Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

0

Η Αθήνα χειρότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης


Η Βιέννη προσφέρει στους κατοίκους της την καλύτερη ποιότητα ζωής σε σχέση με όλες τις άλλες πόλεις στον υπόλοιπο κόσμο και η Βαγδάτη τη χειρότερη, ενώ στη δυτική Ευρώπη η Αθήνα έχει αρνητική πρωτιά εξαιτίας της κρίσης χρέους, σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια έρευνα της εταιρείας συμβούλων Mercer.
Η Βιέννη με τους 1,7 εκατομμύρια κατοίκους βρίσκεται για τέταρτο συνεχόμενο έτος στην κορυφή του καταλόγου καθώς διαθέτει μία έντονη πολιτιστική ζωή σε συνδυασμό με αποτελεσματική υγειονομική περίθαλψη και λογικές -πλην όμως αυξανόμενες- τιμές ενοικίων.
Στην ετήσια έρευνά της, η Mercer βασίζεται σε 39 κριτήρια (αξιολόγησης των πόλεων) όπως η πολιτική σταθερότητα, η υγειονομική περίθαλψη, η παιδεία, η εγκληματικότητα, η ψυχαγωγία και το δίκτυο μαζικής μεταφοράς.
Παρά την κρίση χρέους, η Ευρώπη συμμετέχει στη λίστα του 2012 σε 15 από τις 25 πρώτες θέσεις της. Η Γερμανία και η Ελβετία συμμετέχουν με τρεις πόλεις η καθεμία στην πρώτη δεκάδα. Στη χαμηλότερη θέση της κατάταξης από τις πόλεις της δυτικής Ευρώπης βρίσκεται η Αθήνα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα.
«Συνολικά, οι ευρωπαϊκές πόλεις εξακολουθούν να έχουν υψηλή ποιότητα ζωής ως αποτέλεσμα του συνδυασμού αυξημένης σταθερότητας, ανόδου του βιοτικού επιπέδου και βελτίωσης των υποδομών των πόλεων», λέει το ανώτατο στέλεχος της Mercer, Σλαγκίν Παρακατίλ.
«Αλλά η οικονομική κρίση, οι πολιτικές εντάσεις και το υψηλό ποσοστό ανεργίας σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να συνιστούν πρόβλημα για την περιοχή», συμπληρώνει ο ίδιος.
Σε ό,τι αφορά στην αμερικανική ήπειρο, οι πόλεις του Καναδά καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις της λίστας με το Βανκούβερ να βρίσκεται στην πέμπτη θέση διατηρώντας την πρωτιά (για την αμερικανική ήπειρο) και τη Χονολουλού στην 28η θέση ως το πιο ευχάριστο αμερικανικό αστικό κέντρο.
Το Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας στην τρίτη θέση παραμένει στην κορυφή της κατάταξης των πόλεων Ασίας-Ειρηνικού, ενώ το Ντουμπάι στην 73η παίρνει την καλύτερη βαθμολογία στην περιοχή Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Ωστόσο, αυτή η περιοχή συμμετέχει με 15 πόλεις που κατέχουν τις τελευταίες 20 θέσεις περιλαμβανομένων του Λάγος (Νιγηρία), Μπαμάκο (Μαλί), Χαρτούμ (Σουδάν) και Τζαμένα (Τσαντ). Στην τελευταία θέση της παγκόσμιας λίστας βρίσκεται η πρωτεύουσα του Ιράκ, Βαγδάτη.

http://www.imerisia.gr
0

«Ελλάδα και Κολομβία στο ίδιο επίπεδο διαφθοράς»


Μάστιγα αποτελεί η διαφθορά για τις περισσότερες χώρες του κόσμου, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Κολομβίας όσον αφορά την εξάπλωση του φαινομένου, διαπιστώνει η ετήσια έκθεση της οργάνωσης «Διεθνής Διαφάνεια» που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με την έκθεση, η χώρα μας έχει τον πιο διεφθαρμένο δημόσιο τομέα στην ΕΕ.

Η Ελλάδα έχει τον πιο διεφθαρμένο δημόσιο τομέα ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με τον ετήσιο δείκτη αντιλήψεων αναλυτών, επιχειρηματιών και εμπειρογνωμόνων που δημοσίευσε την Τετάρτη η οργάνωση Διεθνής Διαφάνεια (Transparency International ).
Ο ετήσιος δείκτης της ΤΙ κατατάσσει 176 χώρες ανάλογα με τις αντιλήψεις που επικρατούν γύρω από το πόσο διεφθαρμένες είναι. Ο δείκτης δεν αντανακλά το πραγματικό επίπεδο της διαφθοράς που επικρατεί σε αυτές γιατί δεν μπορεί να μετρηθεί άμεσα, μια και οι σχετικές συναλλαγές γίνονται μυστικά.
Η Ελλάδα κατέχει την 94η θέση σε σχέση με την 80η πέρυσι, πέφτοντας κάτω από φτωχότερες και νεότερες δημοκρατίες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία. Πρόβλημα διαφθοράς αντιμετωπίζει και η Ιταλία, που βρίσκεται στην 72η θέση.

"Τα αποτελέσματα της έρευνας θα πρέπει να αποτελούν προειδοποίηση για την ΕΕ να ζητά περισσότερη πληροφόρηση και λογοδοσία από τα κράτη μέλη της", δήλωσε η αναλύτρια της TI για την ΕΕ, Γιάνα Μιτερμάιερ, προσθέτοντας ότι αυτό θα πρέπει να ισχύει επίσης στην προσπάθεια να θεσμοθετηθεί μία πανευρωπαϊκή τραπεζική εποπτεία.
Η οργάνωση Διεθνής Διαφάνεια προέτρεψε τις ευρωπαϊκές και άλλες κυβερνήσεις να καταβάλουν περισσότερες προσπάθειες για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο δημόσιο τομέα, όπως στους διαγωνισμούς, στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και στη φοροδιαφυγή.
Τα δύο τρίτα των 176 χωρών έχουν βαθμολογία κάτω των 50 βαθμών, γεγονός που όπως τονίζει η οργάνωση, "δείχνει την ανάγκη οι δημόσιοι οργανισμοί να αποκτήσουν μεγαλύτερη διαφάνεια".
http://www.ethnos.gr

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

0

Run 96m in 10 seconds / Cristiano Ronaldo


0

William Hill, Betfair φεύγουν, η «Black List» έρχεται…


Την απόσυρσή της από την ελληνική αγορά ανακοίνωσε στους πελάτες της, η στοιχηματική εταιρία William Hill, τηρώντας την οδηγία που εξέδωσε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, σύμφωνα με την οποία μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου πρέπει να διακόψουν τη λειτουργία τους, όσες εταιρίες δεν έχουν αποκτήσει άδεια λειτουργίας από το ελληνικό κράτος.

