Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

0

Επιστημονική διαμάχη για σχέδιο επικοινωνίας με εξωγήινους




Θα ήταν σώφρον να μεταδώσουμε μηνύματα στο Διάστημα που διατυμπανίζουν την ύπαρξή μας;
Επιστημονική διαμάχη για σχέδιο επικοινωνίας με εξωγήινους
Εδώ και 40 χρόνια, το SETI αφουγκράζεται τον ουρανό με ραδιοτηλεσκόπια



Σαν Χοσέ, Καλιφόρνια 
Θα ήταν σώφρον να μεταδώσουμε μηνύματα στο Διάστημα που διατυμπανίζουν την ύπαρξή μας; Ή μήπως αυτό θα προσκαλούσε εξωγήινους κατακτητές; Το δίλημμα συζητήθηκε την Πέμπτη στο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης, τον εμβληματικό οργανισμό που εκδίδει την έγκριτη επιθεώρηση «Science».
Οι υπέρ και οι κατά
Οι υπεύθυνοι του SETI, του Ινστιτούτου για την Αναζήτηση Εξωγήινης Νοημοσύνης, τάχθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο υπέρ μιας τέτοιας προσπάθειας. Ο Ντάγκλας Βάκοφ, διευθυντής του τμήματος Σύνθεσης Διαστρικών Μηνυμάτων στο SETI, προέβαλε ως βασικό επιχείρημα το γεγονός ότι οι τηλεοπτικές και άλλου είδους ραδιοεκπομπές από τη Γη έχουν ήδη φτάσει σε αποστάσεις δεκάδων ετών φωτός και θα μπορούσαν δυνητικά να έχουν ήδη γίνει αντιληπτές.

Ο Βάκοφ πιστεύει ότι έπειτα από 40 χρόνια αναζήτησης για εισερχόμενα σήματα οι οποίες δεν έχουν αποδώσει μέχρι σήμερα, το SETI πρέπει να περάσει σε αυτό που αποκαλείται «ενεργό SETI»: την αποστολή μηνυμάτων με ραδιοπομπούς υψηλής ισχύος που θα έφταναν πολύ μακρύτερα στο Διάστημα από ό,τι οι σημερινές, διάχυτες ραδιοεπικοινωνίες.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό έχει επιχειρηθεί στο παρελθόν, έστω και λίγες φορές. Το 1974, επισημαίνει ο δικτυακός τόπος του Science, ένα μήνυμα μεταδόθηκε από το ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο, το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου, στην κατεύθυνση ενός αστρικού σμήνους σε απόσταση 25.000 ετών φωτός.

Το γραφικό μήνυμα που μεταδόθηκε το 1974 από το Αρεσίμπο (Πηγή: Arne Nordmann/Creative Commons)
Η διαφωνία
Πιο πρόσφατα το 2008, η εταιρεία Doritos μετέδωσε μια διαφήμιση για τα σνακ της σε ένα δυνητικά κατοικήσιμο σύστημα σε απόσταση 42 ετών φωτός, χρησιμοποιώντας ως πομπό ένα ραντάρ στη Νορβηγία. Ο Ντέιβιντ Μπριν, αστροφυσικός και συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που συμμετείχε στο συνέδριο, διαφώνησε με τον Βάκοφ καθώς θεωρεί ότι μια απόπειρα επικοινωνίας με εξωγήινους πολιτισμούς θα ήταν απερίσκεπτη.

Μια τέτοια απόφαση, είπε, θα έπρεπε να ληφθεί έπειτα από δημόσιο διάλογο και όχι με τη μεμονωμένη πρωτοβουλία ενός οργανισμού όπως το SETI. O Βάκοφ, από την πλευρά του, δεν λέει όχι στο διάλογο, πιστεύει όμως ότι στο μεταξύ θα έπρεπε να ξεκινήσουμε μεταδόσεις. Η διαμάχη είναι απίθανο να λήξει σύντομα, είναι όμως πιθανό να δώσει τροφή σε επιστήμονες που ανησυχούν ότι οι εξωγήινοι δεν είναι απαραίτητα φιλικοί, και επομένως καλό θα ήταν να επιβάλλουμε σιγή ασυρμάτου. Ένας από αυτούς είναι ο διάσημος βρετανός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ, ο οποίος έχει προειδοποιήσει ότι η Γη θα μπορούσε να πάθει αυτό που έπαθαν οι ιθαγενείς της Αμερικής μετά την άφιξη των Ευρωπαίων κατακτητών.

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

0

Πανεπιστήμιο υποχρεώνει τον Ντάισελμπλουμ να τροποποιήσει το βιογραφικό του!


Πανεπιστήμιο υποχρεώνει τον Ντάισελμπλουμ να τροποποιήσει το βιογραφικό του!

