Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

0

Το έργο του Φρόιντ

 o Φρόιντ (1856-1939) εγγράφηκε στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, στο Τμήμα Ιατρικής, το φθινόπωρο του 1873. Η επιλογή των σπουδών και του επαγγέλματός του βασίστηκε κυρίως στις βλέψεις του για επιτυχή επαγγελματική αποκατάσταση παρά σε προσωπικές προτιμήσεις. Ο ίδιος ανέφερε σε μια επιστολή του ότι «ποτέ δεν ένιωσε οικεία στο ιατρικό επάγγελμα και ότι δεν έδινε στον εαυτό του την εικόνα ενός κανονικού μέλους της ιατρικής κοινότητας».
Το επιστημονικό του ενδιαφέρον επικεντρώθηκε εξαρχής στην έρευνα, στον τομέα της βιολογίας και της φυσιολογίας. Εργάστηκε επί έξι χρόνια στο Εργαστήριο Φυσιολογίας του Ερνστ Μπρύκε (Ernest Brucke) για τον οποίο έτρεφε βαθύτατο θαυμασμό. Αυτή την περίοδο δημοσιεύτηκε ένας σημαντικός αριθμός ερευνητικών εργασιών του σχετικών κυρίως με έναν συγκεκριμένο αλλά και ιδιότυπο ερευνητικό τομέα, την ανατομία του χελιού. Η φήμη όμως έμελλε να του αποδοθεί πολύ αργότερα, σε πιο σημαντικές και κορυφαίες ανακαλύψεις!

Η ανάγκη της άμεσης ικανοποίησης των βιοποριστικών του αναγκών και η επιθυμία επιτέλεσης του γάμου του με την αγαπημένη του Μάρθα Μπερνά (Martha Bernays) τον ανάγκασαν, κατά την αποφοίτησή του, να εγκαταλείψει το Εργαστήριο Φυσιολογίας και να ξεκινήσει την επαγγελματική του ενασχόληση, ως ιατρός πλέον, στο Γενικό Νοσοκομείο της Βιέννης, ασχολούμενος κυρίως στους τομείς της νευροανατομίας και νευροπαθολογίας. Ο γάμος του πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 1886 σηματοδοτώντας την απαρχή της δημιουργίας μιας νέας οικογένειας που θα έφερνε στον κόσμο έξι απογόνους.

Οι απαρχές της Ψυχανάλυσης
Η μεταστροφή των επιστημονικών και ερευνητικών ενδιαφερόντων του Φρόιντ, από τη μελέτη αμιγώς νευροανατομικών ζητημάτων στη μελέτη του ανθρώπινου νου, διαμορφώθηκε κυρίως κατά τη συνάντησή του με το Σαρκό (Charcot) στο Παρίσι το 1885. Ο Σαρκώ επικεντρωνόταν εκείνη την περίοδο κυρίως στη μελέτη της υστερίας και τη θεραπευτική μέθοδο της ύπνωσης. Κατά την επιστροφή του στη Βιέννη, την άνοιξη του 1886, ξεκίνησε για πρώτη φορά τη λειτουργία ιδιωτικού ιατρείου ως ειδικός ιατρός νευρικών παθήσεων. Το ενδιαφέρον του εστιαζόταν όλο και περισσότερο στην ειδική θεραπευτική των νευρώσεων. Πειραματίστηκε για σημαντικό χρονικό διάστημα με τη μέθοδο της ηλεκτροθεραπείας και της υπνωτικής υποβολής, μάλιστα το 1888 επισκέφτηκε τη Νανσύ προκειμένου να εκπαιδευτεί στην ειδική τεχνική που εφαρμοζόταν εκεί με μεγάλη επιτυχία.
Τα ερωτήματα όμως που διερευνούσε ο ίδιος παρέμεναν ακόμη αναπάντητα! Το 1889 γνωρίζει με νέο ενδιαφέρον τη θεραπευτική μέθοδο της «κάθαρσης» που εφαρμόζεται από το φίλο και συνάδελφό του, δρ. Γιόζεφ Μπρόιερ (Josef Breuer), ιατρό στη Bιέννη. Ο Μπρόιερ είχε εφαρμόσει αυτή τη μέθοδο με επιτυχία δέκα χρόνια νωρίτερα κατά τη θεραπεία μιας κοπέλας που έπασχε από υστερία, της Frl Anna O. Η χρήση της μεθόδου αυτής θέτει τώρα νέες βάσεις στη θεώρησή του περί ψυχικών παθήσεων: η υστερία αποτελεί σύμπτωμα ψυχικού τραύματος που έχει απωθηθεί από τον ασθενή. Η θεραπεία αποσκοπεί στην ανάκληση του συγκεκριμένου ψυχικού τραύματος και την επακόλουθη συνειδητοποίηση των απωθημένων συναισθημάτων. Οι βάσεις σύλληψης και ανάπτυξης των θεμελιωδών θεωρημάτων της ψυχαναλυτικής θεωρίας είχαν πια τεθεί.
0

Τα 100 καλύτερα βιβλία όλων των εποχών σύμφωνα με 100 συγγραφείς

100 συγγραφείς από 54 χώρες πρότειναν τα κορυφαία βιβλία όλων των εποχών, σε κατάλογο που δημιούργησε η Νορβηγική Λέσχη Βιβλίου, για να απεικονίσει την παγκόσμια λογοτεχνία με βιβλία από όλες τις χώρες, πολιτισμούς και χρονικές περιόδους.
books3 Δεν υπάρχει αξιολόγηση στην σειρά. Η σειρά είναι χρονολογική, με μια ελαστικότητα σε συγγραφείς που είχαν περισσότερα από ένα έργα στον κατάλογο (Ντοστογιέφσκι, Φλομπέρ, Ντίκενς, Τολστόι Σαίξπηρ κλπ) τα οποία μπήκαν μαζί.
Οι διοργανωτές δήλωσαν ότι όλα είναι στην ίδια σειρά, με την εξαίρεση του Δον Κιχώτη που του απονεμήθηκε η διάκριση του «καλύτερου λογοτεχνικού έργου που γράφηκε ποτέ».
Αίσθηση προκαλεί η απουσία των «Αθλίων» από τη λίστα, του αριστουργήματος του Victor Ougo.
books

Ο κατάλογος:
ΧρονολογίαΣυγγραφέαςΤίτλος έργουγλώσσα
18ος–17ος αι. π.Χ.άγνωστοςΈπος του ΓκιλγκαμέςΑκκαδική
850–750 π.Χ.ΌμηροςΙλιάςΑρχαία Ελληνική
8ος αι. π.Χ.ΌμηροςΟδύσσειαΑρχαία Ελληνική
6ος– 4ος αι. π.Χ.άγνωστοςΤο βιβλίο του ΙώβΕβραϊκή
431 π.Χ.ΕυριπίδηςΜήδειαΑρχαία Ελληνική
430 π.Χ.ΣοφοκλήςΟιδίπους ΤύραννοςΑρχαία Ελληνική
4ος αι. π.Χ.– 4ος αι. μ.Χ.ΒυάσαΜαχαβαράταΣανσκριτική
3ος αι. π.Χ.– 3ος αι. μ.Χ.ΒαλμίκιΡαμαγιάναΣανσκριτική
1ος αι. π.Χ.– 4ος αι. μ.Χ.ΚαλιντάσαΣακούνταλαΣανσκριτική
29–19 π.Χ.Vergilius (Βιργίλιος)Aeneis (Αινειάς)Λατινική
1ος αι. μ.Χ.Ovidius (Οβίδιος)Metamorphoses (Μεταμορφώσεις)Λατινική
700–1500άγνωστοςΧίλιες και μία νύχτεςΑραβική
11ος αι.Μουρασάκι ΣικίμπουΗ ιστορία του ΓκέντζιΙαπωνική
13ος αι.άγνωστοςNjál’s Saga (Η ιστορία του Νγιαλ)Αρχαία Σκανδιναβική
1257ΣααντίΜποστάν (Ο Φρουτόκηπος)Περσική
1258–73ΡουμίΜασναβίΠερσική
1265–1321Dante Alighieri (Δάντης)Divina Commedia (Θεία κωμωδία)Ιταλική
1349–53Giovanni Boccaccio (ΒοκάκιοςDecamerone (Το Δεκαήμερο)Ιταλική
14ος αι.Geoffrey Chaucer (Τζέφρι Τσόσερ)The Canterbury Tales (Οι ιστορίες του Καντέρμπουρι)Αγγλική
1532–34François Rabelais (Ραμπελαί)Pantagruel (Πανταγκρυέλ) και Gargantua (Γαργαντούας)Γαλλική
1595Michel de Montaigne (Μισέλ ντε Μονταίν)Essays (Δοκίμια)Γαλλική
1603William Shakespeare (Ουίλλιαμ Σαίξπηρ)Hamlet (Άμλετ)Αγγλική
1608William Shakespeare (Ουίλλιαμ Σαίξπηρ)King Lear (Ο βασιλιάς Ληρ)Αγγλική
1609William Shakespeare (Ουίλλιαμ Σαίξπηρ)Othello (Οθέλος)Αγγλική
1605 & 1615Miguel de Cervantes (Μιγκέλ ντε Θερβάντες)Don Quijote (Δον Κιχώτης)Ισπανική
1726Jonathan Swift (Τζόναθαν Σουϊφτ)Gulliver’s Travels (Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ)Αγγλική
1760Laurence Sterne (Λώρενς Στερν)Tristram Shandy (Τρίστραμ Σάντυ)Αγγλική
1796Denis Diderot (Ντενί Ντιντερό)Jacques le fataliste (Ζακ ο μοιρολάτρης και ο αφέντης του)Γαλλική
1808 & 1832Johann Wolfgang von Goethe (Γκαίτε)Faust (Φάουστ)Γερμανική
1813Jane Austen (Τζέιν Ώστεν)Pride and Prejudice (Περηφάνια και Προκατάληψη)Αγγλική
1818Giacomo Leopardi (Τζιάκομο Λεοπάρντι)Canti (ποιήματα)Ιταλική
1830Stendhal (Σταντάλ)Le Rouge et le Noir (Το κόκκινο και το μαύρο)Γαλλική
1833-1850Edgar Allan Poe (Έντγκαρ Άλλαν Πόε)διηγήματαΑγγλική (ΗΠΑ)
1835Honoré de Balzac (Ονορέ ντε Μπαλζάκ )Le Père Goriot (Ο Μπάρμπα-Γκοριό)Γαλλική
1835–37Hans Christian Andersen (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)Eventyr (Παραμύθια)Δανική
1842Νικολάι ΓκόγκολΝεκρές ψυχέςΡωσική
1847Emily Brontë (Έμιλι Μπροντέ)Wuthering Heights (Ανεμοδαρμένα Ύψη)Αγγλική
1851Herman Melville (Χέρμαν Μέλβιλ)Moby-Dick (Μόμπυ Ντικ)Αγγλική (ΗΠΑ)
1855Walt Whitman (Ουώλτ Ουίτμαν)Leaves of Grass (Φύλλα Χλόης) [ποίηση]Αγγλική (ΗΠΑ)
1857Gustave Flaubert (Γκυστάβ Φλωμπέρ)Madame Bovary (Μαντάμ Μποβαρί)Γαλλική
1869Gustave FlaubertL’Éducation sentimentale (Η αισθηματική αγωγή)Γαλλική
1861Charles Dickens (Τσάρλς Ντίκενς)Great Expectations (Μεγάλες Προσδοκίες)Αγγλική
1865–1869Λέων ΤολστόιΠόλεμος και ΕιρήνηΡωσική
1886Λέων ΤολστόιΟ θάνατος του Ιβάν ΙλίτςΡωσική
1877Λέων ΤολστόιΆννα ΚαρένιναΡωσική
1866Φιοντόρ ΝτοστογιέφσκιΈγκλημα και τιμωρίαΡωσική
1869Φιοντόρ ΝτοστογιέφσκιΟ ηλίθιοςΡωσική
1872Φιοντόρ ΝτοστογιέφσκιΟι δαιμονισμένοιΡωσική
1880Φιοντόρ ΝτοστογιέφσκιΑδελφοί ΚαραμαζώφΡωσική
1871George Eliot (Τζορτζ Έλιοτ)Middlemarch (Μίντλμαρτς)Αγγλική
1879Henrik Ibsen (Χένρικ Ίψεν)Et dukkehjem [Nora] (Ένα κουκλόσπιτο [Νόρα])Νορβηγική
1884Mark Twain (Μαρκ Τουαίην)Adventures of Huckleberry Finn (Οι περιπέτειες του Χάκλμπερι Φιν)Αγγλική (ΗΠΑ)
1886Αντόν ΤσέχωφδιηγήματαΡωσική
1890Knut Hamsun (Κνουτ Χάμσουν)Sult (Η πείνα)Νορβηγική
1901Thomas Mann(Τόμας Μαν)Buddenbrooks (Οι Μπούντενμπρόοκς)Γερμανική
1924Thomas Mann (Τόμας Μαν)Der Zauberberg (Το μαγικό βουνό )Γερμανική
1904Joseph Conrad (Τζόζεφ Κόνραντ)NostromoΑγγλική
1913–27Marcel Proust (Μαρσέλ Προυστ)À la recherche du temps perdu (Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο)Γαλλική
1913D. H. Lawrence (Ντ. Χ. Λώρενς)Sons and Lovers (Γιοι και εραστές)Αγγλική
1918Λου ΣιουνΤο ημερολόγιο ενός τρελούΚινεζική
1922James Joyce (Τζαίημς Τζόυς)Ulysses (Οδυσσέας)Αγγλική (Ιρλανδία)
1923Italo Svevo (Ίταλο Σβέβο)La Coscienza di Zeno (Η συνείδηση του Ζήνωνα)Ιταλική
1924Franz Kafka (Φραντς Κάφκα)διηγήματαΓερμανική
1925Franz Kafka (Φραντς Κάφκα)Der Prozess (Η Δίκη)Γερμανική
1926Franz Kafka (Φραντς Κάφκα)Das Schloss (Ο Πύργος)Γερμανική
1925Virginia Woolf (Βιρτζίνια Γουλφ)Mrs Dalloway (Η κυρία Νταλογουέη)Αγγλική
1927Virginia Woolf (Βιρτζίνια Γουλφ)To the Lighthouse (Στο φάρο)Αγγλική
1929Alfred Döblin (Άλφρεντ Ντέμπλιν)Berlin Alexanderplatz (Μπερλίν, Αλεξάντερπλατς)Γερμανική
1928Federico García Lorca (Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα)Romancero gitano (Τσιγγάνικο τραγουδιστάρι)Ισπανική
1928Fernando Pessoa (Φερνάντο Πεσσόα)Livro do Desassossego (Το βιβλίο της ανησυχίας)Πορτογαλική
1929William Faulkner (Γουίλιαμ Φώκνερ)The Sound and the Fury (Η βουή και η αντάρα)Αγγλική
1936William Faulkner (Γουίλιαμ Φώκνερ)Absalom, Absalom! (Αβεσσαλώμ, Αβεσσαλώμ !)Αγγλική
1930–32Robert Musil (Ρόμπερτ Μούζιλ)Der Mann ohne Eigenschaften (Ο άνθρωπος χωρίς ιδιότητες)Γερμανική
1932Louis-Ferdinand Céline (Λουί-Φερντινάντ Σελίν)Voyage au bout de la nuit (Ταξίδι στο τέλος της νύχτας)Γαλλική
1934–35Halldór Laxness (Χαλντόρ Λάξνες)Sjálfstætt fólk (Ανεξάρτητοι άνθρωποι)Ισλανδική
1942Albert Camus (Αλμπέρ Καμύ)L’Étranger (Ο Ξένος)Γαλλική
1944 κ.ε.Jorge Luis Borges (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)Ficciones (Ιστορίες)Ισπανική (Αργεντινή)
1945Astrid Lindgren (Άστριντ Λίντγκρεν)Pippi Långstrump (Πίπη η Φακιδομύτη)Σουηδική
1946Νίκος ΚαζαντζάκηςΒίος και πολιτεία του Αλέξη ΖορμπάΝεοελληνική
1949George Orwell (Τζορτζ Όργουελ)Nineteen Eighty-Four (Χίλια ενακόσια ογδόντα τέσσερα)Αγγλική
1951–53Samuel Beckett (Σάμιουελ Μπέκετ)Molloy, Malone Meurt, L’Innommable (Μολλόυ, Ο Μαλόν πεθαίνει, Ο ακατονόμαστος –τριλογία)Γαλλική, Αγγλική (Ιρλανδία)
1951Marguerite Yourcenar (Μαργκερίτ Γιουρσενάρ)Mémoires d’Hadrien (Αδριανού απομνημονεύματα)Γαλλική
1952Ernest Hemingway (Έρνεστ Χέμινγουεϊ)The Old Man and the Sea (Ο Γέρος και η Θάλασσα)Αγγλική
1954Γιασουνάρι ΚαβαμπάταΟ ήχος του βουνούΙαπωνική
1955Vladimir Nabokov (Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ)Lolita (Λολίτα)Αγγλική (ΗΠΑ)
1955Juan Rulfo (Χουάν Ρούλφο)Pedro Páramo (Πέδρο Πάραμο)Ισπανική (Μεξικό)
1956João Guimarães Rosa (Χοάο Γκιμαράες Ρόζα)Grande Sertão: Veredas (Μεγάλοι δρυμοί : Μονοπάτια)Πορτογαλική (Βραζιλία)
1958Chinua Achebe (Τσινούα Ατσέμπε)Things Fall Apart (Τα πράγματα καταρρέουν)Αγγλική (Νιγηρία)
1959Ναγκίμπ ΜαχφούζΤα παιδιά του ΤζεμπελάουϊΑραβική (Αίγυπτος)
1952Paul Celan (Πωλ Σελάν)Mohn und Gedächtnis (Παπαρούνα και μνήμη) [ποίηση]Γερμανική
1952Ralph Ellison (Ραλφ Έλλισον)Invisible Man (Αόρατος άνθρωπος)Αγγλική (ΗΠΑ)
1959Günter Grass (Γκύντερ Γκρας)Die Blechtrommel (Το τενεκεδένιο ταμπούρλο)Γερμανική
1962Doris Lessing (Ντόρις Λέσινγκ)The Golden Notebook (Το χρυσό σημειωματάριο)Αγγλική
1967Gabriel García Márquez (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες)Cien años de soledad (Εκατό Χρόνια Μοναξιάς)Ισπανική (Κολομβία)
1985Gabriel García Márquez (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες)El amor en los tiempos del cólera (Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας)Ισπανική (Κολομβία)
1971Ταγέμπ ΣαλίχΗ εποχή της μετανάστευσης στο ΒορράΑραβική (Σουδάν)
1974Elsa Morante (Έλσα Μοράντε)La storia (Η ιστορία)Ιταλική
1981Salman Rushdie (Σαλμάν Ρασντί)Midnight’s Children (Τα παιδιά του μεσονυκτίου)Αγγλική
1987Toni Morrison (Τόνι Μόρρισον)Beloved (Αγαπημένη)Αγγλική (ΗΠΑ)
1995José Saramago (Ζοζέ Σαραμάγκου)Ensaio sobre a cegueira (Δοκίμιον περί της τυφλότητος)Πορτογαλική


http://sciencearchives.wordpress.com

0

Το τάγμα των «Ασσασίνων»

Η δολοφονία του Nizam al-Mulk
Η δολοφονία του Nizam al-Mulk
Στην σύγχρονη εποχή, η έννοια «δολοφόνος» εκφράζεται στην αγγλική γλώσσα με την λέξη «assassin» παραπέμποντας συνήθως σε κάποια σκοτεινή φιγούρα, η οποία δολοφονεί περισσότερο για πολιτικούς λόγους, παρά για οικονομικούς, ή αισθηματικούς, κ.λ.π.
Ποιοι ήταν οι πραγματικοί Ασσασίνοι και τι ρόλο διαδραμάτισαν στην ιστορία της Περσίας, Συρίας, Τουρκίας και Μέσης Ανατολής;
Προέλευση
Η βιβλιοθήκη των Ασσασίνων κατεστράφη όταν κατελήφθη το οχυρό τους από τους Μογγόλους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ιστορικές πηγές εκ μέρους τους. Οι πληροφορίες που υπάρχουν προέρχονται από ιστορικές πηγές αντιπάλων και γενικότερα από Ευρωπαίους ιστορικούς.
Χασάν - ι - Σαμπάχ
Χασάν – ι – Σαμπάχ
Αυτό το οποίο γνωρίζουμε είναι ότι οι Ασσασίνοι ήσαν Νιζαρίτες (Ισμαηλιτική σέκτα του Σιιτικού Ισλάμ). Ιδρυτής των Ασσασίνων ήταν ένας Σιίτης μισθοφόρος ονόματι Χασάν – ι – Σαμπάχ ο οποίος το 1090 εισέβαλε μαζί με τους οπαδούς του στο οχυρό Αλαμούτ και μετά από σφαγή εξεδίωξε τον βασιλέα Νταϊλάμ.
Ο Χασάν – ι – Σαμπάχ φανατικός Σιίτης και απογοητευμένος από τον συνεχή υποβιβασμό των ομοθρήσκων του από τους Σουνίτες και ειδικά από τους Αιγύπτιους χαλίφηδες, αποφασίζει να δημιουργήσει έναν μικρό στρατό από πιστούς οπαδούς. Ήταν άνθρωπος εξαιρετικά καλλιεργημένος αλλά ταυτόχρονα αδίστακτος και με ανελέητο χαρακτήρα και είχε το προσωνύμιο “ο γέρος του βουνού”
0

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

Ακούω τόσες μέρες τις ατέλειωτες συζητήσεις για το τι θα συμβεί αν κάνουν απεργία οι καθηγητές.  Θα είναι τραγικό για τους μαθητές. Θα πέσει έξω αυτό το υπέροχο σχολείο που μόνο του πρόβλημα είναι η απεργία των καθηγητών. Μεγαλόστομες, πομπώδεις κουβέντες του είδους «το μέλλον των παιδιών που υπονομεύεται» «η μόρφωσή τους». Διαμαρτυρίες για τους γονείς που τι θα κάνουν αν δεν πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο. Μέχρι και για το ιδιαίτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι άνεργοι γονείς, γιατί τι θα κάνουν με τα παιδιά στο σπίτι.


Οκ. Μισό λεπτό.  Να βάλω τα γέλια ή να κλάψω με όλη αυτή την εμετική υποκρισία.. Να βάλω τα γέλια ή να κλάψω κοιτάζοντας όλες αυτές τις απίστευτες σκηνές πρόζας από κάθε είδους θεατρίνους… Μιλάμε για την παιδεία στην Ελλάδα.
Εκείνη τη παιδεία ξέρετε, που συνοψίζεται στο «η πιο αγαπημένη ώρα είναι το σχόλασμα, ο καλύτερος τρόπος μάθησης η παπαγαλία, ο τυφλοσούρτης και το σκονάκι. Εκείνη η παιδεία που βγάζει αμόρφωτους με μπόλικα χαρτιά. Εκείνη η παιδεία που τώρα κοροϊδεύει στα μούτρα τα παιδιά παριστάνοντας πως το μέλλον τους επιφυλάσσει εκπλήρωση των ονείρων τους, δουλειά, ευημερία αν πάρουν πολλά χαρτιά…
Μιλάμε για την παιδεία που είναι υποχρεωτικό το φροντιστήριο. Κάτι σαν φυσικό επακόλουθο ας πούμε της μόρφωσης. Εχω μάθει τόσα πολλά στο σχολείο, είμαι τόσο καλά προετοιμασμένος και λέω να κάνω και 40 ώρες τη βδομάδα φροντιστήρια μπας και περάσω στην ανωτάτη κοροϊδευτική που θα μου δώσει τόσες ευκαιρίες στο μέλλον μου…
Μιλάμε για μια παιδεία κατευθυνόμενη, στείρα, απόλυτο όργανο των εκάστοτε κυβερνήσεων, δηλαδή όλων αυτών των κυβερνήσεων που όπως είδαμε  είχαν ειδικότητα το κλέψιμο, την απατεωνιά, τη μηδενική τσίπα επάνω τους, το φιλοτομαρισμό, την επιδειοξιομανία και το πνευματικό  επίπεδο φυλάρχων τριτοκοσμικής μπανανίας.
Μια ελάχιστη αξιοπρέπεια, μία ελάχιστη μόρφωση, καλλιέργεια να υπήρχε, ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ και ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ μαζί με ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, θα έπρεπε να είναι ΕΠ’ΑΟΡΙΣΤΟΝ σε συνεχείς κινητοποιήσεις.  Οχι για λεφτά,  όχι για  χαρτιά και σφραγίδες, όχι για τίτλους και πτυχία,  όχι  για να ικανοποιήσει η κάθε κατηγορία τις ανάγκες της, αλλά..

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

0

Κάτι δεν μας έχουν πει σωστά... 4.000 π.χ.: Μέχρι να έρθει το φοινικικό αλφάβητο οι Έλληνες μετρούσαν και κατέγραφαν την κίνηση των άστρων!

Κάτι δεν μας έχουν πει σωστά... 4.000 π.χ.: Μέχρι να έρθει το φοινικικό αλφάβητο οι Έλληνες μετρούσαν και κατέγραφαν την κίνηση των άστρων!

Αστρονομικές γνώσεις (του 4.000 π.Χ.)στα Κυκλαδικά Τηγανόσημα.

Ημερολόγιο με βάση τη συνοδική περίοδο του πλανήτη Αφροδίτη, με πολλαπλές εφαρμογές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων φαίνεται ότι χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι του Αιγαίου την Πρωτοκυκλαδική Ι και ΙΙ περίοδο (δηλαδή από την 4η χιλιετία πΧ), σύμφωνα με εργασία του ερευνητή των Αιγιακών γραφών, Μηνά Τσικριτσή, του καθηγητή φυσικής διαστήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ξενοφώντα Μουσά και τον Δημήτρη Τσικριτσή, υποψήφιο διδάκτορα στο πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.

Η εργασία θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα το πρωί κατά τη διάρκεια των εργασιών του 21ου συνεδρίου της SEAC (Societe Europeenne pour l’Astronomie dans la Culture) με θέμα «Αστρονομία: Μητέρα του Πολιτισμού και οδηγός για το μέλλον», που θα διεξαχθεί στην αίθουσα «Ι. Δρακόπουλος» του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην επιστημονική μελέτη παρουσιάζονται αποτελέσματα που βασίζονται σε μελέτη των συμβόλων που επαναλαμβάνονται στα τηγανόσχημα από διάφορες περιοχές του Αιγαίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπολογίζουν το χρόνο με βάση την κίνηση του πλανήτη Αφροδίτη, αλλά και άλλων δύο πλανητών, του Δία και του Άρη, όπως επίσης και του Ηλίου.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματα αυτά μελετώντας τα κυκλαδικά τηγανόσχημα σκεύη, που εμφανίζονται στον Αιγαιακό πολιτισμό και έχουν διχαλωτή ή τετράπλευρη λαβή ενώ η «βάση» τους φέρει συνήθως εγχάρακτη διακόσμηση με ομόκεντρους κύκλους, απλές ή τρέχουσες σπείρες, ακτινωτά μοτίβα, ενίοτε δε και απεικονίσεις κωπήλατων πλοίων.

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Τσικριτσής, η πρώτη αναφορά για τον πλανήτη Αφροδίτη εμφανίζεται ιστορικά σε πινακίδα (Κ160 στο Βρετανικό Μουσείο) των βαβυλωνίων του 16ου αιώνα πΧ. Στην σελιδόσχημη επιγραφή επί βασιλιά Ammizadusa καταγράφονται 21 αναφορές εμφάνισης και εξαφάνισης της Αφροδίτης σε σχέση με καιρικά φαινόμενα. Η καταγραφή όμως των εξαφανίσεων της Αφροδίτης δεν συνδέεται με χρήση ημερολόγιου, όπως εμφανίζεται μετά από χιλιετίες (περίπου το 700 μΧ) στους Μάγια που έχουν γνώση της περιόδου της συνόδου της των 584 ημερών.

Στην επιστημονική μελέτη παρουσιάζονται αποτελέσματα που βασίζονται σε μελέτη των συμβόλων που επαναλαμβάνονται στα τηγανόσχημα από διάφορες περιοχές του Αιγαίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπολογίζουν το χρόνο με βάση την κίνηση του πλανήτη Αφροδίτη, αλλά και άλλων δύο πλανητών, του Δία και του Άρη, όπως επίσης και του Ηλίου.
0

Το 2012 πέθαναν 6,6 εκατομμύρια παιδιά πριν κλείσουν τα 5 τους χρόνια

Σοκάρει η έκθεση του ΟΗΕ για την παιδική θνησιμότητα, καταγράφοντας μία ακόμη τραγική πλευρά της ανθρώπινης κοινωνίας, καθώς, μόνο μέσα στο 2012 πέθαναν 6,6 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως προτού συμπληρώσουν τα πέντε τους χρόνια.
Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με περίπου 18.000 θανάτους κάθε μέρα , σύμφωνα με την έκθεση του ΟΗΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα από την UNICEF, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), την Παγκόσμια Τράπεζα και την Υπηρεσία Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων του ΟΗΕ/Τμήμα Δημογραφικών Στοιχείων.
Ο αριθμός αυτός είναι περίπου υποδιπλάσιος από τον αριθμό των παιδιών κάτω των πέντε ετών τα οποία είχαν χαθεί το 1990, χρονιά κατά την οποία πέθαναν περισσότερα από 12 εκατομμύρια παιδιά.
«Πρόκειται για μία θετική τάση. Εκατομμύρια ζωές σώθηκαν. Και μπορούμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα. Οι περισσότεροι από τους θανάτους αυτούς μπορούν να αποφευχθούν με απλούς τρόπους, τους οποίους πολλές χώρες έχουν ήδη υιοθετήσει—αυτό που χρειαζόμαστε είναι μία μεγαλύτερη αίσθηση του επείγοντος», δήλωσε ο Άντονι Λέικ, ο εκτελεστικός διευθυντής της Γιούνισεφ.
Μπορεί οι υπεύθυνοι της UNICEF να αναφέρουν ότι το ποσοστό αυτό κρίνεται ως θετικό καθώς πριν από περίπου 20 χρόνια οι αριθμοί θνησιμότητας ήταν υπερδιπλάσιοι, ωστόσο, τονίζουν πως πολλοί θάνατοι θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Στις κυριότερες αιτίες θανάτου μεταξύ των παιδιών κάτω των πέντε ετών συμπεριλαμβάνονται η πνευμονία, η πρόωρη γέννηση, η ασφυξία κατά τον τοκετό, η διάρροια και η ελονοσία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδόν το 45% των θανάτων παιδιών κάτω των πέντε ετών συνδέεται με τον υποσιτισμό.
Σχεδόν οι μισοί από τους θανάτους παιδιών κάτω των πέντε ετών σημειώνονται σε μόλις πέντε χώρες: την Κίνα, την ΛΔ Κονγκό, την Ινδία, τη Νιγηρία και το Πακιστάν.
Η Ινδία (22%) και η Νιγηρία (13%) μαζί αντιστοιχούν στο ένα τρίτο και πλέον όλων των θανάτων παιδιών κάτω των πέντε ετών.
Οι ζωές των περισσότερων από αυτά τα βρέφη θα μπορούσαν να σωθούν αν οι μητέρες και τα βρέφη είχαν πρόσβαση σε κάποιες βασικές υπηρεσίες στον τομέα της υγείας. Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η φροντίδα κατά τη διάρκεια και μετά τον τοκετό, τα φθηνά φάρμακα–όπως τα αντιβιοτικά–και η αποκλειστική σίτιση του βρέφους μέσω του θηλασμού κατά τους πρώτους έξι μήνες της ζωής του.
Η υποσαχάρια Αφρική είναι η περιοχή με τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής θνησιμότητας στον κόσμο.
Με 98 θανάτους ανά 1.000 γεννήσεις, ένα παιδί που γεννιέται στην υποσαχάρια Αφρική αντιμετωπίζει περισσότερες από 16 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνει πριν από τα πέμπτα του γενέθλια σε σχέση με ένα παιδί που γεννιέται σε χώρα υψηλού εισοδήματος.Ωστόσο, η υποσαχάρια Αφρική έχει επιδείξει εντυπωσιακή πρόοδο με το ετήσιο ποσοστό μείωσης των θανάτων να έχει αυξηθεί από 0,8% την περίοδο 1990-1995 σε 4,1% την περίοδο 2005-2012.
http://www.koutipandoras.gr/

0

Η Πυθαγόρειος Τετρακτύς

Η Πυθαγόρειος Τετρακτύς
«ΜΑ ΤΟΝ ΑΜΕΤΕΡΑ ΓΕΝΕΑ ΠΑΡΑΔΟΝΤΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΝ ΠΑΓΑΝ ΑΕΝΑΟΥ ΦΥΣΕΩΣ»
(Όρκος Πυθαγορείων)

Η περίφημη Τετρακτύς του Πυθαγόρα, έχει καί πρακτική και επιστημονική εφαρμογή, αλλά και είναι ένα φιλοσοφικό και θεοσοφικό κατασκεύασμα, στήν σφαίρα του λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς οι οποίοι αποσυμβολιζόμενοι από τους μυημένους αποκαλύπτουν κοσμικές-βιολογικές-ηθικές ιδιότητες-γνώσεις.

Από τή μερική ετυμολογία τής λέξης προκύπτει ότι η Τετρακτύς είναι ένας αριθμός τέσσαρα. Ο αριθμός όμως τέσσαρα στήν εποχή τού Πυθαγόρα παριστάνονταν μέ τό τέταρτο κατά σειρά γράμμα τής Ελληνικής αλφαβήτου, τό Δέλτα (Δ). Συνεπώς ηΤετρακτύς εκφράζεται στους αδαείς και αμυήτους μέ τό Δ καί συμβολίζεται μ’ ένα γεωμετρικό τρίγωνο πού όπως θά πούμε παρακάτω, είναι ισόπλευρο.

Η Τετρακτύς, κατά τόν Πορφύριο (233 μ.Χ.), είναι τό άθροισμα τών τεσσάρων πρώτων αριθμών (1+2+3+4=10). Ήταν δηλαδή η δεκάδα, πού σύμφωνα μέ τήνΠυθαγόρεια άποψη τού Ιερατικού κώδικα (όλοι οι αριθμοί αθροιζόμενοι, ανάγονται σέ μονοψήφιους), ισοδυναμεί μέ τό ΕΝ ή τή Μονάδα. Παριστάνεται δε μέ ένα ισόπλευρο τρίγωνο στό οποίο σημειώνονται οι δέκα πρώτοι αριθμοί καί οι οποίοι αθροιζόμενοι κατά πλευρά, είτε σάν αριθμοί καί γράμματα, είτε σάν λέξεις, δίνουν πάντα τή Μονάδα.
Παρατηρώντας το τριχοτομημένο Πυθαγόρειο τρίγωνο ΑΔΖ βλέπουμε ότι ενώνοντας τα σημεία τριχοτομήσεως δημιουργούνται 10 όμοια ισόπλευρα τρίγωνα ενώ λεξαριθμικώς οι πλευρές αθροίζονται σε -1-. Δηλαδή….

1+2+3+4=10=(1+0)=1
ΕΝ+ΔΥΟ+ΤΡΙΑ+ΤΕΣΣΑΡΑ=55+474+411+807=1747=(1+7+4+7)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1
1+5+6+7=19=(1+9)=10=(1+0)=1
ΕΝ+ΠΕΝΤΕ+ΕΞ+ΕΠΤΑ=55+440+65+386=946=(9+4+6)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1
7+8+9+4=28-(2+8)=10=(1+0)=1
ΕΠΤΑ+ΟΚΤΩ+ΕΝΝΕΑ+ΤΕΣΣΑΡΑ=386+1190+111+807=2494=(2+4+9+4)=19=(1+9)=10=(1+0)= 1.

Ο Πυθαγόρας εθεωρούσε τήν Τετρακτύν Ιερά καί επέβαλε στούς μαθητές του (Μαθηματικούς & Ακουσματικούς), τόν παρακάτω Ιερό Ορκο πρός αυτήν….

“ΟΥ ΜΑ ΤΟΝ ΑΜΕΤΕΡΑ ΓΕΝΕΑ ΠΑΡΑΔΟΝΤΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΝ ΠΑΓΑΝ ΑΕΝΑΟΥ ΦΥΣΙΟΣ ΡΙΖΩΜΑΤΑ ΕΧΟΥΣΑΝ”.

Η Τετρακτύς ορίζεται σάν αιώνια καί απέραντη πηγή τής Φύσεως, αλλά καί συσχετίζεται τόσο μέ τήν Ιερά Δεκάδα, όσο καί μέ τήν Αγνή Μονάδα. ΟιΠυθαγόρειοι ετιμούσαν τήν Πρώτη Δεκάδα καί εθεωρούσαν ότι αυτή εκφράζεται σάν Κόσμος, Ουρανός, Θεός, Κράτος, Ατλας, Ακάμας, Ήλιος κ.α. Τό δε ΕΝ ή ηΜονάς θεωρείται ως η πρώτη Αιτία τού Κρείτονος καί τού Τελείου. Είναι υπεράνω κάθε αντιθέσεως, νοουμένη ως υψίστη καί ενιαία τών πάντων Θεότης. Σάν έννοια πολυσήμαντη, δηλώνει επίσης τήν αντίθεση μέ τήν Δυάδα, τό είδος παρά τήν ύλη, τό ποιόν αίτιον παρά τό πάσχον, τό Νοητό καί Πνευματικό παρά τό αισθητό καί σωματικό. Η απόλυτος Μονάς ταυτίζεται μέ τό Θείον καί θεωρείται πηγή τών πάντων, όπως διδάσκει ο εκ των Πυθαγορείων Φιλόλαος:

”ΕΝ ΑΡΧΑ ΠΑΝΤΩΝ” καί ”ΕΣΤΙΝ ΗΓΕΜΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΘΕΟΣ, ΕΙΣ ΑΕΙ ΕΩΝ, ΜΟΝΙΜΟΣ, ΑΚΙΝΗΤΟΣ, ΑΥΤΟΣ ΕΑΥΤΩ ΟΜΟΙΟΣ, ΕΤΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ“

Αν δούμε λεξαριθμικά τήν Τετρακτύν (Τετρακτύς=1626=15=6), θά παρατηρήσουμε πόσο εύστοχα ο Πυθαγόρας τήν ταύτιζε μέ τό Σύμπαν καί τόν Κόσμο (Σύμπαν=771=15=6 καί Κόσμος=600=6). Θέλησε επίσης, σάν μυημένος στίς δοξασίες τών Ορφικών, νά δηλώση μέσω τού Δ (τέσσαρα), πού αυτή περιέχει, τήν Ορφικήάποψη περί των τεσσάρων πρωτογενών στοιχείων τής φύσεως (11ος Ορφικός ύμνος στόν Πάνα): Ουρανός, Θάλασσα, Χθών καί Πύρ.Αλλά τό λεξαριθμικό άθροισμα αυτών τών τεσσάρων είναι 3372=15=6. Δεν μπορούμε να μή θαυμάσουμε πόσο σοφά, οΠυθαγόρας πού εδίδασκε ότι τό Σύμπαν είναι αριθμοί καί ότι ο Θεός αεί γεωμετρεί, τεκμηριώνει τήν Κοσμοθεώρησή του αυτή:

Ουρανός+Θάλασσα+Χθών+Πύρ=ΣΥΜΠΑΝ=ΚΟΣΜΟΣ=Δ=ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ=6!

ΠΙΝΑΞ ΑΡΙΘΜΙΤΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Α=1 Στ=6 Ι=10 Ξ=60 Ρ=100 Χ=600
Β=2 Ζ=7 Κ=20 Ο=70 Σ=200 Ψ=700
Γ=3 Η=8 Λ=30 Π=80 Τ=300 Ω=800
Δ=4 Θ=9 Μ=40 Υ=400
Ε=5 Ν=50 Φ=500
(τα γράμματα που έχουν αριθμητικές τιμές 90, 900 δεν υπάρχουν πιά στην γλώσσα μας).

Βιβλιογραφία: Ιάμβλιχου Πυθαγορικός Βίος, Πορφυρίου Πυθαγόρας,  Ιπποκράτους Δάκογλου Μυστικός Κώδικας τού Πυθαγόρα 2,
Εμμ. Παντελάκη Πυθαγόρου Χρυσά Επη.
Πηγή: http://www.tetraktys.org/arthra2/mid%20tetraktys.htm

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

0

Παρασκευή και 13: Οι Θρύλοι, οι Παραδόσεις και οι Ναϊτες

Σήμερα το ημερολόγιο δείχνει Παρασκευή και 13, γεγονός που για πολλούς θεωρείτε μέρα καταραμένη. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Η Κακιά Παρασκευή
Η Παρασκευή από μόνη της θεωρείται μια αρνητική ημέρα και αυτό γιατί πιστεύεται πως ήταν Παρασκευή όταν σταυρώθηκε ο Χριστός, όταν η Εύα πρόσφερε το μήλο στον Αδάμ, όταν ξεκίνησε η μεγάλη πλημμύρα από την οποία σώθηκε μονάχα ο Νώε και η οικογένειά του, όταν πραγματοποιήθηκε η μεγάλη σύγχυση στη σκιά του Πύργου τής Βαβέλ…
Ο Chaucer –στο πολυδιαβασμένο Canterbury Tales, 14ος αιώνας– χαρακτηρίζει την Παρασκευή ως την ημέρα που όλα τα χειρότερα μπορεί να συμβούν. Ουσιαστικά όμως, η Παρασκευή, ως μια κακότυχη ημέρα, αναφέρεται περισσότερο συστηματικά από τα μισά του 17ου αιώνα, σε λαϊκά γνωμικά και κείμενα της εποχής.
Θεωρείται λοιπόν πως είναι δυσάρεστη ημέρα για πολλές εργασίες και δραστηριότητες, όπως είναι η γέννηση, ο γάμος, η έναρξη μιας νέας δουλειάς, το ξεκίνημα του πλοίου για ένα νέο ταξίδι, για τις μετακομίσεις, για να κόψει κάποιος τα νύχια του κ.α.
Αν και για τους Γερμανούς και τους Σκότους, η ημέρα αυτή θεωρείται ιδανική για ερωτοτροπίες, σε αρκετούς τόπους αναγνωριζόταν ως η ημέρα κατά την οποία πραγματοποιούνταν οι συνάξεις των μαγισσών, τα περιβόητα sabbath.
Στην Αμερική και Αγγλία, την ημέρα αυτή κρεμούσαν τους θανατοποινίτες –με αποτέλεσμα να αποκαλείται συχνά η Παρασκευή και ως Ημέρα του Κρεμασμένου– γεγονός που έκανε πολλούς κλέφτες να θεωρήσουν γρουσούζικες τις Παρασκευές για την επίτευξη μιας καλής λείας.
Οι Ούγγροι πιστεύουν πως όταν κάποιος γεννηθεί Παρασκευή, μπορεί το κακό να φύγει από πάνω του αν και εφόσον ρίξει λίγο από το αίμα του σε ένα κομμάτι ύφασμα από τα ρούχα του και έπειτα το κάψει, καίγοντας μαζί οποιαδήποτε κατάρα μεταφέρει η μέρα τούτη.
Μονάχα σε δυο περιπτώσεις η ημέρα αυτή μπορεί να είναι ευεργετική, καθώς όλα τα δυσάρεστα παύουν την Παρασκευή πριν το Πάσχα, αλλά και όταν κάποιος δει ένα όνειρο το βράδυ της ίδιας μέρας.
Αν την επομένη διηγηθεί το όνειρο αυτό, είναι σχεδόν βέβαιο πως ότι είδε θα γίνει πράξη προσφέροντας έτσι χαρά… αν φυσικά το όνειρο ήταν θετικό!
Ο Μαγικός Αριθμός 13
0

Απίστευτες τεχνολογίες που είναι σήμερα διαθέσιμες


Προηγμένες τεχνολογίες που για πολλούς βρίσκονται ακόμη σε πειραματικό στάδιο και πάντως μακριά από την παραγωγή. Εφευρέσεις που μπορεί να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν, αλλά δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι είναι ήδη διαθέσιμες. Παρακάτω θα δείτε τεχνολογίες οι οποίες είναι ήδη (ή θα γίνουν σύντομα) διαθέσιμες προς κατανάλωση.




Ευλύγιστα smartphones



Η Samsung έκλεψε τα βλέμματα στη διεθνή έκθεση CES 2013, παρουσιάζοντας πρωτοποριακές συσκευές βασισμένες στις εύκαμπτες οθόνες YOUM. Μερικοί μηχανικοί μάλιστα ισχυρίζονται πως οι συσκευές αυτές είναι σχεδόν άθραυστες.


Διάφανη πανοπλία αλουμινίου


Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία έχει ξεκινήσει δοκιμές διάφανων μεμβρανών που είναι πιο ισχυρές από αλεξίσφαιρα τζάμια, με στόχο να αντικαταστήσουν τα παράθυρα σε αεροσκάφη. Κατασκευάζονται από διάφανο αλουμίνιο, γνωστό σαν Oxynitride Aluminum και θεωρούνται ικανές να λειτουργούν σαν την απόλυτη πανοπλία, αν και παραμένουν διάφανες.


Τηλεπαρουσία

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

0

Ο Φουκό και το εκκρεμές του

Ενα μυθιστόρημα ταύτισε στη συνείδησή μας τον μεγάλο φυσικό με το... εκκρεμές του. Η πραγματικά μυθιστορηματική φυσιογνωμία του Φουκό έδωσε ωστόσο λύσεις σε πολλά άλλα θεμελιώδη προβλήματα, όπως η φύση και η ταχύτητα του φωτός ή η κατασκευή ισχυρών τηλεσκοπίων
Ο Φουκό και το εκκρεμές του

Πριν από το εμπνευσμένο μυθιστόρημα του Ουμπέρτο Εκο, τον Φουκό γνώριζαν μόνο όσοι σπούδαζαν Φυσική ή επισκέπτονταν το Πάνθεον στο Παρίσι, όπου λειτουργεί ακόμη το πρώτο εκκρεμές που κατασκευάστηκε για να δείξει με χειροπιαστό τρόπο στους μη ειδικούς την περιστροφή της Γης. Ετσι όμως το όνομα του μεγάλου αυτού πειραματικού επιστήμονα συνδέθηκε με το πιο ασήμαντο από τα επιτεύγματά του και ξεχάστηκαν οι μεγάλες του επιτυχίες, όπως η μέτρηση της ταχύτητας του φωτός, το γυροσκόπιο και η μέθοδος κατασκευής κατόπτρων για τηλεσκόπια. Το εκκρεμές του Φουκό δεν είναι καμιά πολύπλοκη συσκευή. Είναι απλά μια μεταλλική σφαίρα που κρέμεται από ένα μακρύ σκοινί. Στην κατάσταση ηρεμίας η σφαίρα κρέμεται κατακόρυφα προς τα κάτω. Οταν απομακρύνουμε τη σφαίρα από τη θέση ηρεμίας, τότε αυτή κινείται πέρα-δώθε γύρω από τη θέση ηρεμίας, και αυτό είναι ένα εκκρεμές. Αν η Γη δεν περιστρεφόταν, το εκκρεμές θα ταλαντευόταν πάντα προς την ίδια διεύθυνση. Επειδή όμως η Γη περιστρέφεται, το εκκρεμές αλλάζει κατεύθυνση ταλάντωσης με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Στους πόλους η διεύθυνση των ταλαντώσεων επιστρέφει στην αρχική ύστερα από 12 ώρες, στον ισημερινό δεν αλλάζει καθόλου και στα ενδιάμεσα πλάτη η ταχύτητα αλλαγής της διεύθυνσης παίρνει όλες τις ενδιάμεσες τιμές, που ισούνται με 12 ώρες, διαιρεμένες με το ημίτονο του γεωγραφικού πλάτους του τόπου. Για

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

0

Heart Touching Story About Sincerity and Loyalty of a Dog


For the past 6 years, a Dog called Capitán has slept next to the grave of his owner every night at 6pm.His owner, Miguel Guzmán died in 2006.Capitán, the dog,disappeared while the family attended the funeral services. A week later relatives of Guzmán were visiting the cemetery when they were astounded to find the dog next to the owner's grave.The cemetery director says that the dog comes around each night at 6pm, and has done so for the past 6 years!

Heart Touching Story About Sincerity and Loyalty of a Dog
infoatinternet.blogspot
0

το άλογο που μιλάει



Ο Βασίλης Ξανθόπουλος έλεγε για τις εξισώσεις της γενικής σχετικότητας: “είναι όμορφες γι’ αυτό πρέπει να λύνονται”.
Κάτι ανάλογο μπορούμε να πούμε για μερικές ιστορίες: “είναι όμορφες γι’ αυτό πρέπει να λέγονται ή να διαβάζονται”· έστω και αν δεν έχουν σχέση με την επικαιρότητα, όπως η σημερινή ιστορία που αναφέρεται στο άλογο του Αχιλλέα και προέρχεται από το βιβλίο της Ζακλίν ντε Ρομιγί “Τα ρόδα της μοναξιάς”:
…ένα ομηρικό επεισόδιο που πάντοτε έβρισκα συγκλονιστικό· είναι η στιγμή που το άλογο του Αχιλλέα αποκτά μ’ ένα θαύμα το δώρο του λόγου για κείνη τη μοναδική φορά και αναγγέλλει στον ήρωα τον επικείμενο θάνατό του. Η διάλεξη είχε τον τίτλο “Ένα άλογο που μιλά”.
Δεν θα ‘θελα να το επαναλάβω για μια ακόμη φορά αλλά το κείμενο είναι μέσα μου, αποτελεί μέρος του εαυτού μου.
Το χωρίο είναι τόσο συγκινητικό και το επεισόδιο τόσο σπάνιο! Σχεδόν δεν υπάρχουν θαύματα στην εποποιία του Ομήρου. Αλλά όταν υπάρχουν, πρόκειται για περιστάσεις μεγάλης σημασίας· τα πάντα συνηγορούν στη μοναδικότητα του γεγονότος.

“Ο Θρίαμβος του Αχιλλέα”, Κέρκυρα (Αχίλλειο) 
έργο του Αυστριακού καλλιτέχνη Franz Matsch
Πρέπει εξαρχής να το επισημάνουμε. Το ζευγάρι των αλόγων που ζεύει στο άρμα του ο Αχιλλέας δεν είναι τυχαίο· αποτελείται από δύο διάσημα άτια, το ένα μάλιστα με θεϊκή καταγωγή, που έλαβε ως γαμήλιο δώρο η θεά Θέτις όταν παντρεύτηκε τον θνητό Πηλέα, τον πατέρα του Αχιλλέα. Εμφανίζονται σε διάφορες περιπτώσεις στην Ιλιάδα και μία μόνο φορά, το ένα από αυτά τα δύο άλογα, για τούτη μόνο τη μοναδική περίσταση, ευλογείται με το δώρο του λόγου και αναγγέλλει το μέλλον: αρχίζει να το προμαντεύει ενόσω ο Αχιλλέας, ο οποίος απείχε καιρό πολύ από τις μάχες, ετοιμάζεται να βγει πάλι να πολεμήσει.
(…) Κι αίφνης, όλα είναι εκεί, ολόκληρο το θαύμα αυτού του κειμένου. Το άλογο απευθύνεται στον Αχιλλέα τη στιγμή που ετοιμάζεται για τη μάχη και του ανακοινώνει τον επικείμενο θάνατό του. Ο Όμηρος τον έχει ήδη προαναγγείλει και μάλιστα επανειλημμένα. Το άλογο όμως εκφράζεται με δύναμη κι αναφέρεται σ’ ένα μέλλον άμεσο. Κι αυτό μετράει! Φυσικά, πρέπει στο σημείο αυτό να θυμηθούμε ότι το ομηρικό ποίημα δεν φτάνει ως τη στιγμή του θανάτου του Αχιλλέα. Άρα ο χαρακτήρας του Αχιλλέα θα πρόβαλλε μόνο την οργή του, τη βία, τη μνησικακία του.
0

Το ανεξήγητο βίντεο που έχει τρομάξει όλο το YouTube !

Το περιστατικό ερευνά και η αστυνομία
Η Kimberly Wookey και ο 7χρονος γιος της ξύπνησαν ένα πρωί και άκουσαν περίεργους θυρύβους στο σαλόνι που διαχέονταν σε όλο το σπίτι και ακούγονταν μέχρι έξω.
Η Wookey το κατάγραψε με την κάμερα της, ενώ μέσα από τα σχόλια φαινόταν πως και άλλοι είχαν ακούσει παρόμοιους ήχους στα σπίτια τους, χωρίς να υπάρξει σχετική εξήγηση.



                                

ΠΗΓΗ