .

Υ.Γ.: *ΤΟ ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ ΖΗΝ , ΤΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΤ ΑΡΕΤΗΝ ΖΗΝ* . Δηλαδή το να ζεις σύμφωνα με τη φύση , σημαίνει το να ζεις σύμφωνα με την αρετή (ενάρετα) . (Ζήνων ο Κιτιέυς) .


0

Τα εκατό ομορφότερα πρόσωπα του 2012


                 
0

Επιστήμονες πέτυχαν θερμοκρασίες κάτω από το απόλυτο μηδέν!


Ερευνητές σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας κατάφεραν να επιτύχουν, σε εργαστηριακές συνθήκες φυσικά, θερμοκρασίες κάτω από το απόλυτο μηδέν και πλέον ξαναγράφουν τους νόμους της Φυσικής.

Οι Φυσικοί δημιούργησαν κβαντικό αέριο με άτομα Καλίου, τα οποία μορφοποίησαν σε τυπική διάταξη πλέγματος χρησιμοποιώντας μαγνητικά πεδία και λέιζερ. Η στιγμιαία μεταβολή των μαγνητικών πεδίων, είχε ως αποτέλεσμα τη μεταβολή της κατάστασης των ατόμων από χαμηλής ενέργειας στη μέγιστη δυνατή ενεργειακή τους κατάσταση.

Αυτή η αστραπιαία μεταβολή σε συνδυασμό με την εφαρμογή του λέιζερ το οποίο διατηρούσε σταθερή τη διάταξη των ατόμων, κατάφερε να κατεβάσει τη θερμοκρασία της αέριας μάζας "δισεκατομμυριοστά βαθμών Κέλβιν κάτω από το απόλυτο μηδέν", σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει στην δημιουργία νέων μορφών ύλης σε εργαστηριακές συνθήκες όπως κβαντικές συσκευές, καθώς και να βοηθήσει πιθανώς στην διερεύνηση της δημιουργίας του σύμπαντος. Όλα αυτά όμως, εάν καταφέρει η επιστημονική κοινότητα να ξεπεράσει μερικές παρενέργειες της συγκεκριμένης πρακτικής.

Φυσιολογικά, ένα σύνολο ατόμων έλκεται από τη βαρύτητα, αλλά μερικά άτομα από το σύνολο που βρίσκεται σε θερμοκρασία κάτω από το απόλυτο μηδέν έχουν ανοδική πορεία αψηφώντας τη βαρύτητα, ενώ δεν αυτοκαταστρέφονται αφού η χαμηλή θερμοκρασία τά σταθεροποιεί. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη "σκοτεινή ενέργεια", η οποία υποθετικά ευθύνεται για τη διαστολή τού σύμπαντος.

Υπενθυμίζουμε πως το απόλυτο μηδέν είναι στους −273,15 βαθμούς Κελσίου.
Real.gr
0

Οι 10 πιο περίεργοι θάνατοι από… τεχνολογία


Η τεχνολογία ουσιαστικά είναι ο τρόπος που έχουμε εφεύρει ώστε να γίνει η ζωή μας καλύτερη, τόσο στην καθημερινότητα, όσο και στην εξέλιξή μας σαν είδος. Μπορεί λοιπόν οι τεχνολογία να επιφέρει τον θάνατο; Φυσικά και ναι. Παρακάτω θα διαβάσετε για 10 από τους πιο παράδοξους θανάτους που επήλθαν από τεχνολογικά επιτεύγματα και έχουν μείνει στην ιστορία.
1. Θάνατος από ξύλινο πόδι

Σαν να μην ήταν αρκετό για τον Sir Arthur Aston, αξιωματικού του στρατού της Αυτού Μεγαλειότητας, που είχε χάσει το πόδι του σε μάχη και αναγκάστηκε να το αντικαταστήσει με ένα ξύλινο, επίτευγμα των γιατρών της εποχής, έπρεπε να πεθάνει από αυτό. Κατά την διάρκεια της πολιορκίας της Drogheda, στην Ανατολική Ιρλανδία το 1649, τον χτύπησαν μέχρι θανάτου με αυτό, εφόσον νόμιζαν πως μέσα του, το ξύλινο πόδι, έκρυβε χρυσό.
2. Θάνατος από σφαιρικό κεραυνό

Ο Καθηγητής Georg Wilhelm Richmann Σουηδός- Γερμανός φυσικός που έμενε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, ήταν ένας από τους πρωτοπόρους στην μελέτη του ηλεκτρισμού, αλλά και από τους πρώτους που πραγματοποιούσαν πειράματα με αυτόν. Έχει όμως και μία άλλη, θλιβερή πρωτιά: είναι ο πρώτος άνθρωπος που πέθανε από αυτά τα πειράματα, όταν ένας κεραυνός σε μορφή σφαίρας χτύπησε τον ίδιο και το μεταλλικό ραβδί που είχε στα χέρια του προκειμένου να «μετρήσει» την καταιγίδα. Το 1753.
3. Θάνατος από πλημμύρα… μπίρας

Μπορεί να ακούγεται ονειρικό για τους λάτρεις της μπίρας, αλλά το να κολυμπάς σε αυτή δεν είναι και τόσο διασκεδαστικό. Ρωτήστε τους 7 ανθρώπους που πνίγηκαν όταν μία δεξαμενή του ζυθοποιείου Meux and Company στο Λονδίνο, το 1814, έσπασε και γέμισε τους δρόμους με 1.468.000 λίτρα μπίρα, πνίγοντας κάποιους, τραυματίζοντας κάποιους άλλους και προκαλώντας δηλητηρίαση από αλκοόλ σε έναν άνθρωπο.
4. Ο πρώτος θάνατος σε τροχαίο