Η William Hill είναι η δεύτερη εταιρία που έχει ακολουθήσει τη διαδικασία κλεισίματος της πρόσβασης στοιχηματισμού προς τους Ελληνες παίκτες, ενημερώνοντάς τους, ότι από τις 23:59 της Τρίτης 4 Δεκεμβρίου 2012, οι λογαριασμοί τους θα είναι ανενεργοί για πρόσβαση στο αθλητικό στοίχημα, ενώ θα παραμείνουν ενεργοί για αναλήψεις οποτεδήποτε το επιθυμούν.

Πριν από μια εβδομάδα, περίπου, σε ανάλογη κίνηση είχε προβεί και η εταιρία Betfair, η οποία σταμάτησε να δέχεται στοιχηματισμό από Ελληνες πελάτες, ενώ από την πρώτη στιγμή της έκδοσης του νόμου για τις άδειες είχε αποσυρθεί από την Ελλάδα η εταιρία Landbrokes.
www.onsports.gr
0

Μπόρις Τζόνσον: Η Μέρκελ ηγείται της Ελλάδας


Σφοδρές επικρίσεις κατά της Γερμανίας περιελάμβανε η ομιλία του δημάρχου του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον σε επιχειρηματικό κοινό στη βρετανική πρωτεύουσα, με κύριο αντικείμενο τη σχέση Ηνωμένου Βασιλείου – ΕΕ.

Ο εκκεντρικός κ. Τζόνσον ανέφερε ότι «η διακυβέρνηση στην Ελλάδα έχει αναληφθεί από την καγκελάριο Μέρκελ», για να προσθέσει αστειευόμενος ότι δεν ήταν αυτό το αποτέλεσμα στο οποίο ήλπιζαν οι Έλληνες το 1944.

Κατά το δήμαρχο του Λονδίνου, το ευρώ έχει αποδειχθεί καταστροφικό εγχείρημα και τα σχέδια για δημοσιονομική και τραπεζική ένωση «θα κάνουν μία άσχημη κατάσταση ακόμα χειρότερη».

Σε ό,τι αφορά τη θέση της Βρετανίας, σημείωσε ότι είναι απαραίτητοι δραστικοί περιορισμοί στις σχέσεις της με την ΕΕ, εκφράζοντας την επιθυμία διαμόρφωσης μιας σχέσης όμοιας με αυτή που έχουν με τις Βρυξέλλες η Νορβηγία και η Ελβετία.

Επέκρινε τον πρωθυπουργό Κάμερον και τον υπουργό Οικονομικών Όσμπορν για την αντίθεσή τους στη διενέργεια δημοψηφίσματος για την έξοδο από την ΕΕ, λέγοντας ότι βρίσκονται στην ηθικά λάθος πλευρά του επιχειρήματος. Ο κ. Τζόνσον πρόσθεσε ότι η Ευρώπη πρέπει να επιστρέψει στην απλοποιημένη ενιαία αγορά.


skai.gr-Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο
0

Deutsche Bank: Θησαυρός ύψους 427 δισ. ευρώ νότια της Κρήτης


Σε 427 δισ. ευρώ ανέρχεται η αποτίμηση των υποθαλασσίων κοιτασμάτων φυσικού αερίου νοτίως της Κρήτης, σύμφωνα με υπολογιαμούς της Deutsche Bank, η οποία ταυτόχρονα ανοίγει και επίσημα συζήτηση  στις διεθνείς αγορές για τα συγκεκριμένα αποθέματα υδρογονανθράκων που ελέγχει η Ελλάδα.

Μάλιστα, με την επιφύλαξη ότι οι διαθέσιμες γεωλογικές μελέτες θα αποδειχθούν αληθινές,η γερμανική τράπεζα   μιλά για καθαρό όφελος για το δημόσιο της τάξης των 214 δισ. ευρώ , δηλαδή  107% του σημερινού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και, παράλληλα, εξετάζει τους «κανόνες εμπλοκής» των ξένων επενδυτών στην εκμετάλλευσή τους.

Η μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα επισημαίνει πως τα αποτελέσματα των σεισμολογικών ερευνών που έχουν ξεκινήσει αναμένονται στα μέσα του 2013 και εάν ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες γεωλογικές εκτιμήσεις, μελέτες και αναγωγές Ελλήνων και ξένων επιστημόνων τότε η αξία τους προσεγγίζει πράγματι τα 430 δισ. ευρώ.
0

Ο Χρήστος Φουρκής στην Ελευσίνα


Ο διακεκριμένος παραγωγός dream house μουσικής Χρήστος Φουρκής, θα σας ταξιδέψει με τις μουσικές του στο club Friends στην Ελευσίνα.

Ο Χρήστος Φουρκής θα βρίσκεται στα decs του club Friends στην παραλία Ελευσίνας το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στις 22:00 το βράδυ, για μία μόνο εμφάνιση.

Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο μουσικό event στην Ελευσίνα τα τελευταία χρόνια, μην τον χάσετε…


magoulaonline


ενα δείγμα...

                              


0

Ένα μυθιστόρημα για τον Αχιλλέα κέρδισε το εφετινό βραβείο Orange


Με ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο από την ελληνική αρχαιότητα, το The Song of Achilles [Το τραγούδι του Αχιλλέα] (Bloomsbury), η αμερικανή συγγραφέας Μαντλίν Μίλερ κέρδισε το εφετινό Βραβείο Orange Μυθιστορήματος. Ήταν η 17η απονομή του βραβείου, το οποίο τιμά την υπεροχή, την πρωτοτυπία και την προσβασιμότητα στη γυναικεία γραφή από όλον τον κόσμο.