Το University College Cork ανακοίνωσε δημόσια ότι ουδέποτε ο επικεφαλής του Eurogroup απέκτησε πτυχίο του.
Ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας και επικεφαλής του Eurogroup, στο επίσημο βιογραφικό του, που δημοσιοποιήθηκε όταν ανέλαβε υπουργός, ανέφερε ότι κατείχε ΜΑ (Master Of Arts) από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.
Όπως ανακοίνωσε όμως το UCC, σύμφωνα με τον ιρλανδικό «Independent», ο Γέρουν Ντάισελμπλουμ απλώς φοίτησε για κάποιους μήνες στο ίδρυμα αλλά ουδέποτε απέκτησε τίτλο.
Τα ολλανδικά αλλά και διεθνή μίντια ανέδειξαν σε μεγάλο το θέμα του ανύπαρκτου πτυχίου που ανέφερε ο επικεφαλής της Ευρωζώνης στο βιογραφικό του.
Το ολλανδικό υπουργείο Οικονομικών πάντως επιμένει ότι δεν υπήρχε πρόθεση "παραπληροφόρησης του κοινού για το ακαδημαϊκό υπόβαθρο" του κ. Ντάισελμπλουμ αλλά πρόκειται καθαρά περί... λάθους.
Πηγή: news.gr
0

Eσκασε σαν ατομική βόμβα! ΣOK στην Γερμανία από δηλώσεις Τσίπρα για Μέρκελ


270914000115_5115 
Συγκλονιστική είδηση…Τα ΜΜΕ το κρύβουν. Στην Ελλάδα η είδηση έσκασε σαν ατομική βόμβα.
Ο Αλέξης Τσίπρας κατά την συνάντηση του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Schultz έστειλε αρκετά μηνύματα για την καγκελάριο της Γερμανίας Ανγκελα Μερκελ.
Και όχι μόνο αυτό. Στην πράξη ζήτησε να επιστραφούν τα χρήματα από όλες της απάτες που έστησαν Έλληνες και γερμανοί βιομήχανοι σε βάρος της Ελληνικής οικονομίας.
Κατηγόρησε δε την Γερμανία ότι συνεργάστηκε με ολιγαρχες για το συμφέρον Γερμανικών πολυεθνικών.
Η Γερμανία μας έχει οδηγήσει στην χρεοκοπία με τα σκάνδαλα της Siemens, του ΟΤΕ, τα υποβρύχια, της κατασκευαστικές εταιρίες, την φοροδιαφυγή τους και την μόνιμη ανοσία που είχαν για όλα τα εγκλήματα που έκαναν.
Δυστυχώς αυτό δεν είναι μια απλή λίστα δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Σε ένα άλλο σημείο ο Αλέξης Τσίπρας είπε στον Schultz εμείς σκοπεύουμε να στείλουμε την Ανγκελα Μερκελ στο ποινικό δικαστήριο της Χάγης και εκεί θα αποδειχτούν όλα.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου έμεινε ζαλισμένος και με κομμένη την ανάσα δεν ήξερε τι να πει μπροστά στα έγραφα που του κατέθεσε ο Τσίπρας.
- See more at: http://arouraios.gr/

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

0

«Χρωστάτε 1,5 τρις στους Έλληνες»


«Χρωστάτε 1,5 τρις στους Έλληνες»



Εκτενή αναφορά στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα, κυρίως από το αναγκαστικό δάνειο αλλά και από τις πολεμικές αποζημιώσεις, για την επί 3,5 χρόνια γερμανοναζιστική κατοχή, κάνει η αυστριακή εφημερίδα «Der Standard» στη χριστουγεννιάτικη έκδοσή της.
Αφορμή για το δημοσίευμα αποτέλεσε η επικείμενη κατάθεση της σχετικής εμπιστευτικής έκθεσης, από την ειδική ομάδα εργασίας στον υπουργό Οικονομικών.
«Οι Γερμανοί στρατιώτες ήταν στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 1941 έως το Σεπτέμβριο του 1944 και πίσω τους δεν άφησαν τίποτε άλλο παρά καμένη γη και την μνήμη σε πείνα, σαδιστικές σφαγές και εκτοπίσεις. Η προγιαγιά του σημερινού πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, η συγγραφέας Πηνελόπη Δέλτα, αυτοκτόνησε την ημέρα κατά την οποία εισέβαλε στην Αθήνα η «Βέρμαχτ»», σημειώνεται στο δημοσίευμα, με τίτλο «Η οργή της Αθήνας για το αναγκαστικό δάνειο με τα δεκαπέντε μηδενικά», στο οποίο φιλοξενείται συνομιλία με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας, Παναγιώτη Καρακούση.
Ο ίδιος, που, όπως σημειώνει η εφημερίδα «με την ομάδα εργασίας επί δύο χρόνια ερεύνησαν και υπολόγισαν τί οφείλει η Γερμανία στους Έλληνες μέχρι σήμερα», εκφράζει θλίψη βλέποντας, όπως λέει, μερικούς στη Γερμανία και αλλού να αμφισβητούν το προφανές, δηλαδή τις ζημίες που υπέστη η Ελλάδα, καθώς αρκεί και μόνον να αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα είχε τις μεγαλύτερες απώλειες, με το 19 ο/ο του πληθυσμού της εκείνη την εποχή, δηλαδή 1,4 εκατομμύρια Έλληνες, να έχουν πεθάνει ή τραυματιστεί.

Το άρθρο της Der Standard
Όπως εξηγεί, πρόκειται για ομάδα τεχνοκρατών και ο ίδιος έχει παραμερίσει την οργή του και προσπάθησε να υπολογίσει τα πάντα αντικειμενικά, χωρίς οι έρευνες της ομάδας να έχουν κανένα πολιτικό στόχο και να σχετίζονται με τη δανειακή βοήθεια προς την Ελλάδα.
Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι το ποσό των 10 δις ευρώ που φέρεται να αναφέρθηκε σε ενημέρωση της ειδικής επιτροπής της Βουλής είναι κατά πολύ μικρότερο από τα 162 δις ευρώ τα οποία ζητάει ο Μανώλης Γλέζος, «ο λαικός ήρωας που ως νεαρός μαζί με έναν φίλο του το Μάιο του 1941 κατέβασαν από την Ακρόπολη τη σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό και ο οποίος σήμερα, 92 χρονών, βρίσκεται στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο για το ριζοσπαστικό αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ».
Η εφημερίδα παρατηρεί ότι τα δέκα δις ευρώ είναι το πολλαπλάσιο εκείνου που κατέβαλε το 1960 η Δυτική Γερμανία στους Έλληνες ως «αποζημίωση» για τα θύματα του ναζισμού στα τριάμισι χρόνια κατοχής, όταν η Βέρμαχτ είχε μεταφέρει στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης 70.000 Εβραίους από την Ελλάδα από τους οποίους δεν επέστρεψε σχεδόν κανείς και όταν είχε εκτελέσει 130.000 άμαχους στη χώρα.

Συμπληρώνει δε, ότι η επιχειρηματολογία των γερμανικών κυβερνήσεων είναι κατά κάποιον τρόπο ανέντιμη, όπως επισημαίνουν επανειλημμένα Γερμανοί ιστορικοί όπως οι Χάγκεν Φλάισερ και Αλμπρεχτ Ριτσλ, διότι μετά το 1945 η Βόννη «παρηγορούσε» τους Έλληνες πως όταν η Γερμανία θα έχει επανενωθεί θα μπορούσε να λυθεί οριστικά το ζήτημα των αποζημιώσεων. Ωστόσο όταν έγινε πραγματικά η επανένωση ήταν ήδη αργά, καθώς οι Γερμανοί στην «Συνθήκη των δύο συν τέσσερις» του 1990 περιέλαβαν προληπτικές διατάξεις για να αποτρέψουν περαιτέρω αξιώσεις για αποζημιώσεις.
Στη συνέχεια σημειώνεται πως κατά την επίσκεψη του Γερμανού προέδρου Γιόαχιμ Γκάουκ την περασμένη άνοιξη στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας είχε ζητήσει να αρχίσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η αποπληρωμή των αποζημιώσεων από τη Γερμανία, κάτι στο οποίο ο Γιόαχιμ Γάουκ είχε αντιτάξει χαρακτηριστικά «Ξέρετε τι πρέπει να απαντήσω: η νομική οδός για αυτό έχει κλείσει».

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

0

Εάν δεν μιλάτε Αγγλικά, διαβάστε το παρακάτω ...Αγγλικό κείμενο!


Αφιερωμένο, εξαιρετικά στους.....ξενομανείς, που θέλουν να αφανίσουν την Ελληνική γλώσσα.Ξέρεις ελληνικά; Τότε ξέρεις και αγγλικά! Το παρακάτω άρθρο είχε δημοσιευτεί πριν από καιρό σε βρετανικό περιοδικό τέχνης (;) Αξίζει το κόπο να το διαβάσεις...! "The genesis of classical drama was not symptomatic. Aneuphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama.

Periergaa

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

0

ΗΠΑ: Παρά 3 λεπτά δείχνει το Ρολόι της Αποκάλυψης


 Το Ποντίκι Web


Μεσάνυχτα παρά 3 λεπτά, δείχνει πλέον το Ρολόι της Αποκάλυψης, προειδοποιώντας για μια επικείμενη καταστροφή του κόσμου.

Ο λεπτοδείκτης του Ρολογιού της Αποκάλυψης, που συμβολίζει την επικείμενη καταστροφή του κόσμου, μετακινήθηκε κατά δύο λεπτά προς τα εμπρός και πλέον δείχνει «μεσάνυχτα παρά τρία λεπτά», ανακοίνωσαν την Πέμπτη οι επιστήμονες που τον προσδιορίζουν.

Το Συμβούλιο Πυρηνικών Επιστημόνων, ένας οργανισμός στον οποίο μετέχουν 18 Νομπελίστες, κρίνει «πολύ αυξημένη την πιθανότητα μιας παγκόσμιας καταστροφής εάν δεν ληφθούν γρήγορα μέτρα» για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και αν δεν σταματήσει η κούρσα των πυρηνικών όπλων.

Η ώρα είναι πλέον είναι 23:57, τόνισε η Κένετ Μπένεντικτ, η πρόεδρος του Συμβουλίου το οποίο το 1947 δημιούργησε αυτό το ρολόι που τότε συμβόλιζε την επικείμενη καταστροφή του κόσμου από τα πυρηνικά όπλα.

Ο λεπτοδείκτης του ρολογιού είχε μετακινηθεί για τελευταία φορά στις 10 Ιανουαρίου 2012, όταν προχώρησε κατά ένα λεπτό. Τόσο κοντά στα «μεσάνυχτα» είχε βρεθεί ξανά μόνο το 1984, όταν οι σχέσεις των ΗΠΑ με την τότε ΕΣΣΔ ήταν ιδιαίτερα τεταμένες.

«Σήμερα η ανεξέλεγκτη υπερθέρμανση του πλανήτη και η κούρσα των πυρηνικών όπλων, ως αποτέλεσμα του εκσυγχρονισμού των τεράστιων οπλοστασίων, αποτελούν την υπέρτατη και αδιαμφισβήτητη απειλή για την επιβίωση της ανθρωπότητας», τόνισε η Μπένεντικτ.

«Οι ηγέτες του κόσμου δεν έδρασαν με την ταχύτητα που χρειαζόταν για να προστατεύσουν τους πολίτες από μια πιθανή καταστροφή», πρόσθεσε, εξηγώντας την απόφαση του Συμβουλίου να μετακινήσει προς τα εμπρός τους δείκτες του ρολογιού.

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

0

ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ..


0

Τα torrent… νίκησαν!


Η δικαιοσύνη απέρριψε το αίτημα της εταιρείας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας να απαγορευθεί στην Ελλάδα η «επίσκεψη» των ιστοσελίδων με torrent.

Τα torrent… νίκησαν!
Η δικαιοσύνη αποφάσισε! Οι Έλληνες χρήστες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες που φιλοξενούν torrents.
Όπως αναφέρει ιστοσελίδα void το δικαστήριο δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα για ασφαλιστικά μέτρα το οποίο είχε υποβάλει η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Μάλιστα όπως διευκρινίζεται το δικαστήριο έκρινε ότι το αίτημα αυτό παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας.

Τα μέτρα τα οποία ζητούσε η ΑΕΠΙ το δικαστήριο αποφάσισε ότι παραβιάζουν την ελευθερία της πληροφόρησης, το δικαίωμα συμμετοχής στην κοινωνία της πληροφορίας και το απόρρητο της επικοινωνίας. 

 sport-fm
0

FORBES: ΤΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ


Θέλετε να μάθετε πόσο κοστίζει κάθε μια από τις 30 ομάδες του ΝΒΑ; Πόσα χρειάζεται κάποιος για να αγοράσει τους Lakers; Ποιες είναι οι 10 πρώτες; Ελάτε...
 
Αύξηση της τάξης του 72% (!) μέσα σε ένα χρόνο παρουσιάζει η αγοραστική αξία των ομάδων του ΝΒΑ, μετά (κυρίως) την πώληση των Los Angeles Clippers στον Steve Ballmer, όπως ανακοίνωσε το περιοδικό Forbes! Αυτή η "έκρηξη" είναι η μεγαλύτερη από το 1998 κι έπειτα, όταν το Forbes ξεκίνησε τις ετήσιες εκτιμήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρυσι μόλις τρεις ομάδες (Knicks, Lakers, Bulls) κόστιζαν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Φέτος, ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 11 και οι τρεις που προαναφέρθηκαν αγγίζουν ή ξεπερνούν κατά πολύ τα δυο δισεκατομμύρια!

Οι 10 πρώτες ομάδες της λίστας

1. Los Angeles Lakers: 2.600.000.000 δολάρια (93%)
2. New York Knicks: 2.500.000.000 δολάρια (79%)
3. Chicago Bulls: 2.000.000.000 δολάρια (100%)
4. Boston Celtics: 1.700.000.000 δολάρια (94%)
5. Los Angeles Clippers: 1.600.000.000 δολάρια (178%)
6. Brooklyn Nets: 1.500.000.000 δολάρια (92%)
7. Golden State Warriors: 1.300.000.000 δολάρια (73%)
8. Houston Rockets: 1.250.000.000 δολάρια (61%)
9. Miami Heat: 1.175.000.000 δολάρια (53%)
10. Dallas Mavericks: 1.150.000.000 δολάρια (50%)

* Σε παρένθεση η αύξηση της αξίας τους σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Οι υπόλοιπες ομάδες: San Antonio Spurs (1.000.000.000 δολάρια, 52%), Portland Trail Blazers (940.000.000 δολάρια, 60%), Oklahoma City Thunder (930.000.000 δολάρια, 58%), Toronto Raptors (920.000.000 δολάρια, 77%), Cleveland Cavaliers (915.000.000 δολάρια, 78%), Phoenix Suns (910.000.000 δολάρια, 61%), Washington Wizards (900.000.000 δολάρια, 86%), Orlando Magic (875.000.000 δολάρια, 56%), Denver Nuggets (855.000.000 δολάρια, 73%), Utah Jazz (850.000.000 δολάρια, 62), Indiana Pacers (830.000.000 δολάρια, 75%), Atlanta Hawks (825.000.000 δολάρια, 94%), Detroit Pistons (810.000.000 δολάρια, 80%)

Sacramento Kings (800.000.000 δολάρια, 45%), Memphis Grizzlies (750.000.000 δολάρια, 66%), Charlotte Hornets (725.000.000 δολάρια, 77%), Philadelphia 76ers (700.000.000 δολάρια, 49%), New Orleans Pelicans (650.000.000 δολάρια, 55%), Minnesota Timberwolves (625.000.000 δολάρια, 45%), Milwaukee Bucks (600.000.000 δολάρια, 48%).
 http://nba.sport24.gr
0

La Repubblica: Σώθηκαν οι τράπεζες και όχι οι Έλληνες



Με τον τίτλο «Σώθηκαν οι τράπεζες και όχι οι Έλληνες», η ιταλική εφημερίδα La Repubblica δημοσιεύει άρθρο στην διαδικτυακή της έκδοση, με αναφορά σε μελέτη της βρετανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Jubilee Debt Campaign.

«Το πρόγραμμα διάσωσης, - αναφέρει σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Έτορε Λιβίνι ο μη κυβερνητικός οργανισμός - δημιουργήθηκε για να σωθεί ο χρηματιστικός τομέας, μεταθέτοντας το χρέος από τον ιδιωτικό στον δημόσιο τομέα.

Λιγότερο από το 10% των διακοσίων σαράντα δισεκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν υπό την μορφή δανείου στην Ελλάδα, κατέληξε πραγματικά στους πολίτες. Με τα υπόλοιπα πληρώθηκαν οι τόκοι ή στηρίχθηκε ο τραπεζικός τομέας».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «τα συμπεράσματα της μελέτης αποτελούν στήριξη στο εκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ζητά περικοπή του χρέους για να δοθεί νέα ώθηση στην οικονομία».

Ο βρετανικός μη κυβερνητικός οργανισμός, γράφει η La Repubblicaα, αναφέρει παράλληλα ότι «αν η Διάσκεψη για το Χρέος αποτύχει δεν θα υπάρξει πρόβλημα, διότι η Αθήνα θα μπορούσε να κηρύξει χρεοκοπία, μένοντας όμως εντός του ευρώ, με ευνοϊκές επιπτώσεις για το ΑΕΠ».

Παράλληλα, η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα είναι θύμα των λαθών της» και ότι «χωρίς τα χρήματα της Τρόικα (που απαίτησαν δώδεκα δέσμες αιματηρών έκτακτων οικονομικών μέτρων) θα είχε χρεοκοπήσει εδώ και χρόνια».

Σε συνέντευξή του, τέλος, σε δημοσιογραφική εκπομπή του ιταλικού τηλεοπτικού καναλιού La7, η οποία μεταδόθηκε πριν λίγο, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και πρώην υπουργός Εξωτερικών, Μάσσιμο Ντ΄Αλέμα, μεταξύ των άλλων, δήλωσε:

«Ελπίζω ο ελληνικός λαός να αντιδράσει κατά των άδικων πολιτικών που του έχουν επιβληθεί. Διάβασα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, οι οποίες περιέχονται σε πρόσφατο βιβλίο-συνέντευξη».

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

0

Μόλις 80 άνθρωποι κατέχουν το 50% του παγκόσμιου πλούτου



Του ΤΑΣΟΥ ΘΩΜΑ


Γράφαμε πέρυσι τέτοια εποχή: «Μόλις 85 ζάμπλουτοι έχουν στα χέρια τους, όσο πλούτο έχουν 3,5 δισ. άνθρωποι». Τα συγκλονιστικά στοιχεία είχαν προκαλέσει αίσθηση. Κι όμως. Φέτος τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Οι 80 πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τον ίδιο πλούτο όσο 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι, το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού!
Τέτοιες μέρες κάθε χρόνο έρχονται στην επιφάνεια εκθέσεις και νούμερα για την παγκόσμια ανισότητα. Αφορμή είναι η συνάντηση των επιχειρηματικών και πολιτικών ελίτ του κόσμου στο περιβόητο Νταβός των ελβετικών Άλπεων. Φέτος τα στοιχεία είναι ακόμη χειρότερα κι από πέρυσι. Αποδεικνύεται πως η κρίση όχι μόνο δεν έχει πλήξει το κορυφαίο 1%, αλλά το οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη υπερσυγκέντρωση πλούτου, εις βάρος του υπόλοιπου 99%.
Από πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις; Το κορυφαίο 1% πέρυσι είχε το 47,7% του συνολικού παγκόσμιου πλούτου. Φέτος είναι ακόμη πιο ανεβασμένο: Φτάνει το 48,1%, αφήνοντας το υπόλοιπο 99% οριακά πάνω από το 50%. Σύμφωνα με την έκθεση της μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Όξφαμ η κατάσταση επιδεινώνεται ολοένα και περισσότερο. Μέχρι το 2016, το 1% θα κατέχει πλέον πλειοψηφικά… δικαιώματα επί του παγκόσμιου πλούτου, φτάνοντας το 50,28%! Μέχρι το 2020 θα έχει φτάσει το 54,32%!
Μην φανταστεί κανείς πως το υπόλοιπο 50% του πλούτου είναι μοιρασμένο. Η κλίμακα μικραίνει, η πρακτική είναι η ίδια. Ένα 19% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει το 46,5%, αφήνοντας τα… ξεροκαΐδια του 5,5% του πλούτου στο 80% του πληθυσμού!
Ο ρυθμός της ανισότητας
Το 2010, οι πλουσιότεροι 80 άνθρωποι στον κόσμο είχαν συνολική περιουσία 1,3 τρισ. δολάρια. Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια, έχουν αυξήσει τον πλούτο τους κατά 600 δισ., φτάνοντας τα 1,9 τρισεκατομμύρια. Το ακόμη σημαντικότερο: Από το 2002 μέχρι το 2010 ο συνολικός πλούτος του φτωχότερου 50% του παγκόσμιου πληθυσμού αυξανόταν περίπου αναλογικά με την αύξηση του πλούτου των ζάμπλουτων του κόσμου. Δηλαδή για να το πούμε απλά: Για κάθε δολάριο που πήγαινε στο 1%, πήγαινε ένα δολάριο και στο 50%. Αυτή η αναλογία άλλαξε άρδην το 2010.
Δεν θέλουμε να κουράσουμε με νούμερα όμως σε αυτή την περίπτωση είναι απαραίτητα: Το 2009 το φτωχότερο 50% του πληθυσμού είχε συνολικό πλούτο 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι 80 πλουσιότεροι άνθρωποι ήταν πεσμένοι στο 1 τρισ. (συγκεκριμένα 942 δισεκατομμύρια).  Το 2010 το 50% ακόμη ανέβαινε: Έφτασε τα 2,5 τρισ., ενώ 80 έπιαναν τα 1,2 και έκτοτε άλλαξαν τα πάντα. Από τα 2,5 (πάντα μιλάμε για τρισεκατομμύρια) του 2010, το 50% έπεσε στα 2,2 το 2011 για να φτάσει στα 1,8 του 2014. Αντιθέτως, οι 80 ανέβαιναν στα 1,5 το 2011 και εκτοξεύονταν στα 1,8 το 2014.
Μάλιστα, ήταν η πρώτη φορά που οι 80 ζάμπλουτοι ξεπέρασαν σε απόλυτο νούμερο το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού (1,842 έναντι 1,898). Για να το πούμε με άλλα λόγια: Το 2010 χρειάζονταν 388 δισεκατομμυριούχοι για να φτάσουν τον πλούτο του 50%. Τώρα χρειάζονται μόλις 80.
Πολιτική επιρροή
«Ο παγκόσμιος πλούτος συγκεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στα χέρια μία μικρής οικονομικής ελίτ. Αυτοί οι πλούσιοι άνθρωποι βρίσκονται πίσω από κολοσσιαίες επιχειρήσεις, οι οποίες ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο στην άσκηση πολιτικής επιρροής (λόμπινγκ). Έτσι, εξασφαλίζουν το κατάλληλο περιβάλλουν για την προστασία των συμφερόντων τους», γράφει στο σημείωμά της η Όξφαμ. Και καταλήγει: «Κυρίως το λόμπινγκ στις ΗΠΑ έχει στόχο τα ζητήματα φορολογικής πολιτικής και προϋπολογισμού. Οι δημόσιοι πόροι θα πρέπει να ωφελούν όλο τον πληθυσμοί και όχι να αντανακλούν τα συμφέρονται των πανίσχυρων ελίτ». 
Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους οι ζάμπλουτοι ευνοούνται από τη χρηματοπιστωτική απορύθμιση, από τους φορολογικούς παραδείσους, από τη νομοθετημένη φοροαποφυγή. Ευνοούνται ακόμη από την κατάρρευση των εργασιακών νομοθεσιών, την αποδυνάμωση των συνδικάτων, τις ιδιωτικοποιήσεις ξεπουλήματα και το τέλος του κράτους πρόνοιας. Με αυτούς τους τρόπους εξασφαλίζεται η υπερσυγκέντρωση πλούτου και εμείς στην Ελλάδα το ξέρουμε πολύ καλά. 

 typosthes

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

0

Η έννοια της αρετής στη Φιλοσοφία του Αριστοτέλη

  • Ποια η συσχέτιση της ηθικής και της πολιτικής θεωρίας του Αριστοτέλη όσον αφορά την έννοια της αρετής
  • Σε τι διαφέρει η έννοια του Αριστοτέλη από την αντίστοιχη του Πλάτωνα
  • Η έννοια της αρετής ως κεντρικός πυρήνας της πολιτικής και ηθικής φιλοσοφίας του Αριστοτέλη
Για να κατανοηθεί πως αντιλαμβάνεται ο Αριστοτέλης την ηθική του φιλοσοφία θα πρέπει να εξετάσουμε τις ηθικές αρετές αφού αυτές αποτελούν την ηθική ουσία του ανθρώπου.
Ο φιλόσοφος ορίζει την αρετή ως εξής. «Έστιν άρα η αρετή έξις προαιρετική εν μεσότητι ουσα τη προς ημας ,ωρισμένη λόγω και ω αν ο φρόνιμος ορίσειεν».
Η ηθική αρετή είναι, δηλαδή, μια έξη της ψυχής σχετική με την εκλογή, βρισκόμενη στο μέσο και προσδιορίζεται από το λόγο και τον τρόπο που ο φρόνιμος θα μπορούσε να ορίσει.
Ο Αριστοτέλης χρησιμοποιώντας τη λέξη «έξη» δηλώνει τη συνήθεια, την άσκηση της ψυχής προς το καλό. Ο άνθρωπος θα μπορέσει να θεωρηθεί ενάρετος μέσα από την πράξη που μαρτυρεί την ηθικότητα του. Ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα μέσα του να δεχτεί τις αρετές, αλλά τελειοποιείται με τον εθισμό. Έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του με βάση κάποιες ηθικές αρχές, να βελτιώσει τον χαρακτήρα του με τη συνήθεια και να οδηγηθεί στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του.
H ηθική συμπεριφορά αποτελεί τη μόνιμη διάθεση του ανθρώπου βασισμένη στην έξη, τη σταθερή δηλαδή στάση της ψυχής απέναντι στα πάθη και στους εξωγενείς παράγοντες. Η ηθική αρετή κατέχει τη σπουδαιότερη θέση στη θεωρία του φιλοσόφου ο οποίος όμως τονίζει και τη σημασία της διανοητικής αρετής φρόνησης στη διαμόρφωση του ήθους του ανθρώπου. Η αρετή είναι το μέσο ανάμεσα στην υπερβολή και στην έλλειψη. 2εν αφορά ως μέσο τα καθαυτά πράγματα, αλλά τα σχετικά με εμάς τους ίδιους.
Η ηθική αρετή έχει από τη φύση της τη μεσότητα κι αυτό είναι που την κάνει να τείνει προς την τελειότητα και να αποτελεί κάτι το εξαιρετικό, το αξιοπρόσεκτο που ξεχωρίζει από όλες τις άλλες αρετές. 2εν λειτουργεί ως συμβιβαστική λύση ανάμεσα σε δύο αντίθετες έννοιες. Με αυτήν την έννοια προσδιορίζεται ως άκρο. Η μεσότητα χαρακτηρίζει μόνο την ηθική αρετή και όχι τη διανοητική, καθότι η μεσότητα αφορά πράξεις και πάθη.
Η ηθική φιλοσοφία του Αριστοτέλη που στηρίζεται στην έννοια της αρετής ως έξης συνδέεται άμεσα με την πολιτική φιλοσοφία. Ο άνθρωπος δεν επιλέγει να είναι ενάρετος για χάρη του εαυτού του μόνο αλλά και για το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο είναι και ο ίδιος υποχρεωμένος να ζει.
Με την απόκτηση της αρετής διαμορφώνεται ο ηθικός χαρακτήρας του πολίτη που ενεργώντας με ένα συγκεκριμένο τρόπο δραστηριοποιείται στο περιβάλλον της πολιτείας. Μέσω της αρετής η ηθική συνδέεται με την πολιτική . Η αρετή είναι το μέσο για την ευδαιμονία του ανθρώπου που είναι σκοπός και κάθε ορθής πολιτείας και της πολιτικής. Η ηθική τελείωση του ανθρώπου(ευ ζην) είναι δυνατόν να επιτευχθεί στο εσωτερικό της πολιτικής κοινότητας.
Για να μπορέσει να συγκροτηθεί πολιτικά μια κοινωνία, θα πρέπει να στηρίζει τις βάσεις της στον ενάρετο βίο τόσο των πολιτών όσο και των ηγετών. Η ηθική αρετή πρέπει να είναι απαραίτητο γνώρισμα ενός άρχοντα. Θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στα καθήκοντα του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αν είναι ενάρετος και ενεργεί ακολουθώντας κάποιους ηθικούς κανόνες.
Αλλά και οι πολίτες θα πρέπει να είναι ενάρετοι. Γι ΄αυτόν τον λόγο η πολιτεία θα πρέπει να φροντίζει για την αρετή όλων των πολιτών και να θέτει ηθικούς στόχους γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να οδηγηθούν στην ευδαιμονία. Για να λειτουργεί ένα πολίτευμα με ορθό τρόπο, θα πρέπει οι πολίτες να είναι ενάρετοι, κάτι που θα επιτευχθεί με την ηθική διαπαιδαγώγηση.
Οι νομοθέτες οφείλουν να κάνουν τους πολίτες καλούς με τον εθισμό. Το πολίτευμα θα επιτύχει, αν πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος. Διαφορές ανάμεσα στην πλατωνική και αριστοτελική θεωρία περί αρετής. Για τον Πλάτωνα η αρετή είναι γνώση και επομένως είναι διδακτή. Αναφέρεται στην υπερφυσική προέλευση της αρετής. 2ίνει μεταφυσικό περιεχόμενο στην έννοια της αρετής ως μεσότητας. 2εν αποτελεί ανθρώπινη αξία αλλά έχει θεϊκή προέλευση.
Κριτήριο για να χαρακτηριστεί μια πράξη ενάρετη είναι η ιδέα του αγαθού. Η ψυχή αποτελείται από τρία μέρη που αντιστοιχούν στις αντίστοιχες δυνάμεις.(λογιστικό, θυμοειδές, επιθυμητικό). Εξαιτίας της μετάβασης με την ενσωμάτωση της ψυχής στο σώμα, από τον κόσμο των νοητών στον κόσμο των αισθητών η ψυχή οδηγείται στη σύγκρουση των δυνάμεων της. Η γνώση του καλού θα οδηγήσει τον άνθρωπο στην αρετή και θα τον κάνει να νικήσει το κακό που υπάρχει γύρω του.
Για να διδαχθεί η αρετή ακολουθείται η διαδικασία της ανάμνησης. Η ανάμνηση δείχνει ότι η ψυχή γνώριζε την ιδέα του αγαθού. Με την κατάλληλη παιδεία το λογιστικό μέρος της ψυχής ξαναθυμάται την ιδέα της αρετής, περιορίζει τη δράση του επιθυμητικού και του θυμοειδούς σε τέτοιο σημείο, ώστε να εξασφαλίζεται η ισορροπία δυνάμεων. Η ψυχή οδηγούμενη στη γνώση του αγαθού εξασφαλίζει την αρμονία. Όταν η δικαιοσύνη και οι άλλες αρετές συμπληρωθούν από την ιδέα του αγαθού θα γίνουν χρήσιμες και ωφέλιμες. Με αυτόν τον τρόπο ο άνθρωπος φτάνει στην ευδαιμονία του.
Αντίθετα ο Αριστοτέλης δίνει στην έννοια της αρετής ανθρώπινο και πρακτικό χαρακτήρα. Κριτήριο αποτελεί ο ενάρετος άνθρωπος που οι συγκεκριμένες του πράξεις επιβεβαιώνουν αυτόν το χαρακτηρισμό. Η ηθική αρετή και το ήθος δεν πρέπει να στηρίζονται στη γνώση και τη θεωρία αλλά στην πράξη και στο ανθρώπινο αγαθό, στο πρακτό αγαθό. Η αρετή πρέπει να γίνει συνήθεια. Συνήθεια γίνεται με την άσκηση. Με την άσκηση και την επανάληψη και με βάση την ελεύθερη βούληση του, την προαίρεση ο άνθρωπος μπορεί να θεωρηθεί ενάρετος.
Ενάρετος είναι αυτός που εκτελεί πράξεις αγαθές και όχι αυτός που ξαναθυμάται τη ιδέα του αγαθού μέσω της διαδικασίας της γνώσης-ανάμνησης. Στόχος του Αριστοτέλη είναι να αποτελέσει το έργο του πρακτικό οδηγό με τη συνδρομή του οποίου θα μπορέσει το άτομο να οδηγηθεί στην αρετή και συνάμα στην ευδαιμονία του. Για τον Αριστοτέλη η αρετή είναι έξη συμπεριλαμβάνοντας μέσα σε αυτήν το περιεχόμενο της πράξης και της συνήθειας.
Η αρετή ικανοποιεί την τάση του ανθρώπου να οδηγηθεί στη ευδαιμονία του. Και η ευδαιμονία είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί μόνο σε μια οργανωμένη πολιτεία. Για να λειτουργεί ορθά μια πολιτεία χωρίς προβλήματα είναι απαραίτητος ο ενάρετος βίος και από την πλευρά των αρχόντων και από την πλευρά των αρχομένων. Με αυτόν τον τρόπο συνδέεται η ηθική με την πολιτική.
Ο Πλάτων συνδέοντας την αρετή με την ιδέα του αγαθού δίνει στο περιεχόμενο της αρετής θεωρητική βάση. Ενάρετες είναι οι πράξεις που μετέχουν της ιδέας του αγαθού. Δεν αναφέρεται στα όρια και τα περιεχόμενα των πράξεων του κάθε ανθρώπου. Αντίθετα ο Αριστοτέλης επισημαίνει τον πρακτικό χαρακτήρα της αρετής υποβαθμίζοντας τη θεωρητική προσέγγιση της. δεν τον ενδιαφέρει να μάθουμε τι είναι αρετή, αλλά πως θα γίνουμε ενάρετοι.
 sciencearchives
0

10 φιλοσοφικές αρχές

aristotele 1. Η αρχή της μεσότητας (Αριστοτέλης). Η αρετή δεν πρέπει να γίνεται αντιληπτή ως το άκρο αντίθετο της κακίας, αλλά ως το μέσο μεταξύ δύο άκρων. Έτσι η γενναιοδωρία βρίσκεται μεταξύ της τσιγκουνιάς και της σπατάλη, το θάρρος μεταξύ της δειλίας και της απερισκεψίας κοκ.
2. Δίκαιος πόλεμος (Θωμάς Ακινάτης). Είναι δικαιολογημένο να εμπλακεί κανείς σε πόλεμο μόνο αν αυτός αποτελεί έσχατη επιλο­γή, αν η χρήση στρατιωτικής δύναμης μεταξύ των αντιπάλων πα­ραμένει ανάλογη, αν υπάρχουν καλές πιθανότητες επιτυχίας και αν η πλευρά που μάχεται κατέχει νόμιμα την εξουσία και έχει δίκαιες προθέσεις. Κατά τον πόλεμο οι άμαχοι πρέπει να προστατεύονται και οι πολεμικές επιχειρήσεις να διατηρούνται σε αναλογία.
williamofoccam 3. Η λεπίδα του Όκαμ (William of Occam). Οι οντότητες δεν πρέπει να πολλαπλασιάζονται πέραν του απολύτου αναγκαίου. Με άλλα λόγια, εφόσον όλες οι άλλες συνθήκες είναι όμοιες (σημαντικός όρος), οι απλούστερες εξηγήσεις προτιμώνται από τις πιο πολύπλοκες.
4. Η αρχή του αποχρώντος λόγου (Gottfried Wilhelm Leibniz). «Τίποτα δεν υπάρχει δίχως έναν λόγο γιατί να υπάρχει, αντί να μην υπάρχει».
5. Η αρχή των δεδομένων (David Hume). «Ο συνετός άνθρωπος εναρμονίζει την πίστη του με τα εμπειρικά δεδομένα» και «Ένα λιγότερο ισχυρό εμπειρικό δεδομένο δεν μπορεί ποτέ να αναιρέσει ένα ισχυρότερο».
immanuel_kant 6. «Οφείλω» σημαίνει «μπορώ» (Immanuel Kant). Δεν μπο­ρούμε να πούμε ότι κανείς οφείλει να κάνει κάτι παρά μόνο αν μπορεί να το κάνει.
7. Η αρχή της βλάβης (John Stuart Mill). «Ο μόνος σκοπός για τον οποίο οι άνθρωποι, ατομικά ή συλλογικά, έχουν το δι­καίωμα να επεμβαίνουν στην ελευθερία δράσης οποιουδήποτε συνανθρώπου τους είναι η αυτοπροστασία τους. Ο μόνος σκοπός για τον οποίο μπορεί νόμιμα να ασκηθεί εξουσία σε οποιο­δήποτε μέλος μιας πολιτισμένης κοινότητας, ενάντια στη θέλησή του, είναι η αποτροπή της βλάβης των άλλων. Το προσωπικό όφελος, σωματικό ή ηθικό, δεν συνιστά επαρκή δικαιολογία».
Karl_Popper 8. Η αρχή της διαψευσιμότητας (Karl Popper). Για να είναι επιστημονικός ένας ισχυρισμός, πρέπει να μπορεί να ελεγχθεί με τέτοιον τρόπο ώστε η αποτυχία σε αυτόν τον έλεγχο να αποδει­κνύει ότι είναι εσφαλμένος. Ή πιο απλά για να είναι χρήσιμη (ή έστω επιστημονική) μια επιστημονική θέση (θεωρία, "νόμος", αρχή κ.λ.π.) πρέπει να είναι διαψεύσιμη, δηλαδή να μπορεί να ελεγχθεί και να αποδειχτεί λανθασμένη.
9. Η αρχή της επιείκειας (Donald Davidson). Όταν ασκούμε κριτική σε απόψεις άλλων, πρέπει να τις ερμηνεύουμε κατά τέ­τοιον τρόπο ώστε να παρουσιάζονται όσο το δυνατόν πιο λογικές.
10. Η αρχή της διαφοράς (John Rawls). Αύξηση της ανισότητας επιτρέπεται μόνο όταν ωφελεί τα ασθενέστερα στρώματα της κοινωνίας.
Πηγή: Φιλοσοφία Τζούλιαν Μπαγκίνι, εκδ. Μίνωας-sciencearchives