Σας έχουμε γράψει για την Mary Ward, μία αξιοθαύμαστη γυναίκα που, αντί να μείνει στην ιστορία για την εγγενή της επιστημονική περιέργεια, έμεινε ως το πρώτο καταγεγραμμένο θύμα τροχαίου ατυχήματος. Το πρότυπο όχημα που είχε σχεδιάσει ο εξάδελφός της Charles Algernon, λειτουργούσε με ατμό. Σε μία βόλτα την 1η Σεπτεμβρίου 1869 που πήγε η Mary Ward, μία απότομη στροφή, οδήγησε στην πτώση της κας Ward από το όχημα και τον ακαριαίο θάνατό της. Κάπου εκεί, στην Αγγλική εξοχή…
5. Θάνατος από κύμα μελάσας

Αν νομίζατε ότι η μπίρα ήταν εφιάλτης, φανταστείτε να πέφτει πάνω σας ένα κύμα από καφέ, πηχτή, μελάσα. Το 1919, 21 άτομα σκοτώθηκαν και 150 τραυματίστηκαν όταν έσπασε μία δεξαμενή με 2,3 εκατομμύρια γαλόνια μελάσας και χύθηκε στους δρόμους της Βοστόνης ένα κύμα που έτρεχε με 20 χιλιόμετρα την ώρα. :/
6. Θάνατος λόγω αυξημένων… πυρηνικών συστατικών

Το 1945 ο πυρηνικός επιστήμονας Harry K. Daghlian ο νεότερος, κατόρθωσε να παραβιάσει τον πρώτο κανόνα του Manhattan Project: κατά λάθος, έριξε ένα κομμάτι από καρβίδιο του βολφραμίου πάνω σε μία σφαίρα πλουτωνίου. Όταν τα δύο συστατικά ενώθηκαν, το πλουτώνιο εξέπεμψε μία θανατηφόρα δόση ακτινοβολίας.
7. Θάνατος από εκρηκτική αποσυμπίεση

Οι Σοβιετικοί κοσμοναύτες Georgy Dobrovolsky, Vladislav Volkov και Viktor Patsayev είναι η ομάδα των τριών ανθρώπων που πέθαναν κατά την είσοδο τους στην ατμόσφαιρα της Γης, όταν το διαστημόπλοιο Soyuz 11, κατά λάθος ξεκίνησε την αποσυμπίεση στο εσωτερικό του, το 1971.
8. Θάνατος από ρομπότ

Όχι, δεν μιλάμε για ταινία επιστημονικής φαντασίας. Το 1979, ο Robert Williams πέθανε μετά από πολλαπλά κατάγματα στο κεφάλι που προκλήθηκαν από ένα ρομποτικό βραχίονα στο εργοστάσιο της Ford Motor στις ΗΠΑ. Το βάρος του βραχίονα ήταν 1 τόνος.
9. Θάνατος από έλικα ελικοπτέρου.

Ο Boris Sagal, Ουκρανός στην καταγωγή, σκηνοθετούσε μία τηλεοπτική σειρά με τίτλο 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων έπεσε πάνω σε μία κινούμενη έλικα ελικοπτέρου που τον αποκεφάλισε. Το 1981.
10. Θάνατος από άθραυστο τζάμι

Αυτά προκαλεί η υπερβολική εμπιστοσύνη στην τεχνολογία. Το 1993, ο Καναδός δικηγόρος Garry Hoy, έπεσε από τον 24ο όροφο του γραφείου του. Το άθραυστο τζάμι που είχε βάλει η εταιρεία του στα γραφεία, θεωρούνταν τόσο άθραυστο που ο Hoy έπεσε πάνω του με φόρα για να δείξει σε νεαρούς φοιτητές της νομικής ότι και ο νόμος… είναι άθραυστος. Με την διαφορά ότι, μπορεί το τζάμι να μην έσπασε, έσπασε όμως το πλαίσιο του παραθύρου και ο κος Hoy βρήκε φριχτό θάνατο από πτώση.
Πηγές: Gizmodo, Wikipedia-digitallife