Το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στην αρχαία Φθία και αφηγείται τη γνωριμία του Πάτροκλου με τον Αχιλλέα, την ανάπτυξη του στενού δεσμού τους και την αναχώρησή τους για την Τροία στο πλευρό των Αχαιών.



Γεννημένη στη Βοστώνη, η Μαντλίν Μίλερ σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Μπράουν και δράμα στο Γέιλ, όπου ειδικεύτηκε στην προσαρμογή ιστοριών της αρχαίας ελληνικής και λατινικής λογοτεχνίας για το σύγχρονο κοινό. Ζει στη Νέα Αγγλία όπου διδάσκει ως φιλόλογος σε γυμνάσιο. Το The Song of Achilles, το οποίο έγραφε τα τελευταία δέκα χρόνια, είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.



«Η γραφή της Μαντλίν Μίλερ, πρωτότυπη, με πάθος, ευρηματική και αισιόδοξη, θα έκανε τον Όμηρο περήφανο», είπε στην τελετή απονομής η βρετανή πεζογράφος Τζοάνα Τρόλοπ, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής.



Η βραβευμένη μυθιστοριογράφος έλαβε έπαθλο 30.000 στερλινών και την «Μπέσι», ένα μπρούντζινο μικρό γλυπτό με το οποίο τιμούνται παραδοσιακά οι νικήτριες του Orange.



Το Βραβείο Orange Μυθιστορήματος θεσπίστηκε το 1996 για να τιμήσει και να προωθήσει τη γυναικεία λογοτεχνία από όλον τον κόσμο σε ένα ευρύ κοινό αναγνωστών. Απονέμεται κάθε χρόνο στο καλύτερο μυθιστόρημα της χρονιάς που γράφτηκε από γυναίκα στα αγγλικά.


tovima.gr
0

WSJ: «Η Ελλάδα αξίζει γεωπολιτικά πολύ περισσότερο από την Πορτογαλία ή την Ιρλανδία»


«H Ελλάδα μπορεί να είναι μια μικρή ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά, όπως αποδεικνύει και η ιστορία, η γεωπολιτική σημασία της είναι μεγαλύτερη από εκείνη της Ιρλανδίας ή της Πορτογαλίας. Όμως η εντονη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας δημιουργεί κινδύνους ανατροπής του πολιτεύματος από εξτρεμιστικά πολιτικά ή στρατιωτικά κινήματα, με απροσδιόριστες συνέπειες».

Με απλά λόγια η Wall Street Journal περιέγραψε τα μεγάλα όπλα που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια ελληνοκεντρικά και όχι «ευρωπαϊκά» ή «παγκοσμιοποιημένα» σκεπτόμενη ελληνική πολιτική ηγεσία για να δώσει απαντήσεις σε αυτούς που θεωρούν ότι η χώρα και ο λαός της πρέπει πρώτα να υποφέρουν για να «εξαγνιστούν» (καλβινιστική-ευαγγελική αντίληψη Μέρκελ) και μετά να έρθουν «στον ίσιο δρόμο», αφού έχουν πληρώσει για τις αμαρτίες τους.

Κατά το κοινώς λεγόμενο η Ελλάδα είναι «μαγαζί-γωνία» σε μια περιοχή που τέτοια «μαγαζιά» πληρώνονται με χιλιαπλάσια ποσά απ’ότι το χρέος της χώρας. Και ακριβώς το γεγονός ότι οι ελληνικές πολιτικές ηγεσίες, αρνούνται να χρησιμοποιήσουν το όπλο αυτό, φοβούμενες μην τυχόν «κακοκαρδίσουν» τα μεγάλα δυτικά πολιτικά κέντρα, στα οποία έτσι ή αλλιώς οφείλει την ύπαρξή της η εγχώρια πολιτική ελίτ – συνεπικουρούμενη φυσικά από τα μεγάλα εγχώρια μεγάλα ΜΜΕ που παίζουν το ρόλο του «μαντρόσκυλου» της τρόϊκας – επιφυλάσσουν στον ελληνικό λαό μια πραγματική κόλαση.

Η Wall Street Journal, στο άρθρο της διατυπώνει τον προβληματισμό της για το μέλλον της Ευρώπης εξαιτίας της κρίσης χρέους διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι «η ύφεση που μαστίζει την Ευρώπη απειλεί με διάλυση την Ευρωπαϊκή Ένωση».


0

Καταστροφολογίας το… Ανάγνωσμα


(του Διονύση Π. Σιμόπουλου, Διευθυντή Ευγενιδείου Πλανηταρίου)


Τα τελευταία χρόνια, για μιαν ακόμη φορά, οι «προβλέψεις» για το επικείμενο «τέλος του κόσμου» δίνουν και παίρνουν. Κι αυτή τη φορά οι διάφοροι «ψευδοπροφήτες» βασίζονται στο ημερολόγιο των Μάγια, ενός πολιτισμού της Κεντρικής Αμερικής, που άνθησε πριν από 1.500 περίπου χρόνια! Οι νέες αυτές καταστροφολογικές «προφητείες» διατείνονται ότι το τέλος του κόσμου θα έλθει την 21η Δεκεμβρίου 2012, στη διάρκεια της οποίας θα συμβούν «πράγματα και θαύματα», μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: μία σειρά μεγάλων σεισμών με μέγεθος 13 (!!!) και άνω βαθμών στην κλίμακα Ρίχτερ, η βίαιη μετακίνηση των τεκτονικών πλακών της Γης, η μετακίνηση του παγωμένου φλοιού των πόλων, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας σε ύψος από 30–100 m, η δημιουργία τεραστίων παλιρροιακών κυμάτων (των επονομαζόμενων τσουνάμι), η δημιουργία ανέμων με ταχύτητα 800 έως 3.200 km/h, ο καταποντισμός όλων των παράλιων ακτών της Γης, η μετακίνηση του μαγνητικού πεδίου του πλανήτη μας και πολλά άλλα συναφή καταστροφολογικά γεγονότα!

