Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

0

Ένας Ινδιάνος απαντά στον Αμερικανό πρόεδρο

Ένας Ινδιάνος απαντά στον Αμερικανό πρόεδρο

Το παρακάτω κείμενο χρονολογείται γύρω στα 1855 και αποτελεί την απάντηση του Σιάτλ, αρχηγού μιας φυλής Ινδιάνων, στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Φραγκλίνο Πηρς, ο οποίος ζήτησε από τους Ινδιάνους να πουλήσουν τη γη τους στην αμερικανική κυβέρνηση.

Η πρόταση αυτής της αγοραπωλησίας ήταν εντελώς ξένη στις αντιλήψεις και στον τρόπο ζωής των Ινδιάνων, ο δεσμός των οποίων με τη φύση είναι ιερός και αδιάσπαστος, όπως η αδερφική αγάπη.

Ο Σιάτλ εκφράζει με περηφάνια και σεβασμό στην παράδοση τον τρόπο σκέψης της φυλής του, ο οποίος διαφέρει πλήρως από τις υλικές αξίες και τον κατακτητικό πολιτισμό των λευκών.

Οι σκέψεις που διατυπώνει ο Σιάτλ απέχουν από εμάς ενάμιση σχεδόν αιώνα, είναι όμως εξαιρετικά επίκαιρες στην εποχή μας. Τώρα που όλοι πλέον βιώνουμε τις ολέθριες συνέπειες από την υπερβολική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, τη μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και την αίσθηση που έχουμε πως κάποιος ξένος χτυπά την πόρτα του σπιτιού μας…για να το αγοράσει.

“… Ο μεγάλος αρχηγός στην Ουάσιγκτον μηνάει πως θέλει να αγοράσει τη γη μας. O μεγάλος αρχηγός μηνάει ακόμα λόγια φιλικά και καλοθέλητα. Καλοσύνη του, γιατί ξέρομε πως αυτός λίγο τη χρειάζεται αντίστοιχα τη φιλία μας. Την προσφορά του θα τη μελετήσουμε, γιατί ξέρομε πως, αν δεν το πράξομε, μπορεί ο λευκός να προφτάσει με τα όπλα και να πάρει τη γη μας.
0

Το απολυτήριο μιας ιδιοφυϊας

O μύθος που ήθελε τον τον Αλμπερτ Aϊνστάιν να είναι «κακός» μαθητής είναι γνωστός. Αυτό τον μύθο τώρα έρχεται να καταρρίψει το απολυτήριό του.
Το πολύτιμο αυτό έγγραφο που εκδόθηκε στις 3 Οκτωβρίου 1896 από το Καντόν Αργκώ αποδεικνύει την ιδιαίτερη έφεσή του στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά.
Kατά τη διάρκεια της φοίτησής του ο Albert Einstein κατέληξε να γίνει ένας πολύ καλός μαθητής στα μαθηματικά και τη φυσική αφού σε αυτά τα μαθήματα είχε τους καλύτερους βαθμούς. Σύμφωνα με το ελβετικό σύστημα βαθμολόγησης, η βαθμολογική κλίμακα ήταν από το 1 μέχρι το 6, όπου το 6 να αντιστοιχεί στο άριστα.
Στα άλλα μαθήματα όμως του σχολείου ήταν πιο «μέτριος» όπως άλλωστε μαρτυράνε και οι βαθμοί του. Ο μέσος βαθμός στο πιστοποιητικό του ήταν 5, που αντιστοιχεί στον βαθμό «καλά», με άριστα το 6!
Ο χαμηλότερός του βαθμός ήταν στα Γαλλικά, όπου βαθμολογήθηκε με 3 δηλαδή με τη βάση. Ωστόσο, αυτό δεν τον εμπόδισε, πολλά χρόνια αργότερα, να δώσει μια ιστορική διάλεξη σε αυτήν τη γλώσσα. Το σχέδιο και η γεωγραφία ήταν ακόμη δύο μαθήματα που από ότι φαίνεται δεν τα κατάφερνε καλά!
Δικαιολογημένα λοιπόν, όταν προσπάθησε να μπει στο ελβετικό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, απέτυχε σε τομείς όπως τα γαλλικά ή η γεωγραφία, οπότε πήγε σε ένα νέο σχολείο στην Ελβετία, προκειμένου να εντρυφήσει σε αυτούς τους τομείς.
Ένας καθηγητής του, του είπε κάποτε:
«Θα ήταν ευγενικό από μέρους σου, αν κάποια μέρα μας άδειαζες τη γωνιά. Η παρουσία σου, η ονειροπαρμένη και αδιάφορη στάση σου, απέναντι σ" όλα εκείνα που προσπαθούμε εδώ να σου μάθουμε, υποσκάπτει το σεβασμό όλης της τάξης».
Αναλυτικά η βαθμολογία του απολυτηρίου:
Γερμανική Γλώσσα και Φιλολογία: 5
Γαλλικά: 3
Αγγλικά: -
Ιταλικά: 5
Ιστορία: 6
Γεωγραφία: 4
Άλγεβρα: 6
Γεωμετρία: 6
Περιγραφική Γεωμετρία: 6
Φυσική: 6
Χημεία: 5
Φυσική Ιστορία: 5
Καλλιτεχνικό Σχέδιο: 4
Tεχνικό Σχέδιο: 4
Μπορεί ο ίδιος να μην ήταν τελικά «κακός» μαθητής ωστόσο υπάρχουν πολλά άλλα παραδείγματα εξεχουσών προσωπικοτήτων της παγκόσμιας διανόησης που είναι γνωστό ότι στο σχολείο ήταν οι χειρότεροι μαθητές.