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

0

Wi-Fi: Καταστροφή για τα φυτά


Η ακτινοβολία που εκπέμπουν τα ασύρματα δίκτυα (Wi-Fi) είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για τα δέντρα και τα φυτά που βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Wageningen στην Ολλανδία απέδειξαν ότι η «ασθένεια του Wi-Fi» πλήττει όλα τα φυλλοβόλα δέντρα στον δυτικό κόσμο, προκαλώντας αιμορραγία και ρωγμές στο φλοιό τους.
Την έρευνα είχε παραγγείλει ο δήμαρχος της πόλης Alphen aan den Rijn, μετά τον εντοπισμό «ανεξήγητων ανωμαλιών» στα δέντρα της περιοχής.
Οι επιστήμονες απέκλεισαν το ενδεχόμενο τα δέντρα να έχουν προσβληθεί από κάποια ασθένεια και διαπίστωσαν, έπειτα από συστηματική παρατήρηση, ότι τα ασύρματα δίκτυα «ενοχοποιούνται» για την κατάσταση.
Πρόσθετες έρευνες διαπίστωσαν ότι το φαινόμενο αυτό έχει εμφανιστεί σε όλο τον δυτικό κόσμο.
Στην Ολλανδία, περίπου το 70% των δέντρων στις αστικές περιοχές παρουσιάζουν τα ίδια συμπτώματα, σε σύγκριση με το 10% που είχε καταγραφεί πριν από πέντε χρόνια. Αντιθέτως, τα δέντρα που βρίσκονται στα δάση -όπου δεν υπάρχει κάλυψη Wi-Fi- επηρεάζονται ελάχιστα ή καθόλου.
Εκτός από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία που δημιουργούν τα ασύρματα δίκτυα LAN και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, την κατάσταση επιβαρύνουν και οι ρύποι που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα.
Οι επιστήμονες εξέτασαν 20 δέντρα (μελίες) τα οποία εξέθεσαν επί τρεις μήνες σε διάφορες πηγές ακτινοβολίας.
Όσα βρίσκονταν εντός εμβέλειας δικτύου Wi-Fi υπέστησαν χρωματικές αλλοιώσεις στα φύλλα τους, οι οποίες προκλήθηκαν από τη νέκρωση της άνω και κάτω επιδερμίδας τους. «Αυτό οδηγεί σταδιακά στο θάνατο των συγκεκριμένων τμημάτων των φύλλων», διαπίστωσαν οι επιστήμονες.
Παράλληλά, η έρευνα κατέδειξε ότι η ακτινοβολία των ασύρματων δικτύων μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη των καλαμποκιών.
Οι επιστήμονες τόνισαν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα της έρευνας και να καθοριστούν οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της ασύρματης ακτινοβολίας στα δέντρα.
Πηγή: newsit.gr



0

15 πράγματα που δεν θα γνωρίσουν ποτέ τα σημερινά παιδιά


Αν η χρονομηχανή του Κύρου Γρανάζη υπήρχε στην πραγματικότητα και επιχειρούσατε μια μικρή βόλτα δύο-τρεις δεκαετίες πιο πριν, τι θα διαπιστώνατε; Θυμάστε ότι δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα και παρ’ όλα αυτά επιζούσαμε με ένα ταπεινό… σταθερό με καλώδια; Έχετε ξεχάσει ότι το «κουτί» στο σαλόνι δεν μας έδινε την επιλογή να αλλάξουμε τα κανάλια –εκείνα τα ελάχιστα που υπήρχαν- με τηλεκοντρόλ; Την προετοιμασία για τις εκδρομές που περιελάμβανε απαραιτήτως μια στάση στο φωτογραφείο για να αγοράσετε φιλμ;
Όλα αυτά υπάρχουν σαν αναμνήσεις για όλους εμάς που τα ζήσαμε εκείνα τα -πιο απλά- χρόνια, αλλά αν χρειάζεται έστω και λίγη προσπάθεια για να τα θυμηθούμε, σκεφτείτε πόσες είναι οι πιθανότητες να τα θυμούνται ή να τα γνωρίζουν καν όσοι ενηλικιώνονται τώρα και οι γενιές που έπονται αυτών. Δείτε ποια αγαπημένα μας αντικείμενα που φάνταζαν σαν «αιχμή της τεχνολογίας» τότε, υπάρχουν πλέον στο πιο βαθύ σκοτάδι της αποθήκης μας ή στο χρονοντούλαπο, παρέα με άλλες παρελθούσες μόδες.
Φορητό κασετοφωνάκι
Πολύ πιο ογκώδες από τα iPod και τα μικροσκοπικά mp3 players του σήμερα, κι όμως, δεν μας ένοιαζε καθόλου. Η «ιεροτελεστία της κασέτας» που περιείχε αυτοσχέδια compilations με «Ξένα Διάφορα» και ο ήχος του rewind είναι κάτι περιττό για την σημερινή ψηφιακή τεχνολογία, αλλά πάντα θα θυμόμαστε τους προγόνους των φορητών CD players και των memory cards που στοιβάζουν εκατοντάδες τραγούδια στο κινητό μας.
Σταθερό τηλέφωνο με καντράν και καλώδια
Και μιας και το αναφέραμε, το κινητό ήρθε να μας βρει κάποια στιγμή μέσα στα ‘90s, για να μπει στην καθημερινότητά μας και να μην ξαναβγεί μέχρι και σήμερα. Μέχρι τότε, η μόνη τηλεφωνική επικοινωνία γινόταν με τα χαριτωμένα τηλέφωνα που διέθεταν στρογγυλό καντράν, στο οποίο έπρεπε να γυρίσεις τα νούμερα ώστε να σχηματίσεις τον αριθμό, και φυσικά να μείνεις στο ίδιο μέρος κατά την διάρκεια του τηλεφωνήματος. Αν έλεγε κάποιος στα παιδιά του 2020 ότι υπάρχει κι άλλο τηλέφωνο εκτός από το ασύρματο και ότι η αναγνώριση κλήσης κάποτε δεν υπήρχε ως έννοια, δεν νομίζουμε ότι θα καταλάβαιναν για τι πράγμα τους μιλάνε – να’ ναι καλά οι παλιές ταινίες, μέσα από τις εικόνες των οποίων θα επιβιώσουν οι παλιές συσκευές.

Ραδιόφωνο με βελόνα
Επιστρέφουμε στη μουσική, για να θυμηθούμε τα παλιά μας ραδιόφωνα, στα οποία η επιλογή του σταθμού γινόταν με το γύρισμα της βελόνας. Ποτέ δεν ξέραμε αμέσως ποιον σταθμό ακούγαμε, καθώς δεν υπήρχαν led οθόνες για να μας ενημερώσουν για την ακριβή συχνότητα, για το τραγούδι που ακούγεται και για την αφιέρωση του Τάκη στη Σούλα που της λείπει πολύ. Ακόμη και ο ήχος των παρασίτων που ακουγόταν στο ενδιάμεσο των εναλλαγών της βελόνας ίσως κάποτε ξεχαστεί τελείως.