Οι «καταστροφολογικές προβλέψεις» δεν είναι φαινόμενο καινούργιο. Η ιστορία έχει να μας επιδείξει χιλιάδες περιπτώσεις πανικού, που προκλήθηκαν από απλά και πλήρως κατανοητά, στις μέρες μας, αστρονομικά φαινόμενα. Εκλείψεις ηλίου, εμφάνιση λαμπρών κομητών, θεαματικές αλλά ακίνδυνες βροχές μετεώρων, αποτέλεσαν στο παρελθόν αιτία για την διασπορά τρομακτικών προφητειών και ασύδοτης κινδυνολογίας. Αυτή η εντελώς αδικαιολόγητη κινδυνολογία, πολλές φορές είχε ως αποτέλεσμα ανυπολόγιστες κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις που οδήγησαν πολλούς ανθρώπους ακόμη και στην αυτοκτονία.

Ακόμη και σήμερα, στις αρχές του 21ου αιώνα, του αιώνα της λογικής, της επιστήμης και της ανεπτυγμένης τεχνολογίας, πολλές φορές οι κινδυνολόγοι και οι «προφήτες» της συντέλειας του κόσμου κατορθώνουν να τρομοκρατούν αδικαιολόγητα τον κόσμο, σπέρνοντας τις ψεύτικες δεισιδαίμονες προκαταλήψεις τους. Τον Μάιο του 1910, για παράδειγμα, η εμφάνιση του πασίγνωστου κομήτη του Χάλεϋ αναστάτωσε, παρά τις διαβεβαιώσεις των αστρονόμων της εποχής, ολόκληρη την ανθρωπότητα. Εκατομμύρια άνθρωποι ξενύχτησαν στους δρόμους και στις πλατείες περιμένοντας το…μοιραίο, που τελικά δεν συνέβη.

Ακόμη πιο πρόσφατα, τον Φεβρουάριο του 1962, ένα νέο κύμα πανικού κατέλαβε την ανθρωπότητα, όταν Ινδοί αστρολόγοι είχαν «προβλέψει» τη συντέλεια του κόσμου. Την ψευδοπροφητεία τους αυτή τη βάσισαν σ’ έναν συνδυασμό της θέσης των πλανητών και μιας ολικής έκλειψης του Ήλιου, που θα ήταν ορατή από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι, στην Ινδία χιλιάδες άνθρωποι μαζεύτηκαν για να εξαγνιστούν. Στην Αγγλία, μερικοί οπαδοί των UFO κατέφυγαν στους λόφους για να ζητήσουν βοήθεια από τους φίλους τους στον Άρη και στην Αφροδίτη, ενώ στην Αριζόνα τα μέλη μιας θρησκευτικής αίρεσης κατέφυγαν σ’ ένα μικρό χωριό που, όπως πίστευαν, θα ήταν το μοναδικό που θα γλύτωνε από την καταστροφή. Οι εφημερίδες και οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί δέχτηκαν καταιγισμό τηλεφωνημάτων για πληροφορίες σχετικά με τη συντέλεια του κόσμου.
0

ΕΠΙΣΚΥΡΟΣ - Το Αρχαίο Ελληνικό Ποδόσφαιρο



                         (Επιτύμβια στήλη 4ος αιών π.Χ. , Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών)






 Επίσκυρος:" ό, παιδιά τις, διά σφαίρας", " ό, μέ τά πολλών, σφαιρισμός " (Ησυχ.) {Από το Ομηρικό Λεξικό των LIDDEL & SCOTT}. Δηλαδή " αυτός που παίζει με τη σφαίρα (μπάλλα) " ή " αυτός που παίζει με πολλούς τη σφαίρα (μπάλλα)". Στην αγγλική μετάφραση του ίδιου Λεξικού λέει: Επίσκυρος = Ballgame, football or rugby.

Αν ανατρέξουμε στα Ομηρικά έπη θα βρούμε τις πρώτες πληροφορίες για παιχνίδι με μπάλλα στη λεκάνη της Μεσογείου. Μια παρόμοια αναφορά γίνεται και στον "Θεαίτητο" του Πλάτωνα

Μεγάλη επιτυχία στην αρχαία Ελλάδα γνώρισε το παιχνίδι « Επίσκυρος » που είχε πάρει το όνομά του από τη γραμμή με σκύρα (σπασμένα κομμάτια πέτρας, πετραδάκια) που χώριζε το γήπεδο.Με λίγα λόγια είχαμε και κεντρική διαχωριστική γραμμή, των δύο μεγάλων περιοχών του γηπέδου.

(Σωκράτης) Λέγεται τοίνυν, ἔφη, ὦ ἑταῖρε, πρῶτον μὲν εἶναι τοιαύτη ἡ γῆ αὐτὴ ἰδεῖν, εἴ τις ἄνωθεν θεῷτο, ὥσπερ αἱ δωδεκάσκυτοι σφαῖραι, ποικίλη, χρώμασιν διειλημμένη, ὧν καὶ τὰ ἐνθάδε εἶναι χρώματα ὥσπερ δείγματα, οἷς δὴ οἱ γραφῆς καταχρῶνται.

(μτφ): “Λέγεται λοιπόν, ω συνομιλητή, πως η γη, εάν την δει κανείς από ψηλά είναι σαν τις σφαίρες (μπάλες) που αποτελούνται από δώδεκα κομμάτια διαφορετικού δέρματος. Είναι δηλαδή πολύχρωμη σφαίρα και τα μέρη της ξεχωρίζουν από τα χρώματα που έχει το καθένα
Πλάτων «Φαίδων» ή περί ψυχής [110b]

Αρα η μπάλα ήταν φτιαγμένη από 12 χρώματα, 12 κομμάτια δέρματος συμβολίζοντας τους 12 Έλληνες Θεούς.


«Φύγετε νεαροί, αυτό το παιχνίδι με την μπάλα φουσκωμένη από αέρα έχει γίνει για μεσήλικες και παιδιά» - Αρριανός ΧΙV 47

"Έριχνε ψηλά την σφαίρα και την γη που έθρεψε πολλούς άρχισε να κτυπά με προικισμένα πόδια και να κάνη στροφές γρήγορες και εναλλασσόμενες, ενώ οι άλλοι νέοι τον ζητωκραύγαζαν και στον ουρανό υψώνονταν δυνατές φωνές." - Οδύσσεια Θ 370 - 375


                                    Μπάλα που βρέθηκε μετά από ανασκαφές στην Σαμοθράκη.


Πληροφορούμεθα λοιπόν από τον αρχαιολόγο Ε. Μπεξή στο περιοδικό ΙΧΩΡ ότι:
Υπήρχε ένα άθλημα με το όνομα "Επίσκυρος".

Το γήπεδο που διεξήγετο ο αγώνας ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με γραμμές από χαλίκια και η μπάλα ήταν κατασκευασμένη από δερμάτινα κομμάτια ραμμένα μεταξύ τους με εντόσθια ζώων, ενώ στις άκρες του γηπέδου ήταν χαραγμένη μία γραμμή που συμβόλιζε τα δύο τέρματα.


Η μπάλα ήταν φουσκωμένη με αέρια και εξωτερικά ήταν ζωγραφισμένη με ζωντανά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα. Σκοπός ήταν και για τις δύο ομάδες όπως και σήμερα να περάσουν την μπάλα από την απέναντι εστία, το τέρμα.



Εντύπωση προξενεί επίσης η ιατρική(!) παρατήρηση του αθλήματος. Ο μεγάλος γιατρός της ύστερης αρχαιότητος Γαληνός μας δίνει μία καταπληκτική περιγραφή στο έργο του "Περί ασκήσεων με μικρή μπάλα" του παιχνιδιού.

"Όταν οι παίκτες παρατάσσονται σε αντίθετες σειρές και αγωνίζονται, για να εμποδίσουν τον αντίπαλο να κρατήσει την μπάλα στο κέντρο, τότε είναι βίαια άσκηση με κρατήματα στους ώμους και λαβές πάλης. Έτσι το κεφάλι και ο λαιμός ασκούνται με τις κινήσεις, τα κρατήματα των ώμων και τα πλευρά και το στήθος και το στομάχι ασκούνται από τα κρατήματα και τις λαβές πάλης με τα χέρια. Σε αυτό το παιχνίδι οι γλουτοί και τα πόδια τεντώνονται βίαια, γιατί αποτελούν την βάση των κινήσεων. Ο συνδυασμός με το τρέξιμο μπροστά και πίσω και τα πηδήματα στα πλάγια, κάθε άλλο παρά μικρή άσκηση είναι όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για όλο το σώμα που είναι σε κίνηση."

Εάν δεν αρκούν τα λόγια έχουμε και "κατευθείαν αναμετάδοση" από το αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών αθλητή - ποδοσφαιριστή, ο οποίος προσπαθεί με άψογη τεχνική να κοντρολάρει την μπάλα πάνω στο δεξί του πόδι. Είναι σαφές ότι ο παίκτης δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα με τα χέρια του γι αυτό τα κρατάει πίσω από την πλάτη του. (Αρχική φώτο).

 Μας διασώζονται ακόμη και ονόματα διάσημων «ποδοσφαιριστών» της αρχαιότητος ,όπως του Αριστόνικου του Καρυστίου, του Δημοτέλη του Χίου, του Χαιρεφάνη και του Κτησιβίου του Χαλκιδέως.

 http://www.ellinikoarxeio.com
0

Τριπτόλεμος - O Ήρωας την Ελευσίνας

 Ο Τριπτόλεμος είναι ο κατεξοχήν ήρωας, που συνδέεται με το μύθο της Δήμητρας και τη διάδοση της καλλιέργειας της γης.

Από τις μυθικές εκδοχές της γενεαλογίας του, η επικρατέστερη είναι εκείνη που τον θέλει γιο του βασιλιά της Ελευσίνας Κελεού και της Μετανείρας. Η Θεά Δήμητρα, για να ανταμείψει τη φιλοξενία που δέχτηκε από τους γονείς του στην Ελευσίνα, χάρισε στον Τριπτόλεμο ένα άρμα, που το έσερναν φτερωτοί δράκοντες και μεγάλη ποσότητα σιταριού για να το σπείρει σε όλη την οικουμένη.

Σε μερικές χώρες ο Τριπτόλεμος αντιμετώπισε αντιδράσεις. Ο βασιλιάς π.χ. των Γετών Κάρναβος, αφού έμαθε ο ίδιος την τέχνη της καλλιέργειας των δημητριακών, σκότωσε έναν από τους δράκοντες του άρματός του, για να μη διαδοθεί το μυστικό σε άλλες χώρες. Η Δήμητρα μεταμόρφωσε τον Κάρναβο σε δράκο, για να αντικαταστήσει τον σκοτωμένο. Αλλού, στην Πάτρα, ο Ανθείας, γιος του βασιλιά Εύμηλου, προσπάθησε να ζέψει τους δράκοντες στο θεϊκό άρμα μόνος του, την ώρα που ο Τριπτόλεμος κοιμόταν, αλλά έπεσε από το άρμα και σκοτώθηκε. Ο Εύμηλος και ο Τριπτόλεμος, για να τον τιμήσουν, ίδρυσαν την πόλη Άνθεια.

 Όταν γύρισε στην Ελευσίνα, η Δήμητρα τον μύησε στη λατρεία της και έγινε ο πρώτος ιερέας της. Στην Ελευσίνα υπήρχε βωμός του, καθώς και το αλώνι όπου κατά το θρύλο είχε αλωνιστεί το πρώτο σιτάρι που έβγαλε η σπορά του, και που ήταν γνωστό σαν Άλως Τριπτολέμου. Ο Τριπτόλεμος λατρευόταν και στην Αθήνα, στο Ελευσίνιο άντρο, μέσα στο οποίο υπήρχε άγαλμά του.

Η ονομαστή αυτή Οικογένεια του βασιλιά της Ελευσίνας Κελεού και της Μετανείρας, που υποδέχθηκε την Θεά Δήμητρα στον οίκο της, εκτός απο τον Τριπτόλεμο, αποτελούνταν από πέντε ακόμη τέκνα, τέσσερεις θυγατέρες – την Καλλιδίκη, την Κλεισιδίκη, την Δημώ και την Καλλιθόη – καθώς και τον μικρότερο υιό Δημοφώντα, σύμφωνα με τον «Ομηρικό Ύμνο εις Δήμητρα».

