Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

0

Kβαντική ασφάλεια στις πιστωτικές κάρτες


Επιστήμονες ανέπτυξαν ένα σύστημα που είναι αδύνατον να παραβιαστεί
Κβαντική ασφάλεια στις πιστωτικές κάρτες


Το λεγόμενο «πλαστικό χρήμα» διευκολύνει τη ζωή μας και τις συναλλαγές, ιδιαίτερα στην εποχή του Διαδικτύου. Ταυτόχρονα όμως αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευάλωτο: όσο και αν οι αρμόδιοι προσπαθούν να βελτιώνουν και να ενισχύουν συνεχώς τα μέτρα ασφαλείας, οι απατεώνες φαίνεται ότι βρίσκουν τρόπους να τα παραβιάζουν. Τώρα μια ομάδα ολλανδών επιστημόνων ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε ένα σύστημα πιστοποίησης της αυθεντικότητας των πιστωτικών καρτών το οποίο είναι απαραβίαστο χάρη στις... άστατες κβαντικές ιδιότητές του.
Το νέο σύστημα (το οποίο ονομάζεται Quantum Secure Authentication ή σε ελεύθερη μετάφραση Κβαντική Ασφαλής Πιστοποίηση) χρησιμοποιεί τις κβαντικές ιδιότητες των φωτονίων για να δημιουργήσει μια μοναδική «υπογραφή» η οποία βασίζεται στην ανταλλαγή «ερωτήσεων και απαντήσεων» και είναι αδύνατον να «διαβαστεί» ή να αντιγραφεί. Σε σχετική δημοσίευσή τους στην επιθεώρηση «Optica» οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τβέντε αναφέρουν ότι η μέθοδός τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ασφαλή επιβεβαίωση της ταυτότητας οποιουδήποτε είδους ηλεκτρονικής κάρτας - π.χ., πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών αλλά και καρτών ταυτότητας, ιατρικής περίθαλψης ή κοινωνικής ασφάλισης - ακόμη και όταν έχουν κλαπεί από αυτήν βασικές πληροφορίες. Αν, δηλαδή, κάποιος έχει κατορθώσει να αντιγράψει την πλήρη δομή της κάρτας, το Quantum Secure Authentication είναι σε θέση να ξεχωρίσει την αυθεντική από την πλαστή κάρτα.
Η «υπογραφή» των φωτονίων

Ενα νέο σύστημα για τις πιστωτικές κάρτες χρησιμοποιεί τις κβαντικές ιδιότητες των φωτονίων για να δημιουργήσει μια μοναδική «υπογραφή» η οποία βασίζεται στην ανταλλαγή «ερωτήσεων και απαντήσεων» και είναι αδύνατον να «διαβαστεί» ή να αντιγραφεί

Οι συμβατικές κάρτες με τη μαγνητική ταινία αντιγράφονται εύκολα. Για να ενισχύσουν την ασφάλεια πρόσφατα οι τράπεζες άρχισαν να εκδίδουν τις λεγόμενες «έξυπνες κάρτες» οι οποίες διαθέτουν έναν μικροεπεξεργαστή για την πιστοποίηση της ταυτότητας. Οπως όμως έχει αποδειχθεί, όσο σύνθετος και αν είναι ο κωδικός ασφαλείας και όσα επιπρόσθετα μέτρα και αν έχουν ληφθεί, από τη στιγμή που κάποιος αποκτήσει πρόσβαση στις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στην κάρτα μπορεί να την αντιγράψει και να τη χρησιμοποιήσει. Οι ολλανδοί ερευνητές λύνουν αυτό το πρόβλημα αποθηκεύοντας τις «ερωταπαντήσεις» που απαιτούνται για την ταυτοποίηση της κάρτας σε φωτόνια. Εξαιτίας των κβαντικών ιδιοτήτων των φωτονίων, οι οποίες τους επιτρέπουν να βρίσκονται σε πολλά μέρη ταυτοχρόνως, η ανταλλαγή των ερωταπαντήσεων που απαιτούνται για να γίνει μια συναλλαγή είναι αδύνατον να αντιγραφεί ή να αναπαραχθεί χωρίς αυτό να γίνει αμέσως αντιληπτό.
«Τα μεμονωμένα φωτόνια έχουν πολύ ξεχωριστές ιδιότητες που φαίνεται να αντιβαίνουν στη φυσιολογική συμπεριφορά» δήλωσε ο Πεπάιν Πίνκσε, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Τβέντε στην Ολλανδία και κύριος συγγραφέας της μελέτης. «Οταν συλλεχθούν καταλλήλως μπορούν να κωδικοποιήσουν πληροφορίες με τρόπο ο οποίος εμποδίζει τους επιτιθέμενους να προσδιορίσουν ποιες είναι αυτές οι πληροφορίες».
Παιχνίδια με κβάντα

Η διαδικασία που περιγράφουν οι επιστήμονες στη μελέτη τους λειτουργεί ως εξής: ένας μικρός και συγκεκριμένος αριθμός φωτονίων εκπέμπεται επάνω σε μια επιφάνεια της πιστωτικής κάρτας η οποία έχει υποστεί ειδική προετοιμασία και στη συνέχεια καταγράφεται το μοτίβο που δημιουργείται. Καθώς, βάσει των αρχών της Κβαντομηχανικής, ένα φωτόνιο μπορεί να υπάρχει ταυτοχρόνως σε πολλά σημεία, με τον τρόπο αυτόν μπορεί να παραχθεί ένα πολύ σύνθετο μοτίβο χρησιμοποιώντας έναν πολύ μικρό αριθμό φωτονίων ή ακόμη και ένα μεμονωμένο φωτόνιο.
Εξαιτίας των κβαντικών ιδιοτήτων του φωτός, όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, οποιαδήποτε προσπάθεια ενός χάκερ να παρατηρήσει την ανταλλαγή των ερωταπαντήσεων στα φωτόνια θα κάνει την κβαντική φύση τους να καταρρεύσει και θα καταστρέψει τις πληροφορίες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το σύστημα της Quantum Secure Authentication είναι απαραβίαστο - και θα παραμείνει απαραβίαστο οποιαδήποτε εξέλιξη και αν σημειωθεί στην τεχνολογία στο μέλλον. 
Εφαρμογή στην πράξη

Για να λειτουργήσει στην πράξη το σύστημα απαιτεί την εφαρμογή στις πιστωτικές κάρτες ενός πολύ λεπτού στρώματος λευκής βαφής η οποία θα περιέχει εκατομμύρια νανοσωματίδια. Με τη χρήση λέιζερ φωτόνια θα προβάλλονται μέσα στη βαφή: κατά τη διαδρομή τους θα συγκρούονται με τα νανοσωματίδια - όπως οι μπίλιες στο φλιπεράκι, λένε οι ερευνητές - και επιστρέφοντας στην επιφάνεια θα δημιουργούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο θα αποτελεί και την «ταυτότητα» της κάρτας. Καθώς τα φωτόνια που θα εκπέμπονται στη βαφή θα είναι «κβαντικά», το μοτίβο θα φαίνεται να περιέχει πολύ περισσότερες πληροφορίες - ή κουκκίδες φωτός - από ό,τι στην πραγματικότητα. Οποιαδήποτε προσπάθεια όμως να «διαβαστεί» παράνομα θα καταστρέψει τις κβαντικές ιδιότητες του φωτός και μαζί με αυτές μεγάλο μέρος των πληροφοριών που περιλαμβάνει το μοτίβο.
«Είναι σαν να ρίχνεις δέκα μπάλες του μπόουλινγκ στο έδαφος και να δημιουργείς με αυτές 200 σημάδια πρόσκρουσης» εξήγησε ο κ. Πίνκσε. «Είναι αδύνατον να γνωρίζει κάποιος επακριβώς ποια πληροφορία έχει σταλεί - ποιο μοτίβο έχει δημιουργηθεί στο έδαφος - μαζεύοντας απλώς τις δέκα μπάλες. Αν όμως προσπαθήσει να τις παρατηρήσει καθώς πέφτουν θα καταστρέψει ολόκληρο το σύστημα». Ο ερευνητής πιστεύει ότι αυτή η νέα κβαντική μέθοδος ασφαλείας, εκτός από τις κάθε είδους ηλεκτρονικές κάρτες, μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την προστασία κτιρίων αλλά και αυτοκινήτων.
0

Η τόσο σύγχρονη αρχαία ελληνική ιατρική


H έκθεση «Ιασις: Υγεία, Νόσος, Θεραπεία από τον Ομηρο στον Γαληνό» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει τις εκπληκτικές γνώσεις των προγόνων μας σε θέματα υγείας, υγιεινής και θεραπείας
Η τόσο σύγχρονη αρχαία ελληνική ιατρική
Μαρμάρινο άγαλμα της θεάς Υγιείας, 3ος αι. μ.Χ., Αρχαιολογικό Μουσείο Κω ( Πηγή: Πάρις Ταβιτιάν)



 
Εσείς γνωρίζετε την αμίδα, τις στλεγγίδες, τα αναθήματα, τις μηλωτρίδες, τις σικύες και το λύκιον; Μη βιαστείτε να απαντήσετε αρνητικά διότι μόλις διαβάσετε στο κείμενο που ακολουθεί τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις και για τη δική μας καθημερινότητα και ιδιαιτέρως μόλις διαβάσετε πόσες χιλιάδες χρόνια πριν αποτελούσαν μέρος της καθημερινότητας των προγόνων μας, πιθανότατα θα μείνετε... άφωνοι - δεν θα μπορείτε ούτε να καλέσετε τον i-ja-te ούτε να πάρετε το pa-ma-ko σας για να συνέλθετε! Αφωνος μένει σε πολλά σημεία και ο επισκέπτης της άκρως ενδιαφέρουσας έκθεσης «Ιασις: Υγεία, Νόσος, Θεραπεία από τον Ομηρο στον Γαληνό» η οποία φιλοξενείται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης ως τα τέλη Μαΐου παρουσιάζοντας την εξέλιξη των αρχαίων θεραπευτικών πρακτικών και εξετάζοντας τη μετάβαση από τη μαγικοθρησκευτική θεραπεία στην ορθολογική επιστημονική ιατρική σε μια περίοδο που καλύπτει περίπου 1.500 έτη - από το 1200 π.Χ ως και τον 3ο μ.Χ. αιώνα.

Και αυτό το ταξίδι είναι πραγματική... μαγεία που ξετυλίγεται μέσα από 300 αρχαία αντικείμενα που συγκεντρώθηκαν από 41 μουσεία της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού (Βρετανικό Μουσείο, Λούβρο, Μουσεία του Καπιτωλίου στη Ρώμη). Η άκρως μελετημένη έκθεση ανοίγει ήδη από τον προθάλαμο του Μουσείου, όπου τους επισκέπτες υποδέχονται τρία «συμβολικά» αγάλματα: η προτομή του πατέρα της σύγχρονης Ιατρικής Ιπποκράτη, ένας εντυπωσιακότατος Ασκληπιός από μαύρο μάρμαρο (πρόκειται για άγαλμα που βρέθηκε το 1725 στη Ρώμη και είναι η πρώτη φορά που μετακινείται από τα Μουσεία του Καπιτωλίου) και η Υγίεια που μετακόμισε για πρώτη φορά από την Κω για να... παρευρεθεί στην έκθεση. Σε αυτόν τον προθάλαμο μας υποδέχεται ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης, ο οποίος συνεπιμελήθηκε την έκθεση με τον επιμελητή αρχαιοτήτων του Μουσείου κ. Γιώργο Τασούλα. Η διαδρομή - που αποτελείται από οκτώ σταθμούς - ξεκινά. Βρισκόμαστε σε μια κατάλευκη αίθουσα (σαν ένα λευκό σπα) όπου ακόμη και οι φύλακες φορούν ιατρικές ποδιές!

Οπως αναφέρει ο κ. Σταμπολίδης στο «Βήμα», η έκθεση είναι η δεύτερη από μια τριλογία με πανανθρώπινα θέματα που ξεκίνησε από το 2009. «Πρόκειται για τα τρία θέματα με τα οποία ασχολήθηκε, ασχολείται και θα ασχολείται η ανθρωπότητα, τουλάχιστον στον βαθμό που ο άνθρωπος δεν έχει ακόμη "καταντήσει" μηχανή - και αυτά είναι ο έρωτας, η υγεία και ο θάνατος. Η έκθεση για τον έρωτα ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και αυτή τη στιγμή η έκθεση για την υγεία συμπίπτει με το "Επέκεινα", την έκθεση για τον θάνατο».

«Ολιστική ιατρική» πριν από 3.000 χρόνια!
Σύμφωνα με τον κ. Σταμπολίδη, «το ουσιαστικό στοιχείο αυτής της έκθεσης είναι μέσα από οκτώ ενότητες να παρουσιαστεί ο τρόπος με τον οποίον οι αρχαίοι Ελληνες κατανοούσαν και τη θεραπευτική τέχνη και την ιατρική και την υγεία και την υγιεινή». Ετσι στην πρώτη ενότητα παρουσιάζονται η υγεία και η υγιεινή (ενώ ακριβώς απέναντί τους βρίσκονται τα εκθέματα της νόσου). «Προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι οι αρχαίοι Ελληνες είχαν μια ολιστική αντιμετώπιση του θέματος της υγείας. Οταν στην αρχαιότητα λέμε δίαιτα δεν μιλούμε μόνο για τη διατροφή κάποιου αλλά για μια γενικότερη στάση ζωής. Η δίαιτα με την έννοια της διατροφής αποτυπώνεται σε αγγεία όπως ένα ιχθυοπινάκιο που περιλαμβάνεται στην έκθεση αλλά αποτυπώνεται ακόμη και σε άλλα αρχαία αντικείμενα που παρουσιάζουν την υγιεινή και την καθαριότητα. Για παράδειγμα, ξέρουμε από διαφορετικά ευρήματα ότι στα γυμνάσια της Αθήνας ή άλλων πόλεων μετά την άσκηση ή τους αγώνες οι άνδρες πλένονταν στα κρηναία οικοδομήματα των Γυμνασίων, καθαρίζονταν με στλεγγίδες (ελάσματα σαν "ξύστρες" που χρησίμευαν για την απομάκρυνση της λάσπης και του χώματος από την επιδερμίδα) και στη συνέχεια αρωματίζονταν».

Για να επιτευχθεί όμως η καθαριότητα στα κρηναία οικοδομήματα απαιτούνταν σύστημα ύδρευσης. Εχουν ανακαλυφθεί λοιπόν υπόγειοι πήλινοι σωλήνες που μετέφεραν νερό χιλιόμετρα μακριά και οι οποίοι διέθεταν μάλιστα σε τακτά διαστήματα ανοιχτά τμήματα τα οποία επέτρεπαν τον καθαρισμό τους - ένα τέτοιο πήλινο στέλεχος από τον Πεισιστράτιο υδρευτικό αγωγό της Αθήνας του τέλους του 6ου π.Χ. αιώνα υπάρχει και στην έκθεση. «Ο ελληνικός πολιτισμός ήταν ένας πολιτισμός στενά συνδεδεμένος με θέματα καθαριότητας, υγιεινής, υγείας, θεραπείας και σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό εκλεπτυσμένος» σημειώνει ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και εξηγεί: «Αν σκεφθεί κανείς ότι ήδη από τα μινωικά ανάκτορα έχουμε συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης και αν λάβει υπόψη του ότι στις "Σφήκες" του Αριστοφάνη ο Βδελικλέων δίνει μεταξύ άλλων στον γέροντα πατέρα του ο οποίος λόγω ηλικίας πρέπει να περιοριστεί στο σπίτι μια αμίδα (μια "πάπια" για τη συχνουρία, δηλαδή) - γεγονός που μαρτυρεί την ύπαρξη αγγείων που επιτελούσαν συγκεκριμένες λειτουργίες από άποψη υγιεινής -, θα καταλάβει ότι μιλούμε για έναν πολιτισμό πολύ προχωρημένο».

Ακριβώς απέναντι από τα εκθέματα της υγιεινής «στέκονται» εκείνα της δεύτερης ενότητας της έκθεσης που δείχνουν τη νόσο. Αναθήματα (τάματα, δηλαδή) που παρουσίαζαν το πρόβλημα υγείας του κάθε ασθενούς (π.χ., άκρα με σπίλους ή με κιρσούς), καθώς και ειδώλια που παρουσιάζουν συγκεκριμένες παθήσεις όπως υδροκήλη, μεσογειακή αναιμία, ακόμη και παχυσαρκία (!) και τα οποία μπορεί, μεταξύ άλλων, να είχαν ρόλο... μοντέλου νόσων για το μάθημα στις περίφημες σχολές Ιατρικής της εποχής. Σε αγαλματίδια αποτυπώνονται ήδη από εκείνη την εποχή και οι ψυχικές νόσοι όπως η κατάθλιψη ή η μανία, που συνήθως έχει τη μορφή γυναίκας με φτερά.

Η τρίτη ενότητα της έκθεσης είναι αφιερωμένη στην ομηρική ιατρική και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο πήλινες πινακίδες της γραμμικής Β του τέλους του 13ου αιώνα στις οποίες αποτυπώνεται η συνέχεια της γλώσσας. Βλέπουμε, λοιπόν, καταγεγραμμένες τις λέξεις i-ja-te (ιητήρ, γιατρός δηλαδή) και pa-ma-ko (φάρμακο).

Σύμφωνα με τον κ. Σταμπολίδη, σε ό,τι αφορά το θέμα των ομηρικών μαχών, η τόσο καίρια περιγραφή στην Ιλιάδα σχετικά με τους μυς, τα νεύρα, με το πού θα πρέπει να πλήξει κάποιος για να τραυματίσει ή να σκοτώσει οδηγεί πολλούς αναλυτές στο συμπέρασμα ότι δεν αποκλείεται κάποιοι από τους Ομηρίδες να ήταν «στρατιωτικοί» γιατροί.

Γιατρός - θεός
Η τέταρτη ενότητα αφορά κατ' εξοχήν τη θεουργική ιατρική - οι αρχαίοι Ελληνες πίστευαν ότι η ασθένεια προέρχεται από το θείο είτε για πράξεις είτε για παραλείψεις των ανθρώπων και επομένως αποτελεί τιμωρία για αυτούς. Γνωρίζουμε, όπως επισημαίνει ο καθηγητής, θεούς θεραπευτές όπως τον Απόλλωνα και την Αφροδίτη είτε μικρότερους ήρωες όπως τον Αμφιάραο και κυρίως τον Ασκληπιό, ο οποίος, ενώ αρχικά ήταν βασιλιάς της Τρίκκης, δηλαδή των Τρικάλων, στη συνέχεια έγινε ήρωας, άγιος δηλαδή με τη δική μας έννοια, και στο τέλος ανυψώθηκε σε θεό. Στα ιερά του Ασκληπιού, στα Ασκληπιεία, τα κέντρα υγείας της αρχαιότητας, υπήρχαν τεράστιες στοές όπου ελάμβανε χώρα η «εγκοίμησις» του ασθενούς. Ο ασθενής, μόνος του ή με συγγενείς και φίλους του, προσερχόταν στο ιερό και οι ιερείς λάμβαναν πλήρες ιστορικό της νόσου του και στη συνέχεια τον έπλεναν και τον έβαζαν να κοιμηθεί - πιθανότατα του χορηγούσαν και κάποιες ουσίες όπως όπιο - για να μπορέσουν να τον θεραπεύσουν. Οταν κατά την εγκοίμηση ο ασθενής έβλεπε τον θεό να ακουμπά τα χέρια του - είτε το ιερό ζώο του, το φίδι του - επάνω στο πονεμένο σημείο του σώματός του, τότε θεραπευόταν και αφιέρωνε ανάγλυφα προς τιμήν του. Υπάρχουν μάλιστα τμήματα όπως ένα απότμημα ανάγλυφου αφιερώματος που προέρχεται από το Ασκληπιείο των Αθηνών όπου παρουσιάζεται μια ουλή σε αφτί ασθενούς, γεγονός που μαρτυρεί ότι είχε υποβληθεί σε επέμβαση. «Ο ασθενής επέζησε από την επέμβαση, διότι διαφορετικά πώς θα έκανε την αφιέρωση;» λέει ο καθηγητής.

Δραματοθεραπεία: θέατρα δίπλα στο «νοσοκομείο»
Ελάχιστοι γνωρίζουν, κατά τον κ. Σταμπολίδη, ότι το Ασκληπιείο των Αθηνών βρίσκεται πολύ κοντά στο Ηρώδειο, ανατολικά από τη στοά του Ευμένoυς, και ιδρύθηκε γύρω στο 420 π.Χ., δηλαδή μέσα στην καρδιά του Πελοποννησιακού Πολέμου. Αγνωστο στους πολλούς είναι και το Ασκληπιείο της Επιδαύρου - μια τεράστια έκταση που εκτείνεται μετά το θέατρο και η οποία περιελάμβανε ναούς, εστιατόρια, στάδια και ξενοδοχεία. Το θέατρο ουσιαστικώς ανήκε στο Ασκληπιείο, αφού από εκείνη ακόμη την εποχή εθεωρείτο σημαντική η δραματοθεραπεία!

Η μεγάλη οικογένεια του Ασκληπιού παρουσιάζεται μέσα σε ειδική προθήκη - οι δυνατοί, αθλητές γιοι του Μαχάων και Ποδαλείριος, ο μικρότερος γιος του Τελεσφόρος, που κάνει τελικώς τη θεραπεία να τελεσφορήσει, αλλά και οι κόρες του Υγίεια, Ιασώ, Ακεσώ (από το ακείομαι/ακέομαι που σημαίνει θεραπεύω, ανακουφίζω, διορθώνω, επανορθώνω) και Πανάκεια (από το παν+ακείομαι/ακέομαι, θεραπεύω τα πάντα). Δεν είναι τυχαίο, όπως λέει ο καθηγητής, ότι ο Ασκληπιός συνεχίζει να λατρεύεται ως το 500 μ.Χ., ενώ δηλαδή έχει επικρατήσει ο χριστιανισμός, και για αυτό πολλές φορές το πρόσωπό του μοιάζει με το πρόσωπο του Χριστού στις παλαιοχριστιανικές τοιχογραφίες. Πάντοτε κρατά όμως το ραβδί και το φίδι.

Γιατί σύμβολο το φίδι;
Θα απορούσε κάποιος για ποιον λόγο ένα ζώο σαν το (όχι και πολύ συμπαθές στους πολλούς) φίδι είναι το σύμβολο του Ασκληπιού και της Υγιείας. Η εξήγηση είναι τριπλή: «Κατ' αρχάς, το φίδι έρπει στο χώμα και επομένως γνωρίζει τη σοφία της γης όπου φύονται όλα τα θεραπευτικά φυτά, κατά δεύτερον το δηλητήριό του μπορεί ως έναν βαθμό να είναι θεραπευτικό - ή αλλιώς τοξικό, ανάλογα με τη δοσολογία, όπως συμβαίνει και με τα φάρμακα - και, κατά τρίτον, ανά έτος βγάζει το "πουκάμισό" του, κάτι που ενέχει την έννοια της ανανέωσης, της αναγέννησης».

Η πέμπτη ενότητα της έκθεσης αποτελεί ένα «παζλ» ευγνωμοσύνης και ικεσίας με όλα τα μέλη του σώματος - ανδρικά μόρια, γυναικεία αιδοία, στήθη, μάτια, αφτιά, μήτρες - να παρουσιάζονται μπροστά στον επισκέπτη με τη μορφή αναθημάτων. Υπάρχουν επίσης μια σειρά ανάγλυφα, μαρμάρινα, πήλινα αντικείμενα αλλά και αγγεία τα οποία πραγματικά εντυπωσιάζουν. Για παράδειγμα, σε ένα από αυτά βλέπουμε ένα πόδι το κάτω μέρος του οποίου έχει μαύρο χρώμα - ακριβώς επειδή είναι ένα διαβητικό πόδι με σημάδια σηψαιμίας.  

Σιδεράκια και επεμβάσεις στον εγκέφαλο
Η έκτη ενότητα της έκθεσης αφορά την επιστημονική ιατρική. Με την πάροδο του χρόνου οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι προσπάθησαν να εξηγήσουν τα φαινόμενα με ρεαλιστική ματιά σε πολλά πεδία όπως η αστροφυσική ή η φυσική. Δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει και η ιατρική, η οποία μάλιστα χρησιμοποιεί όρους της πολιτικής αφού αρχικώς δεν υπήρχαν ιατρικοί όροι για να αποδώσουν συγκεκριμένες έννοιες. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα μας δίνει ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης: «Η ισορροπία των χυμών του σώματος, δηλαδή του αίματος, του φλέγματος, της ξανθής και της μέλαινας χολής, ονομάζεται ισονομία».

Η αρχαία επιστημονική ιατρική αποδεικνύεται πολύ πιο... επιστημονική από ό,τι φανταζόμαστε εμείς οι... προηγμένοι: 7ος αιώνας π.Χ. και σε ένα κρανίο μιας γυναίκας από τα Αβδηρα φαίνεται καθαρά μια οπή που μαρτυρεί διεξαγωγή επέμβασης στον εγκέφαλο. «Μάλιστα οι έρευνες των ανθρωπολόγων αναφέρουν ότι η ασθενής επιβίωσε για αρκετά χρόνια μετά την επέμβαση». Σε έναν αρύβαλλο (ένα μικρό αγγείο) εικονίζεται ο γιατρός να κάνει φλεβοτομία στο χέρι ασθενούς περίπου στο σημείο όπου οι νοσοκόμες κάνουν σήμερα τις ενέσεις. Και σε ένα κρανίο που χρονολογείται στον 4ο π.Χ. αιώνα βλέπουμε επάνω στα δόντια... σιδεράκια. Εργαλεία όπως μητροσκόπια και ειδώλια που παρουσιάζουν τη γέννα - με τη μαία να παίζει κεντρικό ρόλο, όπως και σήμερα - προκαλούν θαυμασμό.

Φιαλίδια με όπιο και... γκότζι μπέρι!
Η έβδομη ενότητα της έκθεσης κλείνει μέσα της τα θεραπευτικά φυτά, με προεξάρχον το όπιο. Παρουσιάζονται αγγεία (με «σήμα κατατεθέν» το φίδι στο κάτω μέρος τους) που περιείχαν πολύτιμο όπιο το οποίο διακινούνταν σε ολόκληρη τη Μεσόγειο καθώς με αυτό έπαυε ο πόνος, σωματικός ή ψυχικός, αλλά και ίρινον, το οποίο παραγόταν από τις ρίζες της ίριδας ή κενταύριον ή και λύκιον - το τελευταίο δεν είναι άλλο από το «μοδάτο» σήμερα γκότζι μπέρι. Τα θεραπευτικά φυτά κλείνονται μέσα σε μικρές συσκευασίες - οι οποίες έτσι δείχνουν και τη δοσολογία -, ενώ επάνω στη συσκευασία υπάρχει το όνομα του παρασκευαστή ώστε να αποφεύγονται τα... γενόσημα.

Ανάμεσα στα εργαλεία βρίσκουμε τις σικύες (τις σημερινές βεντούζες), χάλκινες ή γυάλινες, καθώς και λάμες, νυστέρια, λαβίδες, μηλωτρίδες για τον καθαρισμό των αφτιών, των τραυμάτων και των συριγγίων κ.ά. τα οποία αποτελούν τον εξοπλισμό των αρχαίων γιατρών. «Είναι σημαντικό ότι οι γιατροί που επισκέπτονται την έκθεση αναφέρουν πως τα σχήματα των εργαλείων δεν έχουν αλλάξει καθόλου, απλώς σήμερα έχει αλλάξει το υλικό και επομένως η ποιότητα» υπογραμμίζει ο κ. Σταμπολίδης. Βρίσκουμε επίσης θερμοφόρες με το κατάλληλο σχήμα ανάλογα με το εκάστοτε σημείο του σώματος. Φέρουν μια οπή από την οποία παίρνουν θερμό ή κρύο νερό (π.χ., στην περιοχή του κεφαλιού πιθανότατα έπαιρναν κρύο νερό).

Ευχές και κατάρες
Η τελευταία ενότητα της έκθεσης συνδέεται με τους γιατρούς και τη θέση τους στην αρχαία κοινωνία. Οι αρχαίοι επιδαψίλευαν τεράστιες τιμές στους γιατρούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νομίσματα των πόλεων κάποιες φορές το πρόσωπο του γιατρού - όπως του Ιπποκράτη ή του Γαΐου Στερτίνιου Ξενοφώντα από την Κω που ήταν προσωπικός γιατρός του ρωμαίου αυτοκράτορα Κλαύδιου και μεγάλος ευεργέτης της πατρίδας του - αντικαθιστά το πρόσωπο του θεού! Αλλά και επιγραφές από διαφορετικές περιοχές όπως από την Κω ή από τη Σάμο αναφέρονται στις τιμές που προσφέρει η πόλη στους γιατρούς - τους κάνει πρέσβεις, προξένους, όχι μόνο εκείνους αλλά και τους απογόνους τους.

Ως άλλοι «θεοί», οι γιατροί μπορούσαν όμως να βρεθούν και στο άλλο άκρο πέφτοντας θύματα... κατάρας από τους κοινούς θνητούς. Ενα μολύβδινο έλασμα που παρουσιάζεται στην έκθεση φέρει επάνω του τα ονόματα 17 γιατρών με την κατάρα να είναι... άνεργοι και να αποτυγχάνουν στις επεμβάσεις! Οι ειδικοί δεν έχουν καταλήξει στο ποιος καταριέται τους γιατρούς: πρόκειται για δυσαρεστημένο ασθενή ή τους οικείους του, πρόκειται για ανταγωνιστές γιατρούς ή (σενάριο που θεωρείται και το πιο πιθανό) για κάποιον βοηθό γιατρού που εκδιώχθηκε από τη συντεχνία και αντέδρασε έτσι;

«Η ζωή είναι σύντομη ενώ η τέχνη (η επιστήμη) μακρά, ο χρόνος λίγος, η πείρα λαθεμένη και η απόφαση δύσκολη»
(αφορισμοί από την Ιπποκρατική Συλλογή). Αξίζει τον κόπο να δείτε αυτή την έκθεση που ενώνει το παρελθόν με το παρόν αποδεικνύοντας πως ήδη από τα αρχαία χρόνια οι γιατροί της εποχής είχαν μετατρέψει σε τέχνη το να επιμηκύνουν τη σύντομη ζωή του ανθρώπου...


0

Το πιο αιμοβόρο ζώο...


Βιβλία




 
Jared Diamond
Το ανθρώπινο ζώο
Από το απώτερο παρελθόν στο εγγύς μέλλον
Εκδόσεις: Κάτοπτρο 2014,


Εχετε ακούσει ποτέ για τον Ισι; Πιθανότατα όχι! Πρόκειται για το όνομα του τελευταίου ανθρώπου της ινδιάνικης φυλής των Γιαχί, ο οποίος πέθανε στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνιας το 1916. Επί 41 χρόνια ο Ισι κρυβόταν σε ένα φαράγγι στην Καλιφόρνια, καθώς οι λευκοί άποικοι είχαν φροντίσει να εξοντώσουν την φυλή του στη διάρκεια της εικοσαετίας 1850-1870. Από τους 16 επιζώντες του 1870, μόνο 4 είχαν απομείνει το 1908, όταν ο Ισι, η μητέρα του, η αδελφή του και ένας ακόμη άνδρας είχαν την ατυχία να ανακαλύψει τον καταυλισμό τους μια ομάδα τοπογράφων.

Αυτοί αφαίρεσαν τα εργαλεία, τα ρούχα και τις προμήθειές τους για τον χειμώνα και πέτυχαν τον σκοπό τους: μόνο ο Ισι άντεξε! Αφού περιπλανήθηκε για τρία χρόνια, αναγκάστηκε να βγει περπατώντας στον «πολιτισμό» το 1911 βέβαιος ότι θα τον σκότωναν.

Τη συνέχεια της ιστορίας του Ισι μπορείτε να διαβάσετε στη σελίδα 258 του βιβλίου «Το ανθρώπινο ζώο. Από το απώτερο παρελθόν στο εγγύς μέλλον». Τι είναι αυτό το βιβλίο; Κάτω από τον τίτλο και τον υπότιτλό του υπάρχει μια επεξήγηση: ο τρίτος χιμπαντζής, συνοπτικός και εικονογραφημένος.

Επίσης, κάτω από το όνομα του συγγραφέα Jared Diamond υπάρχει μια άλλη πληροφορία. Οτι η διασκευή του βιβλίου έγινε από τη Rebecca Stefoff.

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Εχουμε έναν σταθμό στην πορεία ενός βιβλίου το οποίο ξεκίνησε ως ριζοσπαστικό και τείνει να γίνει μια σταθερή αξία. Ολα άρχισαν το 1991, όταν ο βιολόγος και ανθρωπολόγος Jared Diamond έγραψε το βιβλίο «The rise and fall of the third chimpanzee: how our animal heritage affects the way we live».

Το βιβλίο, του οποίου ο ελληνικός τίτλος είναι «Ο τρίτος χιμπαντζής», πραγματεύεται μια σειρά θεμάτων τα οποία έχουν να κάνουν με τη ζωική προέλευση του ανθρώπου και των ανθρώπινων συμπεριφορών.

Παρακαλώ, μη θεωρήσετε ότι τέτοιου είδους θέματα είχαν λυθεί από την εποχή του Δαρβίνου! Παρά το γεγονός ότι η συγγένειά μας με τους πιθήκους είναι σήμερα αδιαμφισβήτητη, το να συζητεί κανείς ομοιότητες στη συμπεριφορά των ανθρώπων και των εξελικτικών εξαδέλφων μας  το 1991 ήταν πρωτοποριακό.

Χρειάστηκε μια δεκαετία και πλέον και η αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου γονιδιώματος (η οποία κατέδειξε ότι ο χιμπαντζής και ο άνθρωπος έχουν κοινό το 99% του DNΑ τους) για να ισχυροποιηθούν οι απόψεις του Diamond.

Οι αναγνώστες του βιβλίου, το οποίο είναι μικρότερης έκτασης σε σχέση με το αρχικό και εμπλουτισμένο με εικόνες, γίνονται αποδέκτες με πολύ εύληπτο τρόπο όλων των δεδομένων που απαιτούνται για να κατανοήσουν τη σχέση μας με τους ανθρωποειδείς πιθήκους.

Εκείνο όμως που καθιστά το βιβλίο πάρα πολύ επίκαιρο είναι η μεγάλη σημασία που δίνει ο συγγραφέας του σε ένα είδος συμπεριφοράς που μας καθιστά μοναδικούς: ενώ όλα τα ζώα, συμπεριλαμβανομένων των κοντινότερων εξελικτικών συγγενών μας, σκοτώνουν για να χορτάσουν την πείνα τους ή για να αμυνθούν, το ανθρώπινο είδος είναι το μόνο που  προχωρά σε γενοκτονίες. Που επιμένει να ξεκληρίσει τον αντίπαλο, όποιος και αν είναι αυτός:  εκείνον που πιστεύει σε διαφορετικό θεό, εκείνον που έχει διαφορετικό χρώμα, εκείνον που έχει διαφορετική εθνική καταγωγή...

Με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας τον τελευταίο καιρό, το βιβλίο του Diamond παρέχει πραγματική τροφή για σκέψη, ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά που απ' ό,τι φαίνεται θα κληρονομήσουν έναν άγριο κόσμο.


0

Επιστημονική διαμάχη για σχέδιο επικοινωνίας με εξωγήινους




Θα ήταν σώφρον να μεταδώσουμε μηνύματα στο Διάστημα που διατυμπανίζουν την ύπαρξή μας;
Επιστημονική διαμάχη για σχέδιο επικοινωνίας με εξωγήινους
Εδώ και 40 χρόνια, το SETI αφουγκράζεται τον ουρανό με ραδιοτηλεσκόπια



Σαν Χοσέ, Καλιφόρνια 
Θα ήταν σώφρον να μεταδώσουμε μηνύματα στο Διάστημα που διατυμπανίζουν την ύπαρξή μας; Ή μήπως αυτό θα προσκαλούσε εξωγήινους κατακτητές; Το δίλημμα συζητήθηκε την Πέμπτη στο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης, τον εμβληματικό οργανισμό που εκδίδει την έγκριτη επιθεώρηση «Science».
Οι υπέρ και οι κατά
Οι υπεύθυνοι του SETI, του Ινστιτούτου για την Αναζήτηση Εξωγήινης Νοημοσύνης, τάχθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο υπέρ μιας τέτοιας προσπάθειας. Ο Ντάγκλας Βάκοφ, διευθυντής του τμήματος Σύνθεσης Διαστρικών Μηνυμάτων στο SETI, προέβαλε ως βασικό επιχείρημα το γεγονός ότι οι τηλεοπτικές και άλλου είδους ραδιοεκπομπές από τη Γη έχουν ήδη φτάσει σε αποστάσεις δεκάδων ετών φωτός και θα μπορούσαν δυνητικά να έχουν ήδη γίνει αντιληπτές.

Ο Βάκοφ πιστεύει ότι έπειτα από 40 χρόνια αναζήτησης για εισερχόμενα σήματα οι οποίες δεν έχουν αποδώσει μέχρι σήμερα, το SETI πρέπει να περάσει σε αυτό που αποκαλείται «ενεργό SETI»: την αποστολή μηνυμάτων με ραδιοπομπούς υψηλής ισχύος που θα έφταναν πολύ μακρύτερα στο Διάστημα από ό,τι οι σημερινές, διάχυτες ραδιοεπικοινωνίες.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό έχει επιχειρηθεί στο παρελθόν, έστω και λίγες φορές. Το 1974, επισημαίνει ο δικτυακός τόπος του Science, ένα μήνυμα μεταδόθηκε από το ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο, το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου, στην κατεύθυνση ενός αστρικού σμήνους σε απόσταση 25.000 ετών φωτός.

Το γραφικό μήνυμα που μεταδόθηκε το 1974 από το Αρεσίμπο (Πηγή: Arne Nordmann/Creative Commons)
Η διαφωνία
Πιο πρόσφατα το 2008, η εταιρεία Doritos μετέδωσε μια διαφήμιση για τα σνακ της σε ένα δυνητικά κατοικήσιμο σύστημα σε απόσταση 42 ετών φωτός, χρησιμοποιώντας ως πομπό ένα ραντάρ στη Νορβηγία. Ο Ντέιβιντ Μπριν, αστροφυσικός και συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που συμμετείχε στο συνέδριο, διαφώνησε με τον Βάκοφ καθώς θεωρεί ότι μια απόπειρα επικοινωνίας με εξωγήινους πολιτισμούς θα ήταν απερίσκεπτη.

Μια τέτοια απόφαση, είπε, θα έπρεπε να ληφθεί έπειτα από δημόσιο διάλογο και όχι με τη μεμονωμένη πρωτοβουλία ενός οργανισμού όπως το SETI. O Βάκοφ, από την πλευρά του, δεν λέει όχι στο διάλογο, πιστεύει όμως ότι στο μεταξύ θα έπρεπε να ξεκινήσουμε μεταδόσεις. Η διαμάχη είναι απίθανο να λήξει σύντομα, είναι όμως πιθανό να δώσει τροφή σε επιστήμονες που ανησυχούν ότι οι εξωγήινοι δεν είναι απαραίτητα φιλικοί, και επομένως καλό θα ήταν να επιβάλλουμε σιγή ασυρμάτου. Ένας από αυτούς είναι ο διάσημος βρετανός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ, ο οποίος έχει προειδοποιήσει ότι η Γη θα μπορούσε να πάθει αυτό που έπαθαν οι ιθαγενείς της Αμερικής μετά την άφιξη των Ευρωπαίων κατακτητών.

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

0

Πανεπιστήμιο υποχρεώνει τον Ντάισελμπλουμ να τροποποιήσει το βιογραφικό του!


Πανεπιστήμιο υποχρεώνει τον Ντάισελμπλουμ να τροποποιήσει το βιογραφικό του!

Το University College Cork ανακοίνωσε δημόσια ότι ουδέποτε ο επικεφαλής του Eurogroup απέκτησε πτυχίο του.
Ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας και επικεφαλής του Eurogroup, στο επίσημο βιογραφικό του, που δημοσιοποιήθηκε όταν ανέλαβε υπουργός, ανέφερε ότι κατείχε ΜΑ (Master Of Arts) από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.
Όπως ανακοίνωσε όμως το UCC, σύμφωνα με τον ιρλανδικό «Independent», ο Γέρουν Ντάισελμπλουμ απλώς φοίτησε για κάποιους μήνες στο ίδρυμα αλλά ουδέποτε απέκτησε τίτλο.
Τα ολλανδικά αλλά και διεθνή μίντια ανέδειξαν σε μεγάλο το θέμα του ανύπαρκτου πτυχίου που ανέφερε ο επικεφαλής της Ευρωζώνης στο βιογραφικό του.
Το ολλανδικό υπουργείο Οικονομικών πάντως επιμένει ότι δεν υπήρχε πρόθεση "παραπληροφόρησης του κοινού για το ακαδημαϊκό υπόβαθρο" του κ. Ντάισελμπλουμ αλλά πρόκειται καθαρά περί... λάθους.
Πηγή: news.gr
0

Eσκασε σαν ατομική βόμβα! ΣOK στην Γερμανία από δηλώσεις Τσίπρα για Μέρκελ


270914000115_5115 
Συγκλονιστική είδηση…Τα ΜΜΕ το κρύβουν. Στην Ελλάδα η είδηση έσκασε σαν ατομική βόμβα.
Ο Αλέξης Τσίπρας κατά την συνάντηση του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Schultz έστειλε αρκετά μηνύματα για την καγκελάριο της Γερμανίας Ανγκελα Μερκελ.
Και όχι μόνο αυτό. Στην πράξη ζήτησε να επιστραφούν τα χρήματα από όλες της απάτες που έστησαν Έλληνες και γερμανοί βιομήχανοι σε βάρος της Ελληνικής οικονομίας.
Κατηγόρησε δε την Γερμανία ότι συνεργάστηκε με ολιγαρχες για το συμφέρον Γερμανικών πολυεθνικών.
Η Γερμανία μας έχει οδηγήσει στην χρεοκοπία με τα σκάνδαλα της Siemens, του ΟΤΕ, τα υποβρύχια, της κατασκευαστικές εταιρίες, την φοροδιαφυγή τους και την μόνιμη ανοσία που είχαν για όλα τα εγκλήματα που έκαναν.
Δυστυχώς αυτό δεν είναι μια απλή λίστα δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Σε ένα άλλο σημείο ο Αλέξης Τσίπρας είπε στον Schultz εμείς σκοπεύουμε να στείλουμε την Ανγκελα Μερκελ στο ποινικό δικαστήριο της Χάγης και εκεί θα αποδειχτούν όλα.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου έμεινε ζαλισμένος και με κομμένη την ανάσα δεν ήξερε τι να πει μπροστά στα έγραφα που του κατέθεσε ο Τσίπρας.
- See more at: http://arouraios.gr/

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

0

«Χρωστάτε 1,5 τρις στους Έλληνες»


«Χρωστάτε 1,5 τρις στους Έλληνες»



Εκτενή αναφορά στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα, κυρίως από το αναγκαστικό δάνειο αλλά και από τις πολεμικές αποζημιώσεις, για την επί 3,5 χρόνια γερμανοναζιστική κατοχή, κάνει η αυστριακή εφημερίδα «Der Standard» στη χριστουγεννιάτικη έκδοσή της.
Αφορμή για το δημοσίευμα αποτέλεσε η επικείμενη κατάθεση της σχετικής εμπιστευτικής έκθεσης, από την ειδική ομάδα εργασίας στον υπουργό Οικονομικών.
«Οι Γερμανοί στρατιώτες ήταν στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 1941 έως το Σεπτέμβριο του 1944 και πίσω τους δεν άφησαν τίποτε άλλο παρά καμένη γη και την μνήμη σε πείνα, σαδιστικές σφαγές και εκτοπίσεις. Η προγιαγιά του σημερινού πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, η συγγραφέας Πηνελόπη Δέλτα, αυτοκτόνησε την ημέρα κατά την οποία εισέβαλε στην Αθήνα η «Βέρμαχτ»», σημειώνεται στο δημοσίευμα, με τίτλο «Η οργή της Αθήνας για το αναγκαστικό δάνειο με τα δεκαπέντε μηδενικά», στο οποίο φιλοξενείται συνομιλία με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας, Παναγιώτη Καρακούση.
Ο ίδιος, που, όπως σημειώνει η εφημερίδα «με την ομάδα εργασίας επί δύο χρόνια ερεύνησαν και υπολόγισαν τί οφείλει η Γερμανία στους Έλληνες μέχρι σήμερα», εκφράζει θλίψη βλέποντας, όπως λέει, μερικούς στη Γερμανία και αλλού να αμφισβητούν το προφανές, δηλαδή τις ζημίες που υπέστη η Ελλάδα, καθώς αρκεί και μόνον να αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα είχε τις μεγαλύτερες απώλειες, με το 19 ο/ο του πληθυσμού της εκείνη την εποχή, δηλαδή 1,4 εκατομμύρια Έλληνες, να έχουν πεθάνει ή τραυματιστεί.

Το άρθρο της Der Standard
Όπως εξηγεί, πρόκειται για ομάδα τεχνοκρατών και ο ίδιος έχει παραμερίσει την οργή του και προσπάθησε να υπολογίσει τα πάντα αντικειμενικά, χωρίς οι έρευνες της ομάδας να έχουν κανένα πολιτικό στόχο και να σχετίζονται με τη δανειακή βοήθεια προς την Ελλάδα.
Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι το ποσό των 10 δις ευρώ που φέρεται να αναφέρθηκε σε ενημέρωση της ειδικής επιτροπής της Βουλής είναι κατά πολύ μικρότερο από τα 162 δις ευρώ τα οποία ζητάει ο Μανώλης Γλέζος, «ο λαικός ήρωας που ως νεαρός μαζί με έναν φίλο του το Μάιο του 1941 κατέβασαν από την Ακρόπολη τη σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό και ο οποίος σήμερα, 92 χρονών, βρίσκεται στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο για το ριζοσπαστικό αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ».
Η εφημερίδα παρατηρεί ότι τα δέκα δις ευρώ είναι το πολλαπλάσιο εκείνου που κατέβαλε το 1960 η Δυτική Γερμανία στους Έλληνες ως «αποζημίωση» για τα θύματα του ναζισμού στα τριάμισι χρόνια κατοχής, όταν η Βέρμαχτ είχε μεταφέρει στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης 70.000 Εβραίους από την Ελλάδα από τους οποίους δεν επέστρεψε σχεδόν κανείς και όταν είχε εκτελέσει 130.000 άμαχους στη χώρα.

Συμπληρώνει δε, ότι η επιχειρηματολογία των γερμανικών κυβερνήσεων είναι κατά κάποιον τρόπο ανέντιμη, όπως επισημαίνουν επανειλημμένα Γερμανοί ιστορικοί όπως οι Χάγκεν Φλάισερ και Αλμπρεχτ Ριτσλ, διότι μετά το 1945 η Βόννη «παρηγορούσε» τους Έλληνες πως όταν η Γερμανία θα έχει επανενωθεί θα μπορούσε να λυθεί οριστικά το ζήτημα των αποζημιώσεων. Ωστόσο όταν έγινε πραγματικά η επανένωση ήταν ήδη αργά, καθώς οι Γερμανοί στην «Συνθήκη των δύο συν τέσσερις» του 1990 περιέλαβαν προληπτικές διατάξεις για να αποτρέψουν περαιτέρω αξιώσεις για αποζημιώσεις.
Στη συνέχεια σημειώνεται πως κατά την επίσκεψη του Γερμανού προέδρου Γιόαχιμ Γκάουκ την περασμένη άνοιξη στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας είχε ζητήσει να αρχίσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η αποπληρωμή των αποζημιώσεων από τη Γερμανία, κάτι στο οποίο ο Γιόαχιμ Γάουκ είχε αντιτάξει χαρακτηριστικά «Ξέρετε τι πρέπει να απαντήσω: η νομική οδός για αυτό έχει κλείσει».

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

0

Εάν δεν μιλάτε Αγγλικά, διαβάστε το παρακάτω ...Αγγλικό κείμενο!


Αφιερωμένο, εξαιρετικά στους.....ξενομανείς, που θέλουν να αφανίσουν την Ελληνική γλώσσα.Ξέρεις ελληνικά; Τότε ξέρεις και αγγλικά! Το παρακάτω άρθρο είχε δημοσιευτεί πριν από καιρό σε βρετανικό περιοδικό τέχνης (;) Αξίζει το κόπο να το διαβάσεις...! "The genesis of classical drama was not symptomatic. Aneuphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama.

Periergaa

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

0

ΗΠΑ: Παρά 3 λεπτά δείχνει το Ρολόι της Αποκάλυψης


 Το Ποντίκι Web


Μεσάνυχτα παρά 3 λεπτά, δείχνει πλέον το Ρολόι της Αποκάλυψης, προειδοποιώντας για μια επικείμενη καταστροφή του κόσμου.

Ο λεπτοδείκτης του Ρολογιού της Αποκάλυψης, που συμβολίζει την επικείμενη καταστροφή του κόσμου, μετακινήθηκε κατά δύο λεπτά προς τα εμπρός και πλέον δείχνει «μεσάνυχτα παρά τρία λεπτά», ανακοίνωσαν την Πέμπτη οι επιστήμονες που τον προσδιορίζουν.

Το Συμβούλιο Πυρηνικών Επιστημόνων, ένας οργανισμός στον οποίο μετέχουν 18 Νομπελίστες, κρίνει «πολύ αυξημένη την πιθανότητα μιας παγκόσμιας καταστροφής εάν δεν ληφθούν γρήγορα μέτρα» για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και αν δεν σταματήσει η κούρσα των πυρηνικών όπλων.

Η ώρα είναι πλέον είναι 23:57, τόνισε η Κένετ Μπένεντικτ, η πρόεδρος του Συμβουλίου το οποίο το 1947 δημιούργησε αυτό το ρολόι που τότε συμβόλιζε την επικείμενη καταστροφή του κόσμου από τα πυρηνικά όπλα.

Ο λεπτοδείκτης του ρολογιού είχε μετακινηθεί για τελευταία φορά στις 10 Ιανουαρίου 2012, όταν προχώρησε κατά ένα λεπτό. Τόσο κοντά στα «μεσάνυχτα» είχε βρεθεί ξανά μόνο το 1984, όταν οι σχέσεις των ΗΠΑ με την τότε ΕΣΣΔ ήταν ιδιαίτερα τεταμένες.

«Σήμερα η ανεξέλεγκτη υπερθέρμανση του πλανήτη και η κούρσα των πυρηνικών όπλων, ως αποτέλεσμα του εκσυγχρονισμού των τεράστιων οπλοστασίων, αποτελούν την υπέρτατη και αδιαμφισβήτητη απειλή για την επιβίωση της ανθρωπότητας», τόνισε η Μπένεντικτ.

«Οι ηγέτες του κόσμου δεν έδρασαν με την ταχύτητα που χρειαζόταν για να προστατεύσουν τους πολίτες από μια πιθανή καταστροφή», πρόσθεσε, εξηγώντας την απόφαση του Συμβουλίου να μετακινήσει προς τα εμπρός τους δείκτες του ρολογιού.

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

0

ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ..


0

Τα torrent… νίκησαν!


Η δικαιοσύνη απέρριψε το αίτημα της εταιρείας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας να απαγορευθεί στην Ελλάδα η «επίσκεψη» των ιστοσελίδων με torrent.

Τα torrent… νίκησαν!
Η δικαιοσύνη αποφάσισε! Οι Έλληνες χρήστες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες που φιλοξενούν torrents.
Όπως αναφέρει ιστοσελίδα void το δικαστήριο δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα για ασφαλιστικά μέτρα το οποίο είχε υποβάλει η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Μάλιστα όπως διευκρινίζεται το δικαστήριο έκρινε ότι το αίτημα αυτό παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας.

Τα μέτρα τα οποία ζητούσε η ΑΕΠΙ το δικαστήριο αποφάσισε ότι παραβιάζουν την ελευθερία της πληροφόρησης, το δικαίωμα συμμετοχής στην κοινωνία της πληροφορίας και το απόρρητο της επικοινωνίας. 

 sport-fm
0

FORBES: ΤΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ


Θέλετε να μάθετε πόσο κοστίζει κάθε μια από τις 30 ομάδες του ΝΒΑ; Πόσα χρειάζεται κάποιος για να αγοράσει τους Lakers; Ποιες είναι οι 10 πρώτες; Ελάτε...
 
Αύξηση της τάξης του 72% (!) μέσα σε ένα χρόνο παρουσιάζει η αγοραστική αξία των ομάδων του ΝΒΑ, μετά (κυρίως) την πώληση των Los Angeles Clippers στον Steve Ballmer, όπως ανακοίνωσε το περιοδικό Forbes! Αυτή η "έκρηξη" είναι η μεγαλύτερη από το 1998 κι έπειτα, όταν το Forbes ξεκίνησε τις ετήσιες εκτιμήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρυσι μόλις τρεις ομάδες (Knicks, Lakers, Bulls) κόστιζαν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Φέτος, ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 11 και οι τρεις που προαναφέρθηκαν αγγίζουν ή ξεπερνούν κατά πολύ τα δυο δισεκατομμύρια!

Οι 10 πρώτες ομάδες της λίστας

1. Los Angeles Lakers: 2.600.000.000 δολάρια (93%)
2. New York Knicks: 2.500.000.000 δολάρια (79%)
3. Chicago Bulls: 2.000.000.000 δολάρια (100%)
4. Boston Celtics: 1.700.000.000 δολάρια (94%)
5. Los Angeles Clippers: 1.600.000.000 δολάρια (178%)
6. Brooklyn Nets: 1.500.000.000 δολάρια (92%)
7. Golden State Warriors: 1.300.000.000 δολάρια (73%)
8. Houston Rockets: 1.250.000.000 δολάρια (61%)
9. Miami Heat: 1.175.000.000 δολάρια (53%)
10. Dallas Mavericks: 1.150.000.000 δολάρια (50%)

* Σε παρένθεση η αύξηση της αξίας τους σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Οι υπόλοιπες ομάδες: San Antonio Spurs (1.000.000.000 δολάρια, 52%), Portland Trail Blazers (940.000.000 δολάρια, 60%), Oklahoma City Thunder (930.000.000 δολάρια, 58%), Toronto Raptors (920.000.000 δολάρια, 77%), Cleveland Cavaliers (915.000.000 δολάρια, 78%), Phoenix Suns (910.000.000 δολάρια, 61%), Washington Wizards (900.000.000 δολάρια, 86%), Orlando Magic (875.000.000 δολάρια, 56%), Denver Nuggets (855.000.000 δολάρια, 73%), Utah Jazz (850.000.000 δολάρια, 62), Indiana Pacers (830.000.000 δολάρια, 75%), Atlanta Hawks (825.000.000 δολάρια, 94%), Detroit Pistons (810.000.000 δολάρια, 80%)

Sacramento Kings (800.000.000 δολάρια, 45%), Memphis Grizzlies (750.000.000 δολάρια, 66%), Charlotte Hornets (725.000.000 δολάρια, 77%), Philadelphia 76ers (700.000.000 δολάρια, 49%), New Orleans Pelicans (650.000.000 δολάρια, 55%), Minnesota Timberwolves (625.000.000 δολάρια, 45%), Milwaukee Bucks (600.000.000 δολάρια, 48%).
 http://nba.sport24.gr
0

La Repubblica: Σώθηκαν οι τράπεζες και όχι οι Έλληνες



Με τον τίτλο «Σώθηκαν οι τράπεζες και όχι οι Έλληνες», η ιταλική εφημερίδα La Repubblica δημοσιεύει άρθρο στην διαδικτυακή της έκδοση, με αναφορά σε μελέτη της βρετανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Jubilee Debt Campaign.

«Το πρόγραμμα διάσωσης, - αναφέρει σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Έτορε Λιβίνι ο μη κυβερνητικός οργανισμός - δημιουργήθηκε για να σωθεί ο χρηματιστικός τομέας, μεταθέτοντας το χρέος από τον ιδιωτικό στον δημόσιο τομέα.

Λιγότερο από το 10% των διακοσίων σαράντα δισεκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν υπό την μορφή δανείου στην Ελλάδα, κατέληξε πραγματικά στους πολίτες. Με τα υπόλοιπα πληρώθηκαν οι τόκοι ή στηρίχθηκε ο τραπεζικός τομέας».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «τα συμπεράσματα της μελέτης αποτελούν στήριξη στο εκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ζητά περικοπή του χρέους για να δοθεί νέα ώθηση στην οικονομία».

Ο βρετανικός μη κυβερνητικός οργανισμός, γράφει η La Repubblicaα, αναφέρει παράλληλα ότι «αν η Διάσκεψη για το Χρέος αποτύχει δεν θα υπάρξει πρόβλημα, διότι η Αθήνα θα μπορούσε να κηρύξει χρεοκοπία, μένοντας όμως εντός του ευρώ, με ευνοϊκές επιπτώσεις για το ΑΕΠ».

Παράλληλα, η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα είναι θύμα των λαθών της» και ότι «χωρίς τα χρήματα της Τρόικα (που απαίτησαν δώδεκα δέσμες αιματηρών έκτακτων οικονομικών μέτρων) θα είχε χρεοκοπήσει εδώ και χρόνια».

Σε συνέντευξή του, τέλος, σε δημοσιογραφική εκπομπή του ιταλικού τηλεοπτικού καναλιού La7, η οποία μεταδόθηκε πριν λίγο, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και πρώην υπουργός Εξωτερικών, Μάσσιμο Ντ΄Αλέμα, μεταξύ των άλλων, δήλωσε:

«Ελπίζω ο ελληνικός λαός να αντιδράσει κατά των άδικων πολιτικών που του έχουν επιβληθεί. Διάβασα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, οι οποίες περιέχονται σε πρόσφατο βιβλίο-συνέντευξη».