Δίσκοι βινυλίου
Οι περισσότεροι έχουν ακόμη την συλλογή τους, φυλάσσοντάς την με καμάρι σε κάποιο ράφι. Άλλοι τους ακούνε ακόμη, στα πικ απ που λειτουργούν και σήμερα, για χάρη των νοσταλγών της βελόνας. Η νέα γενιά, όμως, που έχει συνηθίσει στον αψεγάδιαστο ήχο των mp3, mp4 και άλλων αρχείων με κατάληψη τριών χαρακτήρων, θα δυσκολευτεί να πιστέψει πως έχουν κάποιο νόημα οι θορυβώδεις στροφές των παλιών δίσκων. Οι ίδιες θορυβώδεις στροφές που κάνουν τους δίσκους αψεγάδιαστους και αντικείμενα-φετίχ για όσους μεγάλωσαν με αυτούς.


0

Τα αυτοκίνητα θα «μιλούν» μεταξύ τους


Σε συνέδριο οδικής ασφάλειας που έγινε στις ΗΠΑ παρουσιάστηκε μια νέα τεχνολογία η οποία έρχεται να βάλει «φρένο» στα τροχαία ατυχήματα.
Η τεχνολογία V2V επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους και ειδοποιεί τους οδηγούς τους σχετικά με το αν βρίσκονται σε πιθανή πορεία σύγκρουσης.
Η τεχνολογία
Η «επικοινωνία από όχημα σε όχημα» (vehicle to vehicle communication ή V2V), όπως ονομάζεται η τεχνολογία, επιτρέπει τη σύνδεση και επικοινωνία των οχημάτων μεταξύ τους μέσω ασύρματων δικτύων. Τα οχήματα ανταλλάσσουν συνεχώς μια σειρά από πληροφορίες όπως η θέση στην οποία βρίσκονται, η κατεύθυνση που έχουν καθώς και η ταχύτητα τους.
Ενα όχημα που φέρει την τεχνολογία ανταλλάσσει δεδομένα 10 φορές κάθε δευτερόλεπτο με τα οχήματα που βρίσκονται σε ακτίνα 300 μέτρων από αυτό. Ενας υπολογιστής επεξεργάζεται συνεχώς τα δεδομένα και σε περίπτωση που διαπιστώσει πιθανό κίνδυνο ειδοποιεί τον οδηγό προβάλλοντας σχετικά σήματα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.
Η εφαρμογή
Σε σχετική παρουσίαση ο οδηγός ενός Ford Taurus ετοιμαζόταν να περάσει μπροστά από μια μεγάλη νταλίκα που ήταν παρκαρισμένη σε δρόμο κάθετο σε αυτόν που εκείνος κινούνταν. Πίσω από τη νταλίκα ένα άλλο αυτοκίνητο πέρασε με ταχύτητα τον ερυθρό σηματοδότη και με δεδομένο ότι ο οδηγός του Ford δεν είχε ορατότητα του κάθετου δρόμου εξαιτίας της νταλίκας τα δύο οχήματα πιθανότατα θα συγκρούονταν. Το σύστημα ειδοποίησε τον οδηγό του Ford που πρόλαβε να φρενάρει έγκαιρα και έτσι αποφεύχθηκε το ατύχημα.
«To σύστημα V2V είναι το επόμενο εξελικτικό βήμα ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα προλάβουμε ένα τροχαίο ατύχημα» αναφέρει ο Ντέιβιντ Στρίκλαντ, στέλεχος της Διοίκησης Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Οδών των ΗΠΑ.
Εκτός από το να ειδοποιεί τον οδηγό αν ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ορατό σε αυτόν παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη ή μια ταμπέλα «stop», το σύστημα τον ενημερώνει επίσης για το αν υπάρχουν οχήματα πίσω από «τυφλές» στροφές στις οποίες ετοιμάζεται να εισέλθει ή αν μπορεί με ασφάλεια να κάνει μια προσπέραση.
ΤΟ ΒΗΜΑ