Από τα Ονόματά τους καταλαβαίνουμε το μέγεθος του Πολιτισμού της αρχαιοτάτης εκείνης εποχής.

 Έννοιες υψηλού επιπέδου ήσαν καθημερινό τους βίωμα.
Κάλλος (=ομορφιά στην ζωή και στην τέχνη) + Δίκη (=δικαιοσύνη) βγαίνει από το όνομα Καλλιδίκη.
Κλέος (=δόξα, υστεροφημία) + Δίκη (δικαιοσύνη) σημαίνει η Κλεισιδίκη.
Η Δημώ μάς φανερώνει ότι υπήρχε Δήμος, και μάλιστα κατά τα αρχαία μας κείμενα συνεδρίαζε καθημερινώς το Πρυτανείο, αποτελούμενο από τους αρίστους των πολιτών για τα τρέχοντα θέματα διοικήσεως του τόπου. Ο Δημοφών επίσης μας δηλώνει την φωνή του Δήμου.
Η Καλλιθόη μας φανερώνει Αθλητικούς Αγώνες (Κάλλος + θέω=τρέχω), και πράγματι τα Ελευσίνια αναφέρονται ως αρχαιότατοι Αγώνες Σταδίου.

Η προγονική μας αυτή Οικογένεια περιλαμβάνει και έναν μεγάλο Απόστολο, τον πρώτο στην Ιστορία. Ο Τριπτόλεμος (τρίς + πτόλεμος) – εκ του πολέω (και πτολέω) που σημαίνει οργώνω κυκλικά τρεις φορές, εξ ού πόλις (και πτόλις-πτολίεθρον) και πόλος (περιστροφή) – μάς φανερώνει την γνώση της Γεωργικής Τέχνης. Τότε οι άνθρωποι απέκτησαν μόνιμη κατοικία. Η Γεωργία – που είναι «πασών επιστημών μήτηρ» κατά τον Αριστοτέλη– διδάχθηκε από τον Τριπτόλεμο στην Ανθρωπότητα, σύμφωνα με την Αττική παράδοση, αφού ανέλαβε αυτήν την Αποστολή με τις ευλογίες και την γνώση από την ίδια την Θεά Δήμητρα και την Κόρη της Περσεφόνη. Οι άνθρωποι τον τίμησαν με Ναό στην Ελευσίνα και στην Αθήνα. Επίσης, υπήρχε και Ιερόν προς τιμήν της μητέρας του, της Μετάνειρας, στην Ελευσίνα.


Ο Ιερός χώρος της Ελευσίνος, με το Σπήλαιον της Δάειρας και το Τελεστήριον των Ελευσινίων Μυστηρίων, με το Στάδιον και το Πρυτανείον, μας διδάσκει διαχρονικά τα μέγιστα νοήματα της Ζωής και του Θανάτου

Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2012/10/triptolemos-hrwas-eleysinas.html#ixzz2E4Qdzt5Q



Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2012/10/triptolemos-hrwas-eleysinas.html#ixzz2E4PXEOD0
0

Θησέας - Ο Ήρωας της Αθήνας και οι άθλοι του!!


Ο Θησέας είναι ο κατεξοχήν ήρωας της Αθήνας, κατέχοντας την αντίστοιχη θέση στους Ίωνες που έχει ο Ηρακλής στους Δωριείς, μολονότι μια γενιά νεότερος. Μητέρα του είναι η Αίθρα, κόρη του βασιλιά της Τροιζήνας και πατέρας του ο Αιγέας, βασιλιάς των Αθηνών.


Ο Αιγέας μετά από δύο άγονους γάμους με τη Μήτα και τη Χαλκιόπη ζήτησε τη βοήθεια του Μαντείου των Δελφών, αναφορικά με το τι έπρεπε να κάνει. Το Μαντείο του έδωσε ένα άσχετο και ακαταλαβίστικο χρησμό: «Μην ανοίξεις το ασκί του κρασιού σου πριν φτάσεις στην Αθήνα». Ο Αιγέας, μη κατανοώντας το νόημα του χρησμού, ταξιδεύοντας πίσω στην Αθήνα πέρασε και από την Τροιζήνα, στην οποία βασίλευε ο σοφός Πιτθέας, με σκοπό να ζητήσει τη συμβουλή του. Ο Πιτθέας κατάλαβε αμέσως το χρησμό (να μην μεθύσει πριν φτάσει στην Αθήνα), αλλά ήθελε πάση θυσία να τον ζευγαρώσει με την κόρη του, Αίθρα.


Έτσι, ο σοφός βασιλιάς διοργάνωσε μεγάλο συμπόσιο προς τιμήν του Αιγέα, στον οποίο προσέφερε μεγάλη ποσότητα κρασιού. Ο Αιγέας μέθυσε, με αποτέλεσμα να περάσει τη νύχτα με την Αίθρα. Το επόμενο πρωί, καταλαβαίνοντας τι είχε γίνει, ανακοίνωσε στην Αίθρα ότι θα έπρεπε να επιστρέψει μόνος στην Αθήνα και να μην μάθει κανείς ότι θα είχε απόγονο, γιατί οι Παλλαντίδες, οι 50 γιοι του αδελφού του, Πάλλαντα, διεκδικούσαν το θρόνο του. Επιπλέον, άφησε παρακαταθήκη στο γιο του το ξίφος του και τα σαντάλια του, τα οποία τοποθέτησε κάτω από μια μεγάλη πέτρα, δίνοντας οδηγίες στην Αίθρα να τον οδηγήσει στο μέρος αυτό όταν θα ήταν αρκετά δυνατός να σηκώσει την πέτρα, να αναλάβει και να πάει στην Αθήνα, σε αναζήτηση του πατέρα του.


Καρπός της ένωσής τους ήταν ο Θησέας, που μεγάλωσε στην Τροιζήνα, μαζί με τη μητέρα του και τον παππού του. Μεγαλώνοντας, έγινε ένας όμορφος και δυνατός νέος. Ένα από τα πρώτα του κατορθώματα ήταν να αρπάξει τον τρομερό ταύρο που είχε φέρει ο Ηρακλής από την Κρήτη: ο ταύρος, που βρισκόταν κοντά στο Μαραθώνα, προκαλούσε μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή και έτσι ο Θησέας τον αιχμαλώτισε με αλυσίδες και τον προσέφερε θυσία στο Δελφίνιο Απόλλωνα. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Θησέας δεν δέχτηκε να του κόψουν όλα του τα μαλλιά, όπως συνηθιζόταν, αλλά μόνο τις μπούκλες γύρω από το μέτωπό του. Το κούρεμα αυτό έγινε αργότερα της μόδας, γνωστό ως «θησεία κόμη».


Λέγεται πως μια μέρα πριν ο Θησέας συλλάβει τον ταύρο έβρεχε βαριά και ζήτησε φιλοξενία σε ένα από τα σπίτια της περιοχής. Η γριά που τον φιλοξένησε ονομαζόταν Εκάλη και επειδή είχε πεθάνει λίγο μετά που έφυγε, όταν έγινε βασιλιάς στην Αθήνα έδωσε το όνομά της σε ένα χωριουδάκι της Αττικής, τη σημερινή Εκάλη, που είναι κτισμένα τα εξοχικά των πλούσιων Ελλήνων. Λίγο πριν, όταν ο Θησέας ήταν 7 ακόμη χρονών, επισκέφθηκε την Τροιζήνα ο Ηρακλής. Ο Θησέας έπαιζε με άλλα παιδιά στα Προπύλαια, όταν φανερώθηκε ο Ηρακλής με την τρομερή του λεοντή από το δέρμα του λιονταριού της Νεμέας· ενώ όλα τα παιδιά σκορπίστηκαν από το φόβο τους, ο Θησέας, νομίζοντας - όπως και τα άλλα παιδιά - πως η λεοντή ήταν πραγματικό λιοντάρι, άρπαξε ένα τσεκούρι και όρμησε να το σκοτώσει, ξαφνιάζοντας τον Ηρακλή.


Όταν έγινε 16 χρονών, ο Θησέας οδηγήθηκε από τη μητέρα του στο χώρο που είχε αφήσει ο πατέρας του το ξίφος και τα σαντάλια του. Με ευκολία ανασήκωσε την πέτρα, ανάλαβε και, αφού του αποκαλύφθηκε η πατρότητά του, αποφάσισε να τραβήξει για την Αθήνα, σε αναζήτηση του Αιγέα. Μάταια ο Πιτθέας και η Αίθρα τον παρακαλούσαν να χρησιμοποιήσει τη θάλασσα: ο Θησέας ήθελε να πάει μέσω της στεριάς, που ήταν γεμάτη από ληστές και τέρατα, για να κατορθώσει τους νικήσει και να καθιερώσει το όνομά του σαν ήρωας, όπως ο Ηρακλής, που τόσο ζήλευε.


Έτσι και έγινε. Για τους άθλους και τις περιπέτειές του δείτε παρακάτω. Αποτέλεσμα όλων αυτών των κατορθωμάτων του Θησέα ήταν η φήμη του να προηγηθεί της άφιξής του στην Αθήνα. Την ίδια εποχή ο Αιγέας νυμφεύτηκε τη Μήδεια, μια μάγισσα που αναφέραμε σε προηγούμενό μας άρθρο, κόρη του βασιλιά Αιήτη της Κολχίδας. Η Μήδεια γνώριζε την ταυτότητα του Θησέα, την οποία όμως αγνοούσε ο Αιγέας. Έτσι, η Μήδεια τρομοκρατούσε τον Αιγέα αναφορικά με την άφιξη του Θησέα, λέγοντάς του ότι θα ερχόταν για να καταλάβει το βασίλειό του, αποφεύγοντας να του αποκαλύψει ότι ήταν ο ίδιος του ο γιος. Έτσι, τον έπεισε να σκοτώσει το Θησέα, όταν αυτός θα ερχόταν στην πόλη του.


Ο Αιγέας υποδέχτηκε με τιμές το νέο, του οποίου η ρώμη και το κάλλος είχαν αποχτήσει ήδη μυθικές διαστάσεις και διοργάνωσε προς τιμήν του συμπόσιο, στο οποίο του προσέφερε ένα κύπελλο με δηλητήριο, στη θέση του κρασιού. Την ώρα που ο Θησέας σήκωσε το σπαθί του για να κόψει ένα κομμάτι από το θυσιασμένο ζώο, ο πατέρας του αναγνώρισε το ξίφος και, σχεδόν αμέσως, τα σαντάλια του.


Έτσι, δευτερόλεπτα πριν ο Θησέας αρχίσει να πίνει το δηλητήριο, όρμησε πάνω του, άρπαξε το κύπελλο από τα χέρια του, έχυσε το περιεχόμενό του σε μια γλάστρα και του εξήγησε ότι ήταν ο πατέρας του. Ύστερα, θέλοντας να τιμωρήσει τη Μήδεια, που τον είχε ξεγελάσει, την εξόρισε στην πατρίδα της και κάλεσε το λαό των Αθηνών να υποδεχτεί τον ρωμαλέο νέο. Το γεγονός αυτό θορύβησε τους γιους του Πάλλαντα, που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (μια πήγε στην Αθήνα φανερά και μια κρυφά), με σκοπό να δολοφονήσουν το Θησέα.


Ο Θησέας είχε πληροφορηθεί για τις κινήσεις τους και ξαφνιάζοντας τους υπό κάλυψη εξαδέλφους του τους σκότωσε, ενώ οι υπόλοιποι τράπηκαν σε φυγή και διέφυγαν. Στη δίκη που επακολούθησε, ο Θησέας αθωώθηκε λόγω του κείμενου δικαίου. Λέγεται μάλιστα πως για πρώτη φορά κάποιος που σκότωσε συγγενείς και δικάστηκε αθωώθηκε.


Οι άθλοι του Θησέα


Όπως αναφέραμε παραπάνω, ο Θησέας επέλεξε να πάρει το δρόμο της στεριάς για να φτάσει στην Αθήνα, παρά τις προτροπές του Πιτθέα και της Αίθρας, καθώς η στεριά ήταν γεμάτη από τέρατα και ληστές. Και πράγματι, ο Θησέας αντιμετώπισε επιτυχώς τόσες πολλές προκλήσεις, που δίκαια θα λέγαμε ότι κατέχει αντίστοιχη θέση με τον Ηρακλή, που τόσο ζήλευε. Σε αυτό το μέρος του άρθρου, θα δούμε τους άθλους που επιτέλεσε ο Θησέας στη διαδρομή του από την Τροιζήνα προς την Αθήνα.


Ο πρώτος ληστής που αντιμετώπισε ήταν ο Περιφήτης, γιος του Ήφαιστου, που δρούσε στο βουνό Αραχναίο, κοντά στην Επίδαυρο. Έστηνε καρτέρι στους περαστικούς και τους σκότωνε με ένα μεγάλο μεταλλικό ρόπαλο, γι’ αυτό ονομαζόταν και Κορυνήτης, από την «κορύνη», που στα Αρχαία Ελληνικά σήμαινε «ρόπαλο». Ο Θησέας πάλεψε μαζί του, τον νίκησε, τον σκότωσε και κράτησε το ρόπαλο για τον εαυτό του.


Αμέσως μετά οι Κενχρεαί, κοντά στον Ισθμό, ήταν η πατρίδα του Σίνη του Πιτυοκάμπτη (πευκο-τανάλιας). Όπως λέει και το όνομά του, ο γιος του Ποσειδώνα σκότωνε τους περαστικούς με τον εξής σκληρό τρόπο: Κατέβαζε κάτω δύο παράλληλους γειτονικούς πεύκους, στους οποίους έδενε τους περαστικούς. Μόλις τους έδενε σφικτά, άφηνε τα πευκόδεντρα να επιστρέψουν στην αρχική οριζόντιά τους θέση, με αποτέλεσμα να τεντώνουν βίαια και να διαμελίζουν το άτυχο θύμα από τη μέση. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ο Θησέας σκότωσε τον άκαρδο ληστή.


Αφού πέρασε από την Κόρινθο, έφτασε στον Κρομμύωνα, στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται ο οικισμός των Αγίων Θεοδώρων, όπου με ακόντια και ξίφη σκότωσε μια αγριογουρούνα, τη Φαιά, κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας, που προκαλούσε φοβερές ζημιές στην περιοχή. Η Φαιά ήταν μητέρα του Καλυδώνιου και του Ερυμάνθιου κάπρου.


Την επόμενή του στάση - και, ίσως, την πιο επικίνδυνη - την έκανε στις «Σκιρωνίδες Πέτρες», εκεί που βρίσκεται σήμερα η Κακιά Σκάλα, κοντά στα Μέγαρα. Εκεί, τον δρόμο αποτελούσε ένα θεόστενο μονοπατάκι, κατασκευασμένο ίσα να χωρεί μόνο ένα ταξιδιώτη. Τέλος πάντων, από την μια πλευρά υπήρχαν οι ορμητικές κλίσεις των βουνών, ενώ από την άλλη υπήρχε μια άγονη και αφιλόξενη παραλία.


Τα βουνά κυριαρχούσε ο Σκίρωνας, γιος του Κορίνθου και εγγονός του Πέλοπα, που υποχρέωνε τους περαστικούς να σκύψουν να του πλύνουν τα πόδια. Μόλις κόντευαν να τελειώσουν, τους έδινε μια κλωτσιά και έπεφταν στην παραλία, την οποία κυρίευε μια τεράστια σαρκοφάγα χελώνα, που καταβρόχθιζε με μανία τους περαστικούς που της έριχνε ο Σκίρωνας. Ο Θησέας πλήρωσε το Σκίρωνα με το ίδιο νόμισμα, ενώ αργότερα κατέβηκε στην παραλία και σκότωσε τη χελώνα. Το καβούκι της το έκανε ασπίδα.


Στην Ελευσίνα, ο Θησέας κατόρθωσε να νικήσει τον Κερκύονα, γιο του Ποσειδώνα και άριστο πυγμάχο, ο οποίος προκαλούσε τους διαβάτες σε μάχη μέχρι θανάτου (mortal combat που λέμε). Ο Θησέας τον σήκωσε ψηλά και τον προσεδάφισε με τόση δύναμη, που σκοτώθηκε από τη σύγκρουση.


Τέλος, η τελευταία πρόκληση για το Θησέα στο δρόμο του ήταν η συνάντησή του με το ληστή Προκρούστη, επίσης γιο του Ποσειδώνα. Ο Προκρούστης είχε τη βάση του στην Ιερά Οδό, εκεί που βρίσκεται σήμερα το Δαφνί στον Κάτω Κηφισό, ενώ, όπως και άλλοι ληστές, είχε και διάφορα ψευδώνυμα, όπως Δαμάστης ή Πολυπήμονας. Προσφερόταν να παράσχει φιλοξενία στους περαστικούς, αλλά τους υποχρέωνε να ξαπλώσουν σε ειδικό κρεβάτι που είχε: τους ψηλούς τους έβαζε σε ένα μικρό κρεβάτι, ενώ τους κοντούς σε ένα μεγάλο. Από τους μεν ψηλούς έκοβε το εξέχον άκρο, τους δε κοντούς τους υπέβαλλε στην πιο κάτω δοκιμασία: τους έδενε με λουριά και τους τέντωνε μέχρι να φτάσουν το απαιτούμενο μήκος. Και στις δύο περιπτώσεις, αφού ολοκλήρωνε τα βασανιστήριά του, τους σκότωνε και καρπούταν τα τιμαλφή τους.Ο Θησέας δεν υπέστη τη δοκιμασία και σκότωσε τον Προκρούστη με τον ίδιο τρόπο που σκότωνε τα θύματά του. (φώτο:Ο Θησέας σκοτώνει τον Προκρούστη-Αττικό αγγειο 380 π.Χ.)


Μετά από όλες αυτές τις δοκιμασίες έφτασε στην Αθήνα, για να συναντήσει τον πατέρα του μέσα από διάφορες δυσκολίες. Η φήμη του και το κάλλος του έγιναν τόσο μεγάλες, που απέκτησαν μυθικές διαστάσεις...


enwtheite.blogspot.gr-www.ellinikoarxeio.com