Μεταξύ αυτών ο Χένρυ Κίσσινγκερ που πήρε το βραβείο Νόμπελ για την ειρήνη το 1973 και ο Γερμανός Κάρλ φον Οσιέτσκυ, που αργότερα έγινε δημοσιογράφος, για να τιμηθεί το 1936 με το βραβείο Νόμπελ ειρήνης για το 1935.

ΠΗΓΗ

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

0

El Empleo The Employment


                              

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

0

Βρέθηκε (;) η θρυλική «πύλη του Άδη» – Γιατί φρουρείται από το υπουργείο Άμυνας

Aμύθητος αρχαιολογικός θησαυρός βρέθηκε στη Μεσσηνία-Άνω του ενός δισ. ευρώ εκτιμάται μόνο η αξία των χρυσών κτερισμάτων!!! Η πύλη του Άδη στην Ιθώμη και το μεγάλο μυστικό!!!

Ναι όσο απίστευτο και να φαίνεται, βρέθηκε ο θολωτός τάφος του θρυλικού Βασιλιά της Αρχαίας Μεσσήνης, Αριστόδημου, ο οποίος για αιώνες τώρα ήταν βασική επιδίωξη της αρχαιολογικής υπηρεσίας και εκατοντάδων επίδοξων θησαυροκυνηγών, οι υποίοι είχαν κυριολεκτικά ανασκάψει την ανατολική πλευρά του ιερού όρους της Μεσσηνίας, Ιθώμη, όπου κατά τον Παυσανία είχε… ταφεί ο εν λόγω βασιλιάς. Πολλοί πίστευαν από τα παλαιότερα χρόνια, ότι ο τάφος του Αριστόδημου ο οποίος είχε θυσιάσει την κόρη του,σύμφωνα με χρισμό του μαντείου των Δελφών, προκειμένου να απελευθερωθεί η Μεσσηνία από τους Σπαρτιάτες, ότι βρίσκεται κοντά στο χωριό Αριστοδήμειο της Ιθώμης και για το λόγο αυτό έδωσαν στο χωριό αυτό το όνομα του θρυλικού βασιλιά.

Νεότερες μελέτες ιστορικών είχαν αποφανθεί ότι ο περιβόητος τάφος με τους αμύθητους θησαυρούς, βρίσκεται κοντά στο αρχαίο φράγμα του ποταμού “Βαλύρα”, όπου κατά την ιστορία διάβηκε ο λυράρης της αρχαιότητας Θάμυρις και συνέβη το γνωστό περιστατικό της ρίψης της λύρας στο νερό μετά της τύφλωσή του από τις εννέα Μούσες. Έκτοτε η περιοχή αυτή οργώνονταν κατά καιρούς από λαθροανασκαφείς, οι οποίοι εφοδιασμένοι με ανιχνευτές μετάλλων προσπαθούσαν τις νύχτες να εντοπίσουν τον θησαυρό που θα τους έκανε βαθύπλουτους. Εις μάτην όμως, γιατί παρά τις δεκάδες τρύπες που δημιούργησαν σκάβοντας, ο θησαυρός ήταν αδύνατον να εντοπιστεί.Όμως όσα φέρνει η στιγμή δεν τα φέρνει ο χρόνος, όπως λέει και ο σοφός λαός.

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

0

Έθιμα και παραδόσεις της Αρχαίας Σπάρτης

Έθιμα και παραδόσεις της Αρχαίας Σπάρτης
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
Η Πολιτεία των Λακεδαιμονίων είχε αναδείξει ως φορείς εξουσίας δύο βασιλείς, τη γερουσία με 28 μέλη, καθώς και το σώμα των 5 εφόρων. Η βασιλεία είχε κληρονομικό χαρακτήρα, σε αντίθεση προς τη γερουσία, η οποία αναδεικνυόταν από τον λαό.

Οι βασιλείς ή "αρχαγέται", προέρχονταν από τα δύο γένη των Αγιαδών και των Ευρυπωτιδών. Το σύστημα της διπλής βασιλείας, αναγόταν στο απώτατο παρελθόν, ήταν δε αποτέλεσμα συμβιβασμού των Αχαιών και των Δωριέων, διασφαλίζοντας τη συνύπαρξή τους. Χαρακτηριστικά αναφέρεται από τον Ηρόδοτο (Ε' 72), ότι όταν ο Σπαρτιάτης βασιλιάς Κλεομένης ο Α' ανήλθε στην Ακρόπολη, δήλωσε στην ιέρεια ότι έχει αχαϊκή και όχι δωρική καταγωγή .

Τα μέλη της γερουσίας επιλέγονταν με γνώμονα την ηθική τους αρετή. Η αρμοδιότητά τους συνίστατο στην επιλογή των θεμάτων εκείνων, τα οποία θα συζητούσε η εκκλησία του δήμου, γνωστότερη ως Απέλλα. Η Απέλλα οφείλει την ονομασία της στον Απέλλωνα Απόλλωνα.

Τέλος υπήρχαν οι πέντε Έφοροι, χωρίς ιδιαίτερα προσόντα, οι οποίοι είχαν ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων, και η θητεία τους διαρκούσε για ένα έτος. Η διαφθορά των κρατικών λειτουργών ήταν σχεδόν άγνωστη, δεδομένου ότι ο χρυσός δεν είχε αξία στη Σπάρτη, διότι ίσχυε ένα καθεστώς ανταλλαγής προϊόντων, και δεν είχαν ιδιαίτερη επίδραση οι "αξίες της αγοράς".

ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ
0

Οι κρυφές συνήθειες των σπουδαιότερων φιλοσόφων της ιστορίας

Μπορεί να ανήκουν στην κατηγορία των κορυφαίων ανθρώπων της διανόησης και της φιλοσοφικής σκέψης, ωστόσο είχαν κάποιες θεότρελες συνήθειες που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό.
Ο Ντεκάρτ κοιμόταν σε φούρνο, ο Διογένης μαδούσε κότες και έκανε την ανάγκη του στα θέατρα και ο Σαρτρ κρυβόταν για να μην παραλάβει το Νόμπελ. Αυτές είναι μόνο λίγες από τις παρανοϊκές συνήθειες των σπουδαιότερων φιλοσόφων όπως παραθέτει το in2life, σε ένα μοναδικό δεκάλογο φιλοσοφικής τρέλας.
Ο Ντεκάρτ κοιμόταν σε φούρνους
Ο κύριος «Σκέφτομαι άρα υπάρχω», που στα ελληνικά ακούει στο όνομα Καρτέσιος έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης δυτικής φιλοσοφικής σκέψης. Ξέρατε όμως ότι πιθανότατα πολλές από αυτές του τις πρωτοποριακές ιδέες τις σκέφτηκε μέσα σε έναν φούρνο;
Όπως λέει ο ίδιος πάντα φρόντιζε να καθίσει για να σκεφτεί σε ένα πέτρινο δωμάτιο, στο οποίο έκαιγε τόσο δυνατή φωτιά, όση χρειαζόταν για το μαγείρεμα. Το δωμάτιο φυσικά δεν ήταν σχεδιασμένο για να μένουν άνθρωποι, αλλά ο φιλόσοφος δεν δίσταζε να κοιμάται εκεί, και να μετατρέπει τα όνειρα που έβλεπε στην βαρυσήμαντη θεωρία που μας άφησε προίκα.
Ο Διογένης μάδησε μια κότα για να αντιτεθεί στον Πλάτωνα
0

Πράγματα για τη μουσική που ίσως δε γνωρίζετε

Γιατί η μουσική μας επηρεάζει με τόσο έντονο τρόπο; «Επειδή μπορεί», είναι μια αρκετά καλή απάντηση, αλλά σίγουρα δεν αρκεί στους επιστήμονες. Μετά από εκτεταμένες έρευνες, δύο ερευνητές στο καναδικό Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ, η Anne Blood και ο Robert Zatorre, βρήκαν μια εξήγηση.


Βασισμένοι στη μαγνητική τομογραφία, διαπίστωσαν πως οι περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με τα αισθήματα ευφορίας έγιναν πιο ενεργές στο άκουσμα της μουσικής.

Οι περιοχές αυτές συνδέονται με την έκλυση ντοπαμίνης, που συμβαίνει με το φαγητό, το σεξ και τα ναρκωτικά.

Ναι, γιατί όμως; Γιατί κάποιοι ήχοι κάνουν τον εγκέφαλο να αυτοανταμείβεται; Η επικρατούσα θεωρία λέει πως η μουσική δημιουργεί μοτίβα και ουσιαστικά μας προκαλεί να μαντέψουμε τι θα ακολουθήσει, και όταν μαντεύουμε σωστά, ανταμειβόμαστε.

Αυτό λέγεται πως έχει τις ρίζες του στην προϊστορική εποχή, όταν οι άνθρωποι έπρεπε να μαντεύουν σωστά (με κίνδυνο της ζωής τους αν έκαναν λάθος) τις κραυγές των ζώων. Έτσι, λέει η θεωρία, η ανταπόκρισή μας στον ήχο εξελίχθηκε σε ένστικτο.

Η αλήθεια όμως είναι ότι μαθαίνουμε διαρκώς νέα πράγματα για τη μουσική.


Ιδού, οκτώ αποτελέσματα ερευνών:

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

0

Ένα μυστικό της ελληνικής γλώσσας!


Η ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία... Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά, και αυτό που ελάχιστοι ακόμα ξέρουν είναι ότι κάθε λέξη στην ελληνική έχει μαθηματικό υπόβαθρο. Τα γράμματα στην Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα σύμβολα. Όρθια, ανάποδα με ειδικό τονισμό, αποτελούσαν το σύνολο των 1620 συμβόλων που χρησιμοποιούνταν στην Αρμονία (Μουσική στα νεοΕλληνικά). Η πιο σημαντική τους ιδιότητα είναι ότι το κάθε γράμμα έχει μια αριθμητική τιμή/αξία, κάθε γράμμα είναι ένας αριθμός, οπότε κατ επέκταση και κάθε λέξη είναι ένας αριθμός. Μια τεράστια γνώση κλειδωμένη-κωδικοποιημένη μέσα λέξεις λόγω της μαθηματικών τιμών που έχουν. Ένας από τους Πρωτοπόρους επί του θέματος ήταν ο μέγιστος Πυθαγόρας. Οι αριθμοί, τα σχήματα, η αρμονία και τα άστρα έχουν κάτι κοινό, έτσι αντίστοιχα τα μαθηματικά (αριθμοί) η γεωμετρία (σχήματα) η αρμονία(μουσική) και η αστρο-νομία (αστήρ=α-χωρίς- στήριγμα + φυσικοί νόμοιπου τα διέπουν) ήταν αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα, που με την συγκεκριμένη σειρά που αναφέραμε ήταν η σκάλα για την εξέλιξη (=εκ -του- έλικος, DNA) του νου-ψυχής προς τον Δημιουργό. Έναν Δημιουργό που δημιούργησε βάσει αυτών των τεσσάρων επιστημών. 27 σύμβολα-αριθμοί με αριθμητική αξία συνθέτουν το Ελληνικό Αλφάβητο, 3 ομάδες από 9 σύμβολα-αριθμούς η κάθε ομάδα, με άθροισμα κάθε ομάδας 45, 450, 4.500.



ΑΛΦΑ = 1+30+500+1= 532 =>5+3+2= 10 => 1+0= 1

ΕΝ = 5+50 = 55 => 5+5 = 10 => 1+0= 1

ΟΜΙΚΡΟΝ = 70+40+10+20+100+70+50= 360, όσες και οι μοίρες του κύκλου

Για να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τα νοήματα των εννοιών των λέξεων της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσης πρέπει πρωτίστως να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για την ίδια την Ελληνική γλώσσα.

Η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η μοναδική η οποία δεν είναι βασισμένη στο ότι κάποιοι απλά καθίσαν και συμφώνησαν να ονομάζουν ένα αντικείμενο «χ» ή «ψ» όπως όλες οι υπόλοιπες στείρες γλώσσες του κόσμου. Η Ελληνική γλώσσα είναι ένα μαθηματικό αριστούργημα το οποίο θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε.
0

Ντροπή και κρίμα, κυρία Μέρκελ. Του Νίκου Χριστοδουλάκη

Aνοικτή επιστολή του πρώην υπουργού Οικονομικών κ. Νίκου Χριστοδουλάκη στη γερμανίδα καγκελάριο.
«Αξιότιμη Καγκελάριε,
Τελικά ενδώσατε και σεις στον χυδαίο γερμανικό λαϊκισμό που ανέκαθεν έψαχνε για έθνη-θύματα να εκτονώσει την "ανωτερότητά" του. Με περιφρόνηση στην Ιστορία, μόνο και μόνο για να κερδίσετε μερικές ψήφους παραπάνω, υιοθετήσατε και σεις τις άναρθρες κραυγές της άκρας Δεξιάς και της άκρας Αριστεράς ότι η Ελλάδα δεν έπρεπε να βρίσκεται στο ευρώ. Οτι η ένταξή της ήταν ένα θεμελιώδες σφάλμα του προκατόχου σας Γκέρχαρντ Σρέντερ, τον οποίο επίσης περιλούσατε με χαρακτηρισμούς. Για να φτάσετε σε αυτό το κατάφωρο ψέμα, σημαίνει ότι είστε επιλήσμων όχι μόνο της σοβαρότητας που πρέπει να επιδεικνύει ένας ηγέτης, αλλά και των πραγματικών γεγονότων που έλαβαν χώρα 15 χρόνια πριν. Καλό θα ήταν λοιπόν να θυμηθείτε τα εξής:
1. Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα για να μπει στην ΟΝΕ έκανε χρήση των ελαστικών κριτηρίων του Μάαστριχτ το 1999. Με τη διαφορά ότι δεν τα έκανε ελαστικά ο Σρέντερ για να βοηθήσει την Ελλάδα, αλλά ο μέντοράς σας, ο Χέλμουτ Κολ, για να βοηθήσει τη Γαλλία, την Ιταλία, το Βέλγιο, και προπάντων τη Γερμανία, που τότε είχαν είτε μεγάλα ελλείμματα είτε μεγάλα χρέη. Αν δεν άλλαζαν, από τον αρχικό πυρήνα της Ενωσης θα έμπαιναν στην ΟΝΕ μόνο η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο και το ευρώ θα γινόταν το πιο σύντομο ανέκδοτο.
2. Γνωρίζετε ασφαλώς τις αγωνιώδεις μεταλλάξεις που έκαναν οι παραπάνω χώρες για να μπορέσουν να ικανοποιήσουν έστω και τα ελαστικά κριτήρια. Η Γαλλία έβγαλε τα ασφαλιστικά ταμεία από το Δημόσιο, το Βέλγιο εξαγόρασε τον χρυσό της Κεντρικής Τράπεζας, η δική σας χώρα έβγαλε τα νοσοκομεία από τον προϋπολογισμό και απέκρυψε τα δημοσιονομικά ελλείμματα των Κρατιδίων. Η Ελλάδα το μόνο που έκανε ήταν να ταξινομεί τις αμυντικές δαπάνες μόνο στο χρέος και σταδιακά στο έλλειμμα. Η μέθοδος αυτή έγινε πλέον κανόνας για όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά δεν την εφαρμόζετε αναδρομικά για την Ελλάδα για να συντηρείτε τον μύθο της λανθασμένης ένταξης. Εάν θέλετε να είστε ακριβοδίκαιη, φτιάξτε μια επιτροπή με πέντε νομπελίστες δικής σας επιλογής να επανεξετάσουν πώς μπήκαν στην ΟΝΕ όλες οι χώρες. Και τότε η συζήτηση θα γίνει πραγματικά ενδιαφέρουσα, σας το υπόσχομαι.
3. Θα έπρεπε να θυμάστε επίσης ότι δεν ήταν η Ελλάδα που αμέσως μετά είχε προβλήματα με το Σύμφωνο Σταθερότητας, αλλά η δική σας χώρα με τα μεγάλα ελλείμματα της περιόδου 2000-2004. Ενώ τεχνικά βεβαιώθηκε η παραβίαση του Συμφώνου, η Γερμανία απέφυγε την επονείδιστη καταδίκη και το βαρύ πρόστιμο που θα πλήρωνε το 2003 χάρις στην ελληνική παρέμβαση και ψήφο στο Eurogroup. Θα έπρεπε να θυμάστε επίσης ότι τότε είχαν πεταχτεί μερικοί και μιλούσαν για την ακαταλληλότητα της Γερμανίας στην ΟΝΕ, αλλά επικράτησαν όσοι πίστευαν στην ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και υπεράσπισαν θερμά τη χώρα σας και την κοινή πορεία ολοκλήρωσης.

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

0

Λογικός θετικισμός και φυσική

Παραδοσιακά στις φυσικές επιστήμες η κυρίαρχη τριάδα είναι η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία. Στη συστημική αυτή κατάταξη, η οποία βασίζεται στην αυξανόμενη συνθετότητα του αντικειμένου διερεύνησης – και περιλαμβάνει ακόμη την Ανθρωπολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες -, η Φυσική καταλαμβάνει τη βάση της ιεραρχίας. Αυτό έγκειται στο αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το αντικείμενο της σχετίζεται με τη μελέτη της φύσης και των φυσικών φαινομένων. Οι άλλες επιστήμες μπορεί να αντιπροσωπεύουν υψηλότερα επίπεδα πολυπλοκότητας, θεωρούνται όμως «υποδεέστερες», από την άποψη ότι βρίσκονται μακρύτερα από τη στοιχειώδη μορφή ή ουσία της ύλης.
H παραπάνω κατάταξη αντανακλά στην ουσία ένα φιλοσοφικό δόγμα, που γενικά επικρατεί, σύμφωνα με το οποίο ολόκληρο το Σύμπαν μπορεί να αναχθεί σε θεμελιώδεις αρχές. Επιστημολογικά όλα τα φαινόμενα, σε ένα τελικό επίπεδο αναγωγής, μπορούν να ερμηνευτούν πλήρως με τους νόμους της Φυσικής.
Οι φυσικές επιστήμες αποτέλεσαν από τη γέννηση τους ένα ακέραιο τμήμα της Φιλοσοφίας και στην ουσία δεν διαχωρίστηκαν ποτέ από αυτή. Μάλιστα η θεωρητική Φυσική, στα τέλη του 19ου αιώνα, περιγραφόταν ακόμη ως Φιλοσοφία της φύσης, ή Φυσική Φιλοσοφία, σε διάκριση από τους δύο άλλους κύριους κλάδους της Φιλοσοφίας των Ιδεών, την Ηθική Φιλοσοφία και τη Μεταφυσική.
H Φιλοσοφία των Επιστημών, ως μελέτη των δεδομένων της επιστημονικής διερεύνησης και της εγκυρότητας των επιστημονικών θεωριών μέσα από μια φιλοσοφική προοπτική, αναγνωρίστηκε σαν ξεχωριστός επιστημολογικός κλάδος μόνο κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, με την εντεινόμενη εξειδίκευση και τον επαγγελματικό διαχωρισμό των επιστημών.
Επιστημολογικά η Φυσική αντιμετωπιζόταν ανέκαθεν ως θετική επιστήμη με έμφαση στη μελέτη της λογικής δομής της. Το τελευταίο σημαίνει ότι κατά κανόνα το ενδιαφέρον περιοριζόταν σε νόμους που εκφράζονταν με μαθηματικοποιημένες σχέσεις φυσικών μεγεθών, καθώς και σε θεωρίες με αξιωματική ισχύ. Άλλωστε, με φιλοσοφικούς όρους, η Φυσική κλίνει περισσότερο προς έναν φυσικό επιστημονικό Ρεαλισμό, ο οποίος προσβλέπει στην παραγωγή αυστηρών νόμων καθολικής ισχύος. H Φυσική είναι κατά βάση μια εικοτολογική – υποθετική επιστήμη, που επιδιώκοντας την ερμηνεία της φύσης αποτέλεσε εξαρχής έναν βασικά θεωρητικό κλάδο. Στην επιστήμη μας, το πείραμα, ως τυπική επιστημονική μέθοδος, εισήχθη σχετικά πρόσφατα -τον 17ο αιώνα, κυρίως με τον Γαλιλαίο- και ανέκαθεν έπαιζε δευτερεύοντα ρόλο, ο οποίος περιοριζόταν στη διαμόρφωση και επαλήθευση της θεωρίας.

Νεοθετικισμός ή Λογικός Θετικισμός

Βασικά ο Θετικισμός είναι ένα επιστημονικό φιλοσοφικό δόγμα το οποίο υποστηρίζει πως μία πρόταση ή ένας φυσικός νόμος είναι αληθής μόνο όταν είναι λογικά επαληθεύσιμος. Η επαλήθευση θα πρέπει να είναι κατ’ ανάγκην έμμεση, δηλαδή μία πρόταση είναι αληθής μόνο όταν αν, συνδυαζόμενη με κάποια άλλη αληθή πρόταση, δίνει αληθή συμπεράσματα.
0

O Φρειδερίκος Νίτσε του μηδενισμού και του υπεράνθρωπου

Ο Φρειδερίκος Νίτσε (Friedrich Nietzsche) γεννήθηκε το 1844 στο Ρένκεν κοντά στη Λειψία και πέθανε στη Βαϊμάρη το 1900, ήταν δε από τους πιο σημαντικούς Γερμανούς φιλοσόφους αλλά και σπουδαίος φιλόλογος. Αναφέρεται δε συχνά ως ένας από τους πρώτους «υπαρξιστές» φιλοσόφους. Σπούδασε κλασική φιλολογία στη Βόννη και τη Λειψία και καταγόταν από μια βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια και προοριζόταν για την επιστήμη της Θεολογίας. Ωστόσο, η πορεία του άλλαξε κατά τα μετεφηβικά του χρόνια με αποτέλεσμα να στραφεί στον χώρο της φιλοσοφίας.
Μόλις στα 25 του χρόνια διορίστηκε καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Βασιλείας, στην Ελβετία και από τότε ξεκίνησε το πολύμορφο συγγραφικό του έργο. Ο Νίτσε υπήρξε δριμύτατος επικριτής των κατεστημένων σκέψεων και τάξεων, ιδιαίτερα του Χριστιανισμού. Πληθώρα συγγραμμάτων του γράφτηκαν με οξύ και επιθετικό ύφος, χρησιμοποιώντας ευρέως αφορισμούς. Το φιλοσοφικό του έργο εκτιμήθηκε ιδιαίτερα κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, περίοδο κατά την οποία εδραιώθηκε η θέση του και αναγνωρίστηκε ως ένας από τους μείζονες φιλοσόφους.
Οι προσπάθειές του να ανακαλύψει τα ελατήρια που βρίσκονται κάτω από την παραδοσιακή θρησκεία, την ηθική και τη φιλοσοφία της Δύσης άσκησαν βαθιά επίδραση σε γενεές θεολόγων, φιλοσόφων, ψυχολόγων, ποιητών, μυθιστοριογράφων και δραματουργών.
Αναλογίστηκε τις συνέπειες του θριάμβου της εκκοσμίκευσης του Διαφωτισμού, εκπεφρασμένες με την παρατήρησή του ότι «ο Θεός πέθανε», κατά έναν τρόπο που προσδιόρισε τα θέματα καθημερινής συζήτησης των πιο διάσημων διανοουμένων της Ευρώπης, μετά το θάνατό του το 1900.
Αν και ήταν σφοδρός πολέμιος του εθνικισμού, του αντισημιτισμού και της πολιτικής ισχύος, εν τούτοις ο Χίτλερ και οι εθνικοσοσιαλιστές επικαλέστηκαν αργότερα το όνομά του για να προωθήσουν εκείνα ακριβώς τα πράγματα που απεχθανόταν.
Τα έργα του
Τα έργα του Νίτσε διακρίνονται σε τρεις με ακρίβεια προσδιορισμένες περιόδους. Στα έργα της πρώτης περιόδου κυριαρχεί η ρομαντική αντίληψη με επιδράσεις του Σοπενχάουερ και του Βάγκνερ.
0

Οι χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ανά επιστημονικό πεδίο

Μικρότερη βάση εισαγωγής για ΑΕΙ τα 7.584 μόρια

Μέσα από πίνακες παρουσιάζονται χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής όπως αυτές διαμορφώθηκαν κατά τις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις ώστε να ενημερωθούν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Εκτός από το τμήμα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ με τη χαμηλότερη βάση εισαγωγής παρουσιάζουμε και τα 10 τμήματα γενικότερα που απαιτούσαν τα λιγότερα μόρια.

Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο. Χαμηλότερη βάση: 6.916 μόρια

Οι χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής σημειώθηκαν σε ξενόγλωσσα τμήματα που έχουν όμως την ιδιομορφία ότι απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα και επίτευξη ελάχιστης βαθμολογίας 10. Τα τμήματα αυτά δεν διεκδικούνται από μεγάλο αριθμό υποψηφίων οπότε δεν εξάγονται και ασφαλή συμπεράσματα. Αν παραβλέψουμε τα ξενόγλωσσα τμήματα διαπιστώνουμε ότι η χαμηλότερη βάση εισαγωγής για το 1ο επιστημονικό πεδίο διαμορφώθηκε για τμήμα των ΑΕΙ στα 10.232 μόρια, αφού τόσα απαιτούνταν για την εισαγωγή στο τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Για τα τμήματα των ΤΕΙ του 1ου πεδίου τη χαμηλότερη βάση την είχε το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος στη Ζάκυνθο που απαιτούσε για την εισαγωγή 6.916 μόρια. Από εκεί και περά κάτω από τα 10.000 μόρια είχαν αρκετά τμήματα των εκκλησιαστικών ακαδημιών.

ΤΜΗΜΑ  ΑΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
10.232
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τ.Ε. (ΖΑΚΥΝΘΟΣ) - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Τ.Ε.
6.916
Τα 10 τμήματα με τη μικρότερη βάση εισαγωγής  στο 1ο πεδίο
2ο επιστημονικό πεδίο. Χαμηλότερη βάση: 7.232 μόρια

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο η χαμηλότερη βάση εισαγωγής για τμήμα των ΑΕΙ σημειώθηκε στο τμήμα Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με έδρα τη Μυτιλήνη. Το εν λόγω τμήμα απαιτούσε για την εισαγωγή 7.584 μόρια. Όσον αφορά τα ΤΕΙ η μικρότερη βάση εισαγωγής διαμορφώθηκε στα 7.232 μόρια και αφορούσε το τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας στο Μεσολόγγι.

ΤΜΗΜΑ  ΑΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ)
7.584
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ - ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ)
7.232

Τα 10 τμήματα με τη χαμηλότερη βάση εισαγωγής

3ο επιστημονικό πεδίο

Χαμηλότερη βάση εισαγωγής: 10.928 μόρια


Στα 57 τμήματα του 3ου επιστημονικού πεδίου η χαμηλότερη βάση εισαγωγής για τμήμα των ΑΕΙ διαμορφώθηκε στα 11.710 μόρια καθώς τόσα απαιτούσε το τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής με έδρα τη Λήμνο. Για τα τμήματα των ΤΕΙ παραδοσιακά τη χαμηλότερη βάση την είχε η Νοσηλευτική των ΤΕΙ Αν.Μακεδονίας -Θράκης με έδρα το ακριτικό Διδυμότειχο.

ΤΜΗΜΑ  ΑΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΛΗΜΝΟΣ)
11.710
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ)
10.928



4ο επιστημονικό πεδίο. Χαμηλότερη βάση: 6.916 μόρια


Στο 4ο επιστημονικό πεδίο η χαμηλότερη βάση σημειώθηκε σε τμήμα της ακριτικής Ορεστιάδας και συγκεκριμένα σ το τμήμα Δασολογίας του Πανεπιστημίου Θράκης που απαιτούσε 8.207 μόρια. Πιο χαμηλή ήταν η βάση στο τμήμα Πλαστικών Τεχνών (8.008)του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το οποίο όμως απαιτούσε εξέταση σε ειδικό μάθημα. Όσον αφορά τα ΤΕΙ στο 4ο πεδίο υπάρχουν πολλά τμήματα με βάση κάτω από τα 7.500 μόρια όμως η χαμηλότερη βάση αφορούσε το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος-Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομίας που είναι κοινό με το 1ο επιστημονικό πεδίο και είχε βάση 6.916 μόρια.

ΤΜΗΜΑ  ΑΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ)

8.207
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τ.Ε. (ΖΑΚΥΝΘΟΣ) - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Τ.Ε.
6.916



5ο επιστημονικό πεδίο. Χαμηλότερη βάση 7.882

Στο 5ο επιστημονικό πεδίο τα περισσότερα τμήματα οδηγούν σε οικονομικά επαγγέλματα. Η χαμηλότερη βάση εισαγωγής για ακόμη μια χρονιά σημειώθηκε στο τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού που βρίσκεται στη Σπάρτη. Για την εισαγωγή στο εν λόγω τμήμα των ΑΕΙ απαιτούνταν 9.307 μόρια. Όσον αφορά τα ΤΕΙ σε απόλυτα νούμερα τα 4.215 μόρια ήταν η χαμηλότερη βάση εισαγωγής για το τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων Ηγουμενίτσας το οποίο όμως απαιτούσε εξέταση σε ειδικό μάθημα. Από τα τμήματα που δεν απαιτούσαν εξέταση σε ειδικό μάθημα τη χαμηλότερη βάση την είχε το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων – Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Καλαμάτα με 7.882 μόρια.

ΤΜΗΜΑ  ΑΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΣΠΑΡΤΗ)

9.307
ΤΜΗΜΑ ΤΕΙ
ΒΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ) - ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
7.882


Καλόγηρος Βασίλειος, Επιστημονικός Υπεύθυνος Employ
0

Με γραπτά λίγο πάνω από το 0 πέτυχαν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις οι βάσεις εισαγωγής για πολλά τμήματα διαμορφώθηκαν σε ιστορικά χαμηλά. Εκτός όμως από τα μόρια το Υπουργείο ανακοινώνει και το Γενικό Βαθμό Πρόσβασης όπου δεν είναι άλλος από το μέσο όρο της βαθμολογίας των 6 ή 7 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων χωρίς όμως να υπολογίζονται οι συντελεστές βαρύτητας. Ο Γενικός Βαθμός πρόσβασης αντικατοπτρίζει καλύτερα το πώς τα πήγαν οι υποψήφιοι αφού σε πολλές περιπτώσεις τα μόρια είναι αυξημένα λόγω των συντελεστών στα ειδικά μαθήματα. Μέσα από την ανάλυση στην οποία προχωρήσαμε διαπιστώνουμε ότι μαθητές κατάφεραν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ γράφοντας λίγο πάνω από το 0! 

Κυρίως αυτό συμβαίνει σε τμήματα όπου απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα.. Για παράδειγμα στο τμήματα Ιταλικής γλώσσας και φιλολογίας Αθήνας ο τελευταίος πέρασε έχοντας γράψει 0, στα δυο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, ενώ ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης, δηλαδή ο μέσος όρος της βαθμολογίας των 6 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ήταν 1.33. Στο αντίστοιχο τμήμα της Θεσσαλονίκης ο τελευταίος εισαχθείς είχε βαθμολογία στα αρχαία και στην ιστορία 4,3 ενώ ο μέσος όρος των 6 μαθημάτων στα οποία εξετάστηκε πανελλαδικά ήταν 3.95. Άλλα και στα τμήματα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Ηγουμενίτσας και Λευκάδας ο μέσος όρος των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων ήταν 2.81 για τον τελευταίο εισαχθέντα στην Ηγουμενίτσα και 3.33 για τη Λευκάδα. 

Συνολικά υπάρχουν 120 τμήματα όπου οι τελευταίοι εισαχθέντες με βαθμολογία κάτω από τη βάση στα 6 ή 7 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα κατάφεραν να πετύχουν την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Μάλιστα σε 6 τμήματα ο γενικός βαθμός πρόσβασης (μέσος όρος 6 -7 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων μετά από την αναπροσαρμογή τους με τον προφορικό βαθμό) κυμαίνεται από 1.33 έως 4.33. 

Εκτός από το τμήμα Ιταλικής Φιλολογίας Αθήνας όπου με 0 σε δυο βασικά μαθήματα υποψήφιοι πέτυχαν την εισαγωγή τους υπάρχουν και άλλες σχολές όπου σημειώθηκε το πιο πάνω φαινόμενο. Συγκεκριμένα με βαθμολογία στα δυο βασικά μαθήματα 3.6 και 3.7 εισήχθησαν μαθητές στα τμήματα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Λευκάδα και Φωτογραφίας στο ΤΕΙ Αθήνας.




Πέρα όμως από τις αναλύσεις για τα τμήματα όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος και πτώση είναι σημαντικό να δούμε και άλλη μια παράμετρο που δεν είναι άλλη από τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στον πρώτο και στον τελευταίο εισαχθέντα. 

Μέσα από τη στατιστική ανάλυση διαπιστώθηκε ότι σε πολλά τμήματα υπάρχει ένα «χάσμα» ανάμεσα στον πρώτο, που πιθανόν δήλωσε το τμήμα συνειδητά λαμβάνοντας υπόψη του και οικονομικά κριτήρια (τόπος διαμονής των γονέων) άλλα και στον τελευταίο που πιθανόν να δήλωσε το τμήμα χωρίς να αποτελεί πρώτη του επιλογή απλά το επέλεξε είτε για να «γεμίσει» το μηχανογραφικό του δελτίο είτε για να εισαχθεί σε μια σχολή έστω και χαμηλόβαθμη. 

Μέσα από τη στατιστική ανάλυση διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν 67 τμήματα όπου η διαφορά σε μόρια ανάμεσα στον πρώτο και τον τελευταίο είναι μεγαλύτερη από 5000 μόρια. Στην ανάλυση αυτή η μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά αφορά το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας Αθήνας όπου 16147 μόρια χωρίζουν τον πρώτο από τον τελευταίο. 








Καλόγηρος Βασίλειος
Υπ.Διδάκτωρ Π.Θ
Επιστημονικός Υπεύθυνος Employ