0

10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν


Πολλές προβλέψεις για το μέλλον στα ταξίδια, μπορεί να φαίνονται αστείες και υπερβολικές ή τουλάχιστον να αγνοούνται από πολλούς. Πόσο πιθανό είναι όμως να γίνουν πραγματικότητα;
Θα δούμε άραγε στο μέλλον ανελκυστήρες που πηγαίνουν στο διάστημα, πτήσεις όπου απαγορεύονται τα παιδιά και ιπτάμενα αυτοκίνητα ή όλα αυτά θα μείνουν στη σφαίρα της φαντασίας και των κινηματογραφικών ταινιών;
Όταν ο Karl Friedrich Benz -ο «πατέρας» του αυτοκινήτου- παρακολουθούσε το πρώτο από τα αυτοκίνητά του να συναρμολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορούσε να προβλέψει την Bugatti Veyron, το 2θέσιο σπορ υπεραυτοκίνητο (supercar) υψηλών επιδόσεων.
Έτσι και σήμερα, πολλές προβλέψεις για το μέλλον στα ταξίδια, μπορεί να φαίνονται αστείες και υπερβολικές ή τουλάχιστον να αγνοούνται από πολλούς.
Ακόμη κι αν σας μοιάζουν απίστευτες τώρα, ακολουθούν μερικές προβλέψεις που έχουν γίνει από τους ειδικούς, σχετικά με το μέλλον του ταξιδιού. Το CNNGO, εξετάζει πόσο πιθανή είναι καθεμιά από αυτές και διάφορα γεγονότα που εκτυλίσσονται στο χώρο.
  • Τα τρένα Maglev θα αντικαταστήσουν τα αεροπορικά ταξίδια
Πιθανότητα: 99%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (7)
Το Maglev είναι ένα γιαπωνέζικο τρένο μαγνητικής αιώρησης που κινείται με ταχύτητα που ξεπερνά τα 500km/h, αιωρούμενο λίγο πάνω από τις ράγες του, με τη βοήθεια μαγνητικών πεδίων. Έχει προβλεφθεί ότι αυτό το μέσο μπορεί τελικά να ξεπεράσει το αεροπλάνο ως νούμερο 1 επιλογή μετακίνησης.
Όπως λένε οι ειδικοί, τα τρένα υψηλής ταχύτητας είχαν σημαντικό αντίκτυπο στα ευρωπαϊκά αεροπορικά ταξίδια, κερδίζοντας το 90% των ταξιδιών Λονδίνου-Παρισιού, το 80% των ταξιδιών Μιλάνου-Ρώμης και το 95% των ταξιδιών Παρισιού-Λυών. Περιμένουμε τα τρένα υψηλής ταχύτητας να έχουν μεγάλες επιπτώσεις και για τα ταξίδια στην Κίνα, αλλά όχι τόσο πολύ σε άλλες χώρες. Φαίνεται ότι οι αμφισβητίες ανήκουν στο παρελθόν. Δεν είναι θέμα του αν, αλλά του πότε. Μια δεκαετία είναι ένα συντηρητικό χρονικό διάστημα.
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (5)
  • Τα διαβατήρια θα περάσουν στο παρελθόν
Πιθανότητα: 80%
Σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, η φράση «Μπορώ να δω το διαβατήριό σας, παρακαλώ;», είναι πολύ πιθανό να είναι αποτελεί σύντομα παρελθόν. Η χρήση των ηλεκτρονικών τσιπ και τα βιομετρικά συστήματα αποθήκευσης δεδομένων θα μπορούσαν να καταστήσουν τα συμβατικά ταξιδιωτικά έγγραφα άχρηστα. Επιλεγμένα σημεία εισόδου και εξόδου σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τεχνολογικά ενισχυμένες κάρτες ή ταυτότητες για τους ταξιδιώτες.
  • Το διάστημα θα γίνει προορισμός διακοπών
Πιθανότητα: 70%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (9)
Για τους πλούσιους, ένα ταξίδι στο διάστημα είναι ήδη εφικτό. Ο Ιταλο-Αμερικανός μεγιστάνας Dennis Tito, έγινε ο πρώτος «διαστημικός τουρίστας», καταβάλλοντας 20 εκατομμύρια δολάρια για να ταξιδέψει μαζί με τη ρωσική αποστολή στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό το 2001.
Τώρα, εταιρείες όπως οι Virgin Galactic, XCOR Aerospace και Space Adventures, δίνουν την ευκαιρία και σε άλλους επίδοξους τουρίστες να ταξιδέψουν στο διάστημα. Ήδη δέχονται κρατήσεις για ένα ταξίδι κατά μήκος μιας υπο-τροχιακής πορείας τον επόμενο χρόνο. Μέχρι στιγμής, 500 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον για επισκέψεις στο διάστημα. Το εισιτήριο κοστίζει 200.000 δολάρια για μια θέση στο διαστημόπλοιο Virgin Galactic. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο διαστημικός τουρισμός θα καταστεί δυνατός στο μέλλον, αλλά μόνο για λίγους.
  • Τα αεροσκάφη θα ταξιδεύουν χωρίς χειριστή
Πιθανότητα: 60%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (3)
Πιθανόν να έχετε ακούσει για μη επανδρωμένα τρένα, αλλά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη; Ακούγεται σαν τρέλα, αλλά είναι ακριβώς αυτό που υποστηρίζουν Αυστραλοί ερευνητές ότι θα συμβεί σε 50 χρόνια.
Ισχυρίζονται ότι όταν τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα γίνουν ευρέως διαδεδομένα, οι πολιτικές πτήσεις χωρίς χειριστές, θα γίνουν πραγματικότητα. Άλλοι πάλι δεν εμπιστεύονται την τεχνολογία τόσο πολύ, αλλά με την τεχνητή νοημοσύνη, όλα μπορούν να συμβούν.
  • Θα υπάρχει ξενοδοχείο στο διάστημα
Πιθανότητα: 50%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (6)
Εάν είστε από εκείνους που θα ταξιδέψουν στο διάστημα, τότε σίγουρα θα χρειαστείτε ένα ξενοδοχείο, έτσι δεν είναι; Η ρωσική Orbital Technologies ( http://orbitaltechnologies.ru/ ), ισχυρίζεται ότι θα κατασκευάσει ένα διαστημικό ξενοδοχείο ή «Εμπορικό Διαστημικό Σταθμό» για τους πλούσιους τουρίστες του διαστήματος που είναι έτοιμοι να ξοδέψουν μια περιουσία για μερικές νύχτες στο διάστημα.
Το ξενοδοχείο –η λειτουργία του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2016- θα φιλοξενεί μόνο μέχρι επτά άτομα ταυτόχρονα και δε θα έχει… ντουζιέρες!
  • Τα αεροσκάφη θα έχουν διάφανες ατράκτους
Πιθανότητα: 40%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (2)
Αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο, περιττό και λίγο τρομακτικό, αλλά η Airbus πέρυσι έδειξε πώς σχεδιάζει το αεροπλάνο του 2050.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν διάφανο το ανώτερο τμήμα της ατράκτου, τεχνολογία «holographic» για παιχνίδια και ιδιαίτερα καθίσματα. Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι η διάφανη άτρακτος δεν είναι δυνατή, ενώ άλλοι τη φαντάζονται ως δημιουργία της Αpple με το όνομα iPlane!
  • Θα υπάρχουν ιπτάμενα αυτοκίνητα
Πιθανότητα: 40%
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (1)
Οι δρόμοι στη Γη θα μετατραπούν σε εναέριους; Αυτό ισχυρίζεται η αμερικανική εταιρεία Terrafugia ( www.terrafugia.com/ ), βασιζόμενη στο προϊόν της, Transition, ένα διπλής χρήσης, εναέριο όχημα- αεροπλάνο, που κοστίζει 279.000 δολάρια.
Η πρώτη παράδοση του οχήματος σε πελάτη, αναμένεται να γίνει στα τέλη του 2012, αναφέρει η ιστοσελίδα της Terrafugia.
Ωραίο ακούγεται θεωρητικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι μας θα ξοδέψουμε χρόνο, χρήματα και κόπο για να πάρουμε δίπλωμα πιλότου. Έτσι, οι ειδικοί δηλώνουν δύσπιστοι γι’ αυτήν την τεχνολογία.
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (10)
  • Ανελκυστήρες στο διάστημα
Πιθανότητα: 30%
Ένα λεπτό «συμβίωσης» μέσα στο ασανσέρ του γραφείου σας με το αφεντικό σας, σας φαίνεται «οδυνηρό»;
Τι θα λέγατε για ένα ταξίδι 36.000 χιλιομέτρων, για μία εβδομάδα, με ένα διαστημικό ασανσέρ; Αυτό ισχυρίζεται πως θα κάνει η γιαπωνέζικη εταιρεία Obayashi Corporation ( www.obayashi.co.jp/english/ ), το 2050.
Ο ανελκυστήρας θα μεταφέρει έως 30 άτομα στο ένα δέκατο της διαδρομής προς το φεγγάρι, θα ταξιδεύει με 200 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει μια πλατφόρμα για να θαυμάζει κανείς τη θέα.
Οι ειδικοί ισχυρίζονται πως αυτό δεν είναι αδύνατο, αλλά μάλλον θα χρειαζόταν ένας δεύτερος Αϊνστάιν, για να προχωρήσει το θέμα προς υλοποίηση.
  • Πτήσεις όπου απαγορεύονται τα παιδιά
Πιθανότητα: 20%
Οι Malaysian Airlines, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι απαγορεύουν τα παιδιά κάτω των 12 ετών από ένα τμήμα του στόλου της των A380. Τα παράπονα των επιβατών για τη γκρίνια και τις φωνές των μικρών ταξιδιωτών, οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. Η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία, είχε απαγορεύσει νωρίτερα τα βρέφη από την First Class στα 747-400.
10 ταξιδιωτικές προβλέψεις και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν (8)
Αν όλες οι αεροπορικές εταιρείες ενεργούν με αυτό τον τρόπο, ίσως μελλοντικά οι πτήσεις να γίνουν πιο ήσυχες. Οι ειδικοί πάντως δε συμμερίζονται αυτή την πρακτική, οπότε το θέμα ίσως να μην προχωρήσει ή να υπάρχουν και οι 2 επιλογές.
  • Τα αεροσκάφη θα τροφοδοτούνται από ανακυκλωμένο μαγειρικό λάδι
Πιθανότητα: 10%
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, «στοιχειώνουν» τα αεροπορικά ταξίδια, οπότε η ανάγκη για οικολογικές λύσεις είναι επιτακτική. Μία από τις προτάσεις για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι η χρησιμοποίηση μαγειρικού λαδιού, αντί του καυσίμου. Αρκετές αεροπορικές εταιρείες όπως οι Etihad, Lufthansa και KLM, πραγματοποιούν πτήσεις που λειτουργούν χρησιμοποιώντας ένα μείγμα συμβατικών καυσίμων και «βιοκαυασίμων». Όμως, υπάρχουν ακόμη πολλά εμπόδια.
Η παραγωγή βιοκαυσίμων βλάπτει τα τροπικά δάση, προκαλώντας εκπομπές που επιφέρουν κλιματική αλλαγή και επηρεάζοντας τις τιμές των τροφίμων. Οπότε μοιάζει με φαύλο κύκλο.
Πηγή: clickatlife.gr-otherside


0

Tεχνολογικοί μύθοι και αλήθειες


  • Tα κινητά τηλέφωνα προκαλούν καρκίνο στον εγκέφαλο
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία χρόνια από έγκριτα ιδρύματα, δεν έχει αποδειχθεί οποιαδήποτε σχέση ανάμεσα στη χρήση κινητών και της εμφάνισης καρκίνου. Μια μελέτη 13 ετών, σε εθνικό επίπεδο μάλιστα, δεν έδειξε κάποιον αυξημένο κίνδυνο εξαιτίας της χρήσης κινητού, μιας και απεδείχθη πως οι συσκευές επηρεάζουν μεν την εγκεφαλική δραστηριότητα (κάτι που πρέπει να μας απασχολεί!), αλλά δεν προκαλούν καρκίνο.
  • Ποιος επισκέφτηκε το προφίλ μου στο Facebook;
Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε πως δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα εκ προεπιλογής μέσω του ίδιου του Facebook από εσάς αλλά και από τους άλλους χρήστες. Ακόλουθα, η εμφάνιση πληθώρας εμπορικών εφαρμογών οι οποίες διατείνονται πως θα σας προσφέρουν τη δυνατότητα αυτή, βασίζεται στον προηγούμενο μύθο και αποτελεί απάτη. Εάν πιστεύετε πως όντως κάποιος παρακολουθεί τις κινήσεις στο FB, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε επαγγελματία ερευνητή.
Η μπαταρία του laptop σας θα πρέπει να αποφορτίζεται κάθε φορά
Ο συγκεκριμένος αστικός μύθος, ο οποίος θεωρεί πως ο χρήστης θα πρέπει να αποφορτίζει την μπαταρία του laptop του κάθε φορά που κάνει χρήση του, αποτελεί κατάλοιπο από τις εποχές των μπαταριών νικελίου καδμίου. Ο τύπος αυτός μπαταριών υπέφερε από προβλήματα μνήμης, τα οποία δεν υφίστανται πλέον στις σύγχρονες μπαταρίες λιθίου. Σχετικός αστικός μύθος κυκλοφορεί και για τα κινητά, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει η μπαταρία τους να αποφορτιστεί πλήρως προτού επαναφορτιστεί. Και στην περίπτωση αυτή, η αιτιολόγηση εντοπίζεται στις παλιότερες μπαταρίες νικελίου καδμίου.


0

Ερχονται οι δρόμοι υψηλού IQ


Μια εικόνα των δρόμων του κοντινού μέλλοντος παρουσιάστηκε στο Dutch Design Week στην Ολλανδία. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα ενσωματώνουν μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες που θα τους κάνουν πραγματικά… έξυπνους.
Τα συστήματα
Οι «Εξυπνοι Αυτοκινητόδρομοι» (Smart Highways) όπως ονομάζεται το πρόγραμμα κατασκευής των νέων δρόμων κέρδισαν βραβείο καινοτομίας. Τα σχέδια των έξυπνων αυτοκινητοδρόμων έχουν αναπτύξει οι εταιρείες Studio Roosegaarde και Heijmans Infrastructure.
Οι δρόμοι αυτοί θα ενσωματώνουν συστήματα φωτισμού τα οποία θα εντοπίζουν τα οχήματα που βρίσκονται πάνω τους και θα φωτίζουν τα σημεία στα οποία κινούνται. Οταν δεν υπάρχει κίνηση οχημάτων οι φωτισμοί θα απενεργοποιούνται ώστε να μην χρειάζεται να είναι μόνιμα αναμμένα το βράδυ τα συμβατικά φώτα των δρόμων και έτσι να εξοικονομείται ενέργεια.
Οι λευκές λωρίδες και οι άλλες σημάνσεις στον δρόμο θα είναι βαμμένες με ειδικές μπογιές που θα είναι «ευαίσθητες» στις μεταβολές του καιρού και θα τις κάνουν ευδιάκριτες για τους οδηγούς στη βροχή, το χιόνι κλπ. Στους έξυπνους αυτοκινητοδρόμους θα υπάρχουν ακόμη και ειδικές λωρίδες που θα απευθύνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία θα φορτίζονται αυτόματα καθώς κινούνται πάνω σε αυτές. Το πρώτο δείγμα των έξυπνων αυτοκινητοδρόμων θα το δούμε στην Ολλανδία αφού όπως έγινε γνωστό οι δρόμοι της χώρας το 2013 θα βαφτούν με μια ειδική φωτοβόλο σκόνη που θα φωτίζει τον δρόμο για δέκα ώρες αφού πέσει το σκοτάδι.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ


Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

0

Έγραψε ιστορία ο Βούτσεβιτς



Η ομάδα του μπορεί να έχασε από το Μαϊάμι, αλλά ο Νίκολα Βούτσεβιτς θα θυμάται για πάντα την 31η Δεκεμβρίου του 2012.


Ο Μαυροβούνιος σέντερ του Ορλάντο «κατέβασε» 29 ριμπάουντ στον αγώνα (!) σημειώνοντας πέρα από ρεκόρ καριέρας και ρεκόρ στην ιστορία των «μαγικών», καθώς ξεπέρασε κατά ένα τα 28 ριμπάουντ του Σακίλ Ο’ Νιλ από το 1993.

Μόλις δύο παίκτες από την περίοδο 1985/86 και μετά έχουν αντίστοιχα μεγάλες επιδόσεις στα ριμπάουντ. Το 2010 ο Κέβιν Λοβ είχε 31 σε αγώνα των Τίμπεργουλβς με τους Νικς, ενώ το 1991 ο Κέβιν Γουίλις είχε 29 σε ένα παιχνίδι των Χοκς. Ουδείς άλλος έφτασε στα… ύψη του Βούτσεβιτς τα τελευταία 27 χρόνια.

Πάντως το απόλυτο ρεκόρ παραμένει απλησίαστο. Ανήκει στον Γουίλτ Τσάμπερλεϊν, ο οποίος στις 24 Νοεμβρίου του 1960 είχε με τους Φιλαδέλφεια Ουόριορς απέναντι στους Μπόστον Σέλτικς 55 ριμπάουντ!

0

Richard Dawkins – Γύρω απ” τον χρόνο


Ο χρόνος είναι πολύ παράξενη υπόθεση- περίπου τόσο φευγαλέος και δύσκολος να τον σταματήσεις όπως μια συνείδηση σε εγρήγορση. Μοιάζει να ρέει- σαν χείμαρρος που κυλάει ασταμάτητα- αλλά τι είναι αυτό που δημιουργεί τη ροή; Έχουμε την αίσθηση πως το παρόν είναι η μόνη στιγμή του χρόνου που υπάρχει πραγματικά. Το παρελθόν είναι μια σκιώδης μνήμη. Το μέλλον μια αφηρημένη αβεβαιότητα. Οι φυσικοί δεν το βλέπουν έτσι. Το παρόν δεν έχει προνομιακό καθεστώς στις εξισώσεις τους. Ορισμένοι σημερινοί φυσικοί έχουν φτάσει στο σημείο να περιγράφουν το παρόν σαν μια ψευδαίσθηση, προϊόν του νου του παρατηρητή…



Για τους ποιητές, ο χρόνος δεν είναι παρά ψευδαίσθηση. Ακούν το κάρο του με τους τροχούς να πλησιάζει γρήγορα, προσδοκούν να αφήσουν πατημασιές στις άμμους του, εύχονται να υπήρχε περισσότερος ώστε να σταθούν και να κοιτάξουν, τον καλούν να στήσει το καραβάνι του, μόνο για μια μέρα. Οι παροιμίες δηλώνουν ότι η αναβολή είναι ο κλέφτης του, ή, υπολογίζουν, με αμφίβολη ακρίβεια, την αναλογία των σημαδιών που άφησε. Οι αρχαιολόγοι ξεθάβουν ροζ-κόκκινες πόλεις που έχουν τα μισά του χρόνια. Οι ιδιοκτήτες των παμπ τον αναγγέλλουν, παρακαλώ κύριε. Τον χάνουμε, τον ξοδεύουμε, τον μακραίνουμε, τον σπαταλούμε, τον σκοτώνουμε.

Πολύ πριν υπάρξουν ρολόγια ή ημερολόγια, εμείς –στην πραγματικότητα, όλα τα ζώα και τα φυτά- υπολογίζαμε τις ζωές μας σύμφωνα με τους κύκλους της αστρονομίας. Με την κλίση εκείνων των μεγάλων ρολογιών στον ουρανό: την περιστροφή της γης στον άξονά της, την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο και την περιστροφή της σελήνης γύρω από τη γη.



Με την ευκαιρία, είναι εκπληκτικό πόσοι άνθρωποι πιστεύουν ότι η γη βρίσκεται κοντύτερα στον ήλιο το καλοκαίρι απ’ ό, τι το χειμώνα. Εάν ίσχυε αυτό, οι Αυστραλοί θα είχαν χειμώνα την ίδια εποχή με μας. Ένα λαμπρό παράδειγμα του Σωβινισμού του Βόρειου Ημισφαίριου αποτελεί μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας σύμφωνα με την οποία μια ομάδα ταξιδιωτών του διαστήματος, σε κάποιο μακρινό αστρικό σύστημα, ένιωσε νοσταλγία για τον δικό της πλανήτη: ‘Όσο σκέφτομαι ότι στη Γη είναι άνοιξη!’

0

Μέγας Αλέξανδρος: Τρεις εξαιρετικές επιθυμίες προτού ξεψυχήσει...!


Eυρισκόμενος στα πρόθυρα του θανάτου, ο Μέγας Αλέξανδρος συγκάλεσε τους στρατηγούς του και τους κοινοποίησε τις τρεις τελευταίες επιθυμίες του, οι οποίες ήταν οι ακόλουθες:


1. Να μεταφερθεί το φέρετρό του στους ώμους από τους καλύτερους γιατρούς της εποχής.


2. Τους θησαυρούς που είχε αποκτήσει [ασήμι, χρυσάφι, πολύτιμους λίθους] να τους σκορπίσουν σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον τάφο του.


3. Τα χέρια του να μείνουν να λικνίζονται στον αέρα, έξω από το φέρετρο, σε θέα όλων...


Ένας από τους στρατηγούς, έκπληκτος από τις ασυνήθιστες επιθυμίες, ρώτησε τον Αλέξανδρο ποιοι ήταν οι λόγοι.


Ο Αλέξανδρος εξήγησε:


1. Θέλω οι πιο διαπρεπείς γιατροί να σηκώσουν το φέρετρό μου, για να μπορούν να δείξουν με αυτό τον τρόπο ότι ούτε εκείνοι δεν έχουν, μπροστά στο θάνατο, τη δύναμη να θεραπεύουν!


2. Θέλω το έδαφος να καλυφθεί από τους θησαυρούς μου, για να μπορούν όλοι να βλέπουν ότι τα αγαθά που αποκτούμε εδώ, εδώ παραμένουν!


3. Θέλω τα χέρια μου να αιωρούνται στον αέρα, για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν ότι ερχόμαστε με τα χέρια άδεια και με τα χέρια άδεια φεύγουμε, όταν τελειώσει για εμάς ο πιο πολύτιμος θησαυρός που είναι ο χρόνος! Ο ΧΡΟΝΟΣ είναι ο πιο πολύτιμος θησαυρός που έχουμε, γιατί είναι περιορισμένος. Μπορούμε να δημιουργήσουμε χρήμα, αλλά όχι περισσότερο χρόνο. Όταν αφιερώνουμε χρόνο σε ένα πρόσωπο, του παραχωρούμε ένα μέρος από τη ζωή μας που ποτέ δεν θα μπορέσουμε να αναπληρώσουμε.


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr