Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

0

Los Voladores Carlos Castaneda’s



> Eagle Magician Tsakmoul  Voladores Tensegrity
Κάρλος Καστανέντα Ο Αετός, Ο Μάγος, Οι Τσακμούλ και Οι Βολαδόρες

> Για τους μάγους ο άνεμος της ελευθερίας θεωρείται ισοδύναμο της απώθησης των βολαδόρες,
δηλαδή των οντοτήτων που κατατρώγουν τη συνείδησή μας
και δεν την αφήνουν να αναπτυχθεί πλήρως.

> Αν θέλετε να αλλάξετε πραγματικά και να είστε διαφορετικές,
πρέπει να αποκρούσετε τους βολαδόρες.
Αν δεν γίνει αυτό, ξεχάστε την αλλαγή, το μόνο που θα κάνετε σε όλη σας τη ζωή,
θα είναι το να μιλάτε για το πόσο υπέροχες είστε.

> Η περιγραφή των μάγων είναι  η ύστατη Νέμεση  για μας τους ανθρώπους,
δεν θέλουμε να δεχτούμε (το εγώ) ότι κάποιοι μας μεγαλώνουν ως τροφή.

> Οι μάγοι του αρχαίου Μεξικού γνώριζαν ότι το σύμπαν είναι φύσει αρπακτικό.

> Υπάρχει ένα μωσαϊκό από τυρκουάζ, που βρίσκεται στο Τσιτσέν Ιτζά, 
εκεί βλέπουμε τους βολαδόρες, τις μαύρες, αρπακτικές σκιές 
που μας κρατούν ζωντανούς μέσα σε ανθρώπινα ορνιθοτροφεία 
καταβροχθίζοντας την επίγνωσή μας.


Από την δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα ο Κάρλος Καστανέντα έχει εμπνεύσει, καθοδηγήσει, διδάξει αναρίθμητους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, τρία μέλη της ομάδας του Κάρλος, οι Κιλιλάνταλ, Ρενάτα Μούρες και Νιετ Μούρες που προέρχονται από την νεώτερη γενιά των Μάγων, μιλούν για το έργο τους, με τον άμεσο και ιδιαίτερο τρόπο που χαρακτηρίζει την παράδοση τους. Οι τρεις αυτές γυναίκες έχουν τον τίτλο του Τσακμούλ που σημαίνει Φύλακας Γνώσης. Απολαύστε τις αλλά όχι μόνο αυτό, προβληματιστείτε σοβαρά και ΔΡΑΣΤΕ γιατί ο χρόνος τελείωσε και έχετε ήδη προειδοποιηθεί … Επίσης διαβάστε  Ο θαυμαστός κόσμος του Don Juan Matus μέσα από μια γυναικεία οπτική!

-Μπορείτε να μας πείτε πώς πρωτοήρθατε σε επαφή με τον Κάρλος Καστανέντα και τη μαγική παράδοση; Tι επίδραση είχε αυτό στην καθεμιά από εσάς;

-Είναι σχεδόν αδύνατο να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, αφού η μαγική παράδοση, την οποία ο Κάρλος Καστανέντα έχει περιγράψει στα βιβλία του, είναι μια κατάσταση ύπαρξης. Ειλικρινά, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπήρξε κάποια στιγμή που ήρθαμε σε επαφή με αυτήν. Αυτό δεν είναι υπερβολή, ούτε το λέμε για να δώσουμε μια ασαφή απάντηση, ούτε υποκρύπτει κυνισμό ή την επιθυμία μας να κάνουμε πνεύμα. Η αλήθεια είναι ότι μόλις τώρα ερχόμαστε σε επαφή με αυτή την παράδοση.



Αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με τον Κάρλος Καστανέντα πριν από δέκα χρόνια περίπου, αλλά η συνεργασία μας τότε δεν είχε τίποτα να κάνει με τον κόσμο του. Μας είχε προσλάβει ως ερευνήτριες για ένα γιγαντιαίο βιβλίο που σχεδιάζει να εκδώσει κάποια στιγμή, ο τίτλος του οποίου αλλάζει καθώς περνούν τα χρόνια: ξεκίνησε ως Εθνοερμηνευτική (Ethno- hermeneutics), όμως ένας από τους καλύτερους φίλους του ιδιοποιήθηκε τον τίτλο σε μια δική του έρευνα.

Έτσι, άλλαξε σε Μια νέα ερμηνευτική όψη. Σήμερα τιτλοφορείται Φαινομενολογική ανθρωπολογία. Αυτό το έργο αποκαλύπτει το βαθύ ενδιαφέρον του Καστανέντα για τις κοινωνικές επιστήμες, ενδιαφέρον που έχει διατηρήσει αμείωτο παρά τις αλλαγές στη ζωή του ως κληρονόμος της μαγικής παράδοσης του δον Χουάν Μάτους. Δεν μπορούμε λοιπόν να πούμε πως, όταν ήρθαμε σε επαφή με τον Καστανέντα, ήρθαμε σε επαφή με τον κόσμο του. Αυτό ήταν ζήτημα σταδιακής αφομοίωσης δεν γνωρίζουμε πότε συνέβη. Αισθανόμαστε, ωστόσο, ότι συμβαίνει τώρα.

- Στα βιβλία του Καστανέντα, οι άνθρωποι περιγράφονται ως φωτεινά όντα με ένα καθορισμένο σημείο συναρμογής, το οποίο έπειτα «κλειδώνει» στη «συνηθισμένη πραγματικότητα» που αντιλαμβανόμαστε ως εξωτερικό κόσμο. Μια μετακίνηση του σημείου συναρμογής δίνει τη δυνατότητα στον μύστη να αντιληφθεί άλλους, εξίσου πραγματικούς κόσμους και να εισέλθει σε αυτούς. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα εμπειριών που θα μπορούσαν να συμβούν ως αποτέλεσμα μιας τέτοιας μετακίνησης; Παραδείγματα προσιτά σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ατραπό των μάγων; Αποτελούν οι επιθανάτιες εμπειρίες ένα τέτοιο, ας πούμε, παράδειγμα;

- Κάθε βράδυ, κατά τη διάρκεια του ύπνου, το σημείο συναρμογής μετατοπίζεται από τη συνηθισμένη θέση του. Οι μάγοι λένε πως όσο πιο πολύ μετατοπιστεί τόσο πιο αλλόκοτες είναι οι εμπειρίες του ονείρου. Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα της μετατόπισης του σημείου συναρμογής, που συμβαίνει συνέχεια σε όλους μας. Ένα άλλο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η μετατόπιση που προκαλείται από τη λήψη παραισθησιογόνων φυτών ή ουσιών. Η κούραση, η πείνα, ο πυρετός, μια ασθένεια, η αφυδάτωση και πολλές άλλες ασυνήθιστες καταστάσεις επιφέρουν επίσης μια μετατόπιση του σημείου συναρμογής. Οι μάγοι πιστεύουν πως οποιαδήποτε μετατόπιση, μικρή ή μεγάλη, μας κάνει να ρίξουμε μια ματιά σε έναν άλλον κόσμο.

Ωστόσο, πιστεύουν ότι είμαστε ανίκανοι, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, να διατηρήσουμε σταθερό το σημείο συναρμογής  στο μέρος στο οποίο μετατοπίστηκε. Αυτή η αδυναμία έχει σαν αποτέλεσμα την απλή, φευγαλέα θέαση άλλων κόσμων. Οι επιθανάτιες εμπειρίες είναι, θα λέγαμε, το κορυφαίο παράδειγμα μιας πιο παρατεταμένης θέασης άλλων κόσμων. Οι μάγοι υποστηρίζουν ότι η επίδραση του θανάτου είναι τόσο καταλυτική, που «παγώνει» αυτόματα καθετί σε μια θέση. Συνεπώς, η παγίωση του σημείου συναρμογής στο μέρος όπου το μετατοπίζει η επίδραση του θανάτου, δίνει τη διαρκή θέαση μιας άλλης πραγματικότητας και γι’ αυτούς που δεν ακολουθούν την ατραπό του πολεμιστή.

- Καταλαβαίνουμε ότι ο Κάρλος Καστανέντα είναι τώρα ο «ναγουάλ», όπως ήταν πριν από αυτόν ο δάσκαλος του δον Χουάν Μάτους. Τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο όρος;

- Ο όρος «ναγουάλ» αναφέρεται σε έναν άνθρωπο -άντρα ή γυναίκα που είναι κάτοχος ενός ιδιαίτερου φορτίου ενέργειας. Στα μάτια των μάγων -οι οποίοι βλέπουν τον κόσμο αποκλειστικά με όρους ενέργειας και ενεργειακής ροής- ο άνθρωπος αυτός φαίνεται διπλός- δηλαδή αυτό που κανονικά φαίνεται σαν ένα φωτεινό αυγό ή μια μπάλα ενέργειας, σε ένα ναγουάλ φαίνεται -σαν μια φωτεινή μάζα ενέργειας που περικλείει μέσα της μια άλλη.

Οι μάγοι ισχυρίζονται ότι τέτοια όντα είναι ικανά να καθοδηγούν, να κατευθύνουν και να συμβουλεύουν άλλους μάγους με τον πιο άμεσο και φυσικό τρόπο. Οι μάγοι ορίζουν τον άντρα ή τη γυναίκα ναγουάλ σαν το ον που είναι το πιο ικανό -χάρη στο διπλό φορτίο ενέργειας- να εκφράσει και να ερμηνεύσει τις διαταγές του πνεύματος. Για τον Κάρλος Καστανέντα, το να είναι ο νέος ναγουάλ σημαίνει ότι έχει αποδεχτεί την ευθύνη να μας οδηγήσει στην ελευθερία.

(Σ.Α. Δεν υπάρχει ο όρος ‘ναγκουαλ-ισμός’ δηλ. άλλος ένας -ισμός που μόνο κατώτεροι στον Νου και την Ενέργεια μπορούν να επινοήσουν, για να έχουν την ψευδαίσθηση της ασφάλειας κι ότι ανήκουν σε ένα μαντρί διαφορετικό, με πιο εξωτικό όνομα!  Ο Όρος είναι Ναγκουάλ και είναι μόνον ΑΤΟΜΑ στην κατάσταση του ΑΤΜΗΝ που βρίσκονται εκεί, απολύτως κανένας άλλος. )

-Έχει βρεθεί ο διάδοχος του Κάρλος Καστανέντα;

-Όχι, δεν υπάρχει κανένας διάδοχος του Κάρλος Καστανέντα. Είναι ο τελευταίος της γραμμής του.

-Απέναντι σε μια παράδοση που είναι τόσο μυστική, αινιγματική και μυστηριώδης, τι σας έκανε να πάρετε την απόφαση να βγείτε στο προσκήνιο αυτό τον καιρό;

-Η μαγική παράδοση ποτέ δεν ήταν μυστική ή αινιγματική από μόνη της. Αυτό που την κάνει να φαίνεται έτσι είναι η απροθυμία μας, ως μέλη του δυτικού κόσμου, να πάρουμε σοβαρά οτιδήποτε δεν προέρχεται από αυτόν. Στην περίπτωση της μαγικής παράδοσης των Ινδιάνων του Μεξικού, δεν είναι αυτή καθεαυτή η παράδοση που απομακρύνει τους δυτικούς, αλλά ο εθνοκεντρισμός τους. (Σ.Α.  …και το απίστευτο, λερναιοκέφαλο, ΕΓΩ του Δυτικού που φυσικά τα ΞΕΡΕΙ ΟΛΑ, «ποιοί είναι αυτοί που θα μου πουν εμένα» …και τα σχετικά )

Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, μπορούμε να απαντήσουμε λέγοντας ότι η γυναίκα-ναγουάλ, η Κάρολ Τιγκς, που επέστρεψε από ένα ιδιαίτερα μυστηριώδες ταξίδι πριν δέκα χρόνια, άνοιξε την πύλη για μια επαναστατική προσπάθεια από τη μεριά των μαθητών του δον Χουάν -του Κάρλος Καστανέντα, της Φλόριντα Ντόνερ-Γκράου, της Ταΐσα Αβελάρ και της ίδιας- να ρίξουν τον σπόρο μιας εξαιρετικά ασυνήθιστης ιδέας: της ελευθερίας.

-Πώς μπορεί κάποιος που δεν βρίσκεται σε επαφή μαζί σας να συμμετάσχει στη μαγική παράδοση;

-Ο Κάρλος Καστανέντα έχει εκδώσει εννιά βιβλία που περιέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να ακολουθήσει κάποιος την ατραπό του πολεμιστή. Εμφανίζει αυτά τα στοιχεία με την ίδια σειρά που παρουσιάστηκαν και σ’ αυτόν. Πίσω από τη διδασκαλία κρύβεται η πεποίθηση των μάγων ότι πρέπει να κεντριστεί πρώτα ο νους. Από τη στιγμή που ο νους γίνει περίεργος για κάτι, η επιμονή μπορεί να ανοίξει ενεργειακές πόρτες που κάνουν δυνατή την άμεση συμμετοχή. Αυτό ίσως φαίνεται μυστηριώδες και αινιγματικό, είναι όμως μόνο η επιφάνεια.

Οι μάγοι της γραμμής του δον Χουάν έλεγαν ότι είναι αδύνατο για τον γραμμικό νου να κατανοήσει τον περίπλοκο και σύνθετο χαρακτήρα του σύμπαντος. Η ενέργεια, αν και αποτελεί τον ουσιαστικό παράγοντα που κυβερνά τη ζωή μας, δεν αποτελεί μέρος της δικής μας κατανόησης του κόσμου. Ένας άλλος τρόπος να απαντήσουμε στο ερώτημα θα ήταν να πούμε ότι, αν επιμείνουμε στο να ακολουθήσουμε την ατραπό του πολεμιστή, η ίδια η ενέργεια θα καταστήσει δυνατή για μας τη συνέχεια.

-Θα μπορούσατε να κάνετε ένα σύντομο σχόλιο για τις αντιλήψεις των μάγων όσον αφορά στις ενεργειακές γραμμές της γης και τους ιερούς τόπους δύναμης;

-Οι μάγοι γνωρίζουν ότι η γη είναι ένα ον που διαθέτει συνείδηση, σε ένα επίπεδο όμως που είναι κάτι παραπάνω από ακατανόητο για εμάς. Όντας ζωντανή και με συνείδηση, η γη παράγει ενέργεια, την οποία οι μάγοι αντιλαμβάνονται ως φωτεινές γραμμές. Ένας ιερός τόπος ή τόπος δύναμης είναι μια περιγραφή που δίνεται σε μια δέσμη ενεργειακών γραμμών. Πρόκειται δηλαδή για ένα κέντρο απ’ όπου η ενέργεια πηγάζει με φυσικό τρόπο από τη γη, όπως το νερό που αναβλύζει από την πηγή.

- Σύμφωνα με τον δον Χουάν, υπάρχει μια δευτερεύουσα λειτουργία της μήτρας,

Αναπαράσταση της ιερής πόλης του Τενοχτιτλάν στο Μεξικό. Οι μάντεις που ζούσαν εκεί κατά την αρχαιότητα ανακάλυψαν μέσω ονειρέματος μια σειρά ασκήσεων που τονώνουν το ενεργειακό σώμα. Μπορείτε να μας πείτε κάτι γι’ αυτήν;

- Έχουμε διδαχτεί ότι οι δευτερεύουσες λειτουργίες της μήτρας μοιάζουν πολύ με τις λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως τις γνωρίζουμε. Οι μάγοι μάς έχουν πει ότι μπορούμε να σκεπτόμαστε με τη μήτρα μας. Ωστόσο, οτιδήποτε και να είναι αυτό που αποκαλούν «σκέψη με τη μήτρα», δεν μοιάζει καθόλου με τη σκέψη όπως τη γνωρίζουμε. Αυτό που δέχεται μια γυναίκα δεν είναι πραγματικά γραμμικές σκέψεις, αλλά τρομερά καθαρά και δυνατά αισθήματα-σκέψεις που εμείς πρέπει έπειτα να τα ερμηνεύσουμε ορθολογικά Φαίνεται να υπάρχει μια φυσική εξέλιξη στη ζωή μιας μάγισσας: να καταλαγιάσει τις γραμμικές σκέψεις και να επιτρέψει στα αισθήματα-σκέψεις να αναδυθούν μέχρι που αυτά τα δυο να εξισωθούν ποσοτικά.

- Η μαγική παράδοση συνιστά αγαμία; Αν ναι, για ποιο λόγο;

- Τίποτε τέτοιο. Η μαγική παράδοση δεν συνιστά μια ζωή αγαμίας ή μια ελευθεριάζουσα ζωή. Η αγαμία είναι ζήτημα που σχετίζεται αποκλειστικά με αυτό που οι μάγοι ονομάζουν «ο τρόπος με τον οποίο έγινε η σύλληψη». Δηλαδή, αν η σύλληψή μας έγινε κατά τη διάρκεια μιας ερωτικής πράξης που χαρακτηριζόταν από τρομερό σωματικό και συναισθηματικό πάθος, το ενεργειακό μας φορτίο είναι τόσο υψηλό, ώστε μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε χωρίς να υποστούμε φθορά. Κατά συνέπεια, μπορούμε να ελευθεριάζουμε όσο ζητάει η καρδιά μας.

Αν όμως η σύλληψη έγινε μέσα σε ένα «υπερπολιτισμένο περιβάλλον», όπως λένε οι μάγοι, το ενεργειακό μας φορτίο θα είναι το ακριβές αντίγραφο της σωματικής και συναισθηματικής κατάστασης των γονιών μας τη στιγμή της σύλληψης. Οι μάγοι αποκαλούν το προϊόν μιας τέτοιας σύλληψης «βαρετό σεξ». Αστειευόμενοι, ονομάζουμε αυτούς τους ανθρώπους «Β.Σ.». Από τις τρεις μας εδώ, οι δυο είναι σίγουρα Β.Σ. Μια από εμάς φαίνεται να διέφυγε αυτή τη μοίρα. Σε εμάς, τις Β.Σ., οι μάγοι συνιστούν να εξοικονομούμε ενέργεια με όποιον τρόπο μπορούμε γιατί δεν έχουμε από τη φύση μας αρκετή. Σε αυτήν την περίπτωση η αγαμία δεν συνιστάται απλώς- επιβάλλεται ως ο μόνος τρόπος για να είμαστε ίσες με τις ή τους καλύτερους μη Β.Σ.

-Ο δον Χουάν Μάτους περιγράφει το σύμπαν ως φύσει αρπακτικό, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με όλες τις άλλες θρησκευτικές, μυστικιστικές και εσωτερικές παραδόσεις. Ποια είναι η άποψή σας;

-Η παράδοση των μάγων, που ακολουθεί ο δον Χουάν, υποστηρίζει ότι το σύμπαν είναι φύσει αρπακτικό. Για τους μάγους αυτό δεν είναι κάτι υποθετικό ή μεταφορικό, αλλά μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Έτσι όλοι οι φωτισμένοι μάγοι μέσα στους αιώνες, μέσα από τον ιδιαίτερο τομέα που καλλιέργησαν σαν κάλυψη, έχουν περιγράψει διεξοδικά την ανθρώπινη κατάσταση – μια περιγραφή που είναι η πιο θλιβερή που δόθηκε ποτέ. Με το πέρασμα του χρόνου αυτή η περιγραφή κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.

Οι μάγοι λένε ότι όπως ακριβώς εμείς εκτρέφουμε κοτόπουλα (gallinas στα ισπανικά) σε ορνιθώνες (gallineros), έτσι κάποιες οντότητες που προέρχονται από ένα διαφορετικό σύμπαν επίγνωσης μάς κρατάνε μέσα σε ανθρώπινα ορνιθοτροφεία. Οι μάγοι κάνουν ένα λογοπαίγνιο και λένε ότι αυτές οι οντότητες, που ονομάζονται βολαδόρες (voladores, ελλ. «ιπτάμενοι»), κρατάνε εμάς, τα ανθρώπινα όντα ή seres humanos, μέσα σε ανθρωποτροφεία (humaneros).

Οι βολαδόρες είναι μαύρες σκιές που ορισμένες φορές εμπίπτουν στην αντίληψή μας, αλλά ξεμπερδεύουμε με αυτές εξηγώντας τες ως ξένα σώματα πάνω στον αμφιβληστροειδή μας. Οι μάγοι, μέσω της ικανότητάς τους να βλέπουν άμεσα την ενέργεια, γνωρίζουν το γεγονός ότι αυτές οι σκιές είναι αρπακτικές και ότι μας κρατούν ζωντανούς για να καταβροχθίζουν την επίγνωσή μας. Οι μάγοι λένε ότι η επίγνωση εμφανίζεται σαν λάμψη ή σαν γυαλάδα πάνω σε ολόκληρο το ενεργειακό μας πεδίο, το οποίο αυτοί βλέπουν σαν μια φωτεινή σφαίρα. Για τους μάγους, αυτή η λάμψη της επίγνωσης μοιάζει με πλαστικό βερνίκι που θα έκανε τη φωτεινή σφαίρα να λάμπει ακόμη περισσότερο, αν δεν κατατρωγόταν μέχρι το τελευταίο ψίχουλο.

Εδώ βρίσκεται το σημείο όπου η περιγραφή των μάγων γίνεται πολύ ενοχλητική. Οι μάγοι λένε ότι η μόνη λάμψη επίγνωσης που αφήνουν σε μας αυτοί που μας κατατρώγουν είναι η επίγνωση της αυτοανάκλασης, που σε εμάς τους ανθρώπους εμφανίζεται ως αυτοεκτίμηση ή εγωκεντρισμός. Δηλαδή, το μόνο που μένει σε εμάς είναι το ενδιαφέρον που αναπτύσσουμε για το πρόσωπο μας, τον εαυτό μας και το εγώ μας. Στην προσωπική μας ζωή έχουμε επιβεβαιώσει ότι η μόνη δύναμη που έχει απομείνει στον άμεσο κόσμο γύρω μας είναι η δύναμη της αυτο-σπουδαιότητας και της έπαρσης, που έρχεται μασκαρεμένη με τη μορφή της ταπεινότητας, της ευσπλαγχνίας, του αλτρουισμού, της καλοσύνης – πέστε την όπως θέλετε. Η περιγραφή αυτή των μάγων είναι βέβαια η ύστατη *Νέμεση  για μας- δεν θέλουμε να δεχτούμε (το εγώ) ότι κάποιοι μας μεγαλώνουν ως τροφή.

Όπως αντιλαμβάνεστε, στο σημείο αυτό η παράδοση των μάγων βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο είδος πνευματικής παράδοσης. Οι μάγοι λένε -και πιστέψτε με, δεν το λένε από κυνισμό- ότι κάθε ιδανικό των πνευματικών παραδόσεων, των θρησκειών κτλ., με το οποίο συμφωνούμε, είναι μια επινόηση που μηχανεύτηκαν οι βολαδόρες για να μας κρατάνε συνεχώς σε ύπνο. Φανταστείτε την ταραχή μας όταν εξετάζουμε, ζυγίζουμε και συλλογιζόμαστε αυτήν την υπόθεση.


- Τι ακριβώς είναι το «πήδημα στην ελευθερία»; Τι σημαίνει ο «θάνατος» για τους ανθρώπους που δεν έχουν κάνει αυτό το «πήδημα»;

-Αντιλαμβανόμαστε το πήδημα στην ελευθερία ως ισοδύναμο της εξέλιξης που ακολουθεί έναν προκαθορισμένο δρόμο. Για τους μάγους, ο μόνος λόγος που ζούμε -πέρα βέβαια από το να καταβροχθιζόμαστε από τους βολαδόρες- είναι για να απωθήσουμε αυτούς που μας επιτίθενται, ώστε να επιτρέψουμε στην επίγνωσή μας να αναπτυχθεί πλήρως. Το να ολοκληρώσουμε αυτό το έργο είναι ένα εξελικτικό βήμα, το οποίο οι μάγοι αποκαλούν «πήδημα στην ελευθερία».

Εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτήν την κατάσταση έτσι δεν καταλαβαίνουμε πραγματικά τι σημαίνει. Η ερώτησή σας, «τι είναι ο θάνατος για τους ανθρώπους που δεν έχουν κάνει αυτό το πήδημα», μπορεί να απαντηθεί από τους μάγους πολύ απλά: οι άνθρωποι που δεν επιτρέπουν την εκ νέου ανάπτυξη της επίγνωσης, πεθαίνουν καταβροχθιζόμενοι από τους βολαδόρες.

-Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί δεν επιτρέπετε την φωτογράφισή σας ή τη μαγνητοφώνηση των φωνών σας;

-Είμαστε συνεχιστές μιας παράδοσης – αυτής των μάγων του αρχαίου Μεξικού. Το να υπακούουμε στα κελεύσματά τους είναι ο μόνος απτός δεσμός μαζί τους, αφού ο δικός μας τρόπος ζωής και η κατάστασή μας, σαν τελευταία μέλη αυτής της γραμμής μάγων, μας έχουν κάνει να φτάσουμε σε περιοχές αδιανόητες όπου ποτέ δεν είχαν εισέλθει οι πριν από εμάς μάγοι. Έχουμε απομακρυνθεί πολύ από τη μαγική παράδοση με την οποία γαλουχηθήκαμε. Ορισμένες φορές αυτό που πρέπει να κάνουμε στο μαγικό έργο μας, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με αυτή την παράδοση. Το μόνο που μας συνδέει με αυτήν είναι η τυφλή υπακοή στον κανόνα: καμιά φωτογραφία, καμιά μαγνητοφώνηση των φωνών μας.

 -Δίνετε μεγάλη έμφαση στην «ανασκόπηση». Μπορείτε να περιγράψετε τη μέθοδο και τον σκοπό αυτής της τεχνικής, να μας πείτε τι ς ρίζες της και να εξηγήσετε γιατί βρίσκεται στο προσκήνιο της διδασκαλίας αυτόν τον καιρό;

- Όχι, δεν δίνουμε μόνο τώρα μεγάλη έμφαση στην ανασκόπηση. Ο Κάρλος Καστανέντα μιλάει γι’ αυτήν εδώ και χρόνια. Η μέθοδος της ανασκόπησης συνίσταται στην προσεκτική δημιουργία μιας λίστας όλων των ατόμων με τα οποία έχουμε έλθει σε επαφή καθόλη τη διάρκεια της ζωής μας- βέβαια, αυτό είναι ένα πελώριο έργο. Προσωπικά, μας έχει κλονίσει η δυσκολία τού να θυμηθούμε κάθε πρόσωπο που έχουμε συναντήσει στη ζωή μας. Όταν μας ζητήθηκε να το κάνουμε, θεωρήσαμε ότι ήταν αδύνατο. Στη συνέχεια μας είπαν ότι, από τη στιγμή που θα ολοκληρωνόταν αυτή η λίστα αν ολοκληρωνόταν ποτέ- έπρεπε να πάρουμε το πρώτο άτομο στη λίστα, η οποία πηγαίνει από το σήμερα μέχρι τη μέρα που γεννηθήκαμε, και να εξετάσουμε όλες τις αλληλεπιδράσεις που είχαμε, καθώς και καθετί σχετικό με αυτές. Με άλλα λόγια, έπρεπε να ξαναζήσουμε κάθε εμπειρία, να ξαναθυμηθούμε κάθε περιστατικό. Η λίστα ήταν ένα τρυκ για να κεντρίσουμε και να ενεργοποιήσουμε την μνήμη.

Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να γίνει η ανασκόπηση είναι πολλοί. Όπως μας εξήγησαν, ο πρώτος λόγος ήταν η βεβαιότητα των μάγων του αρχαίου Μεξικού -και αυτοί ήταν που επινόησαν την ανασκόπηση- ότι μια απίστευτη δύναμη, την οποία ονόμαζαν Αετό και εμείς ονομάζουμε σήμερα «ελεύθερη επίγνωση», δανείζει σε κάθε νεογέννητο ον -από έναν ιό ως ένα ανθρώπινο ον- μια ορισμένη ποσότητα αντίληψης που αυξάνει μέσω των εμπειριών της ζωής του. Στο τέλος της ζωής του, αυτή η δύναμη απαιτεί την επιστροφή της επίγνωσης που έχει δανείσει. Εκείνοι οι μάγοι υποστήριζαν ότι αυτή η απαίτηση της επιστροφής της επίγνωσης δεν συνδέεται άμεσα με το θάνατο μας, και ότι η δύναμη που μας δανείζει επίγνωση δεν ενδιαφέρεται να πάρει τη ζωή μας. Αυτό είναι μια άλλη διαδικασία. Έτσι, υποστήριζαν ότι μέσω της ανασκόπησης μπορούμε να δώσουμε πίσω σε αυτήν τη δύναμη αυτό που θέλει, δίχως να χρειαστεί να πάρει τη ζωή μας. Αυτό εννοούν οι μάγοι όταν λένε ότι «πρέπει να καεί κάποιος από το εσωτερικό πυρ». Οι μάγοι δεν πεθαίνουν με τον τρόπο που πεθαίνουν οι υπόλοιποι άνθρωποι.

Η άλλη λειτουργία της ανασκόπησης είναι να μας προσδώσει ρευστότητα. Οι μάγοι λένε πως, ξαναζώντας όλες τις εμπειρίες μας, αποκτούμε μια προσαρμοστικότητα που διευκολύνει την είσοδο μας σε περιοχές αντίληψης κρυμμένες από τα συνηθισμένα ανθρώπινα όντα. Η τελευταία λειτουργία, η οποία μας φαίνεται ως η πιο ενδιαφέρουσα, είναι ότι μέσω της ανασκόπησης αποκτούμε αυστηρή πειθαρχία και αυτή είναι το μόνο μέσο με το οποίο μπορούμε να καταστήσουμε τον εαυτό μας συνειδητά άτρωτο από τους βολαδόρες.

Οι μάγοι διαβεβαιώνουν ότι η μόνη επίγνωση που δεν μπορεί να «φαγωθεί» είναι η επίγνωση που παράγεται από την σιδερένια αυτοπειθαρχία. Η ανασκόπηση δημιουργεί μια κατάσταση ρευστότητας και αποφασιστικότητας που είναι η πειθαρχία για την οποία μιλούν οι μάγοι – όχι η πειθαρχία της καταναγκαστικής, ρουτινιάρικης συμπεριφοράς. Εμείς έχουμε επιβεβαιώσει μέσα στη ζωή μας ότι η επίγνωσή μας είναι διαφορετική σίγουρα έχουμε τώρα επίγνωση πραγμάτων που πριν μας ήταν αδιανόητα.

-Ποια είναι η θέση σας όσον αφορά στη χρήση ψυχοτροπικών φυτών-δασκάλων, όπως η ντατούρα ή το πεγιότ, τα οποία συνιστούσε ο δον Χουάν Μάτους στα πρώτα βιβλία του Καστανέντα;

-Όπως έχει ειπωθεί πολλές φορές, ο λόγος που ο δον Χουάν έδινε στον Κάρλος Καστανέντα άφθονα ψυχοτροπικά φυτά ήταν ότι ο Καστανέντα αποτελούσε μια πολύ ειδική περίπτωση. Η ακαμψία της προσωπικότητάς του ήταν τέτοια που ο δον Χουάν συνήθιζε να τον αποκαλεί «κύριο Συντηρητικό», «κύριο Εφιάλτη», καθώς και «κύριο Μπέικον», επειδή ήταν αρκετά στρουμπουλός. Ο ίδιος λέει ότι το να είναι κοντός, σκουρόχρωμος, παχουλός και άσχημος τον καθιστούσε εκ των προτέρων χαμένη υπόθεση και ότι κάθε αλλαγή ήταν ματαιοπονία. Η περίπτωση του Καστανέντα ήταν πολύ ιδιαίτερη. Οι υπόλοιποι μαθητές του δον Χουάν ποτέ δεν πήραν ψυχοτροπικά φυτά. Ο δον Χουάν τους έσπρωχνε στην αντίθετη κατεύθυνση, σε σημείο να μην πίνουν ούτε καν τσάι.

-Έχουμε ακούσει ότι η γυναίκα-ναγουάλ, η Κάρολ Τιγκς, η οποία παρουσιάζεται στον κόσμο στο πιο πρόσφατο βιβλίο του Καστανέντα, πέρασε δέκα χρόνια στη δεύτερη προσοχή και κατόπιν επανεμφανίστηκε σε ένα βιβλιοπωλείο στην Καλιφόρνια. Αληθεύει αυτό; Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι σημαίνει;

-Ναι, αληθεύει. Η Κάρολ Τιγκς πήγε στο βιβλιοπωλείο «Φοίνιξ» στη Σάντα Μόνικα γιατί ανακάλυψε ότι ο Κάρλος Καστανέντα έδινε εκεί μια διάλεξη. Αυτός, η Φλόριντα Ντόνερ-Γκράου και η Ταΐσα Αβελάρ πίστευαν ότι η Κάρολ Τιγκς είχε φύγει για όλο το υπόλοιπο της εδώ ζωής της και ότι τους περίμενε κάπου στη δεύτερη προσοχή, εκεί δηλαδή όπου θα τους οδηγούσε όλους κάποια μέρα. Η Κάρολ Τιγκς είχε επιστρέψει από ένα δεκάχρονο ταξίδι δυο μήνες πριν από αυτήν τη συνάντηση, ήταν ακόμη εξουθενωμένη από την εμπειρία δεν μπορούσε να βρει άλλον τρόπο να έρθει σε επαφή με τον Κάρλος και τις άλλες δυο γυναίκες.

Μας είναι δύσκολο να εξηγήσουμε πώς έγινε αυτό. Οι μάγοι θα το εξηγούσαν λέγοντας ότι οι τέσσερις μαθητές του δον Χουάν έμειναν απρόσβλητοι από τους βολαδόρες για τριάντα χρόνια, οπότε το επίπεδο της επίγνωσής τους τούς επιτρέπει εξωφρενικά παιχνίδια με την αντίληψη και τη συνείδηση. Η προσπάθεια να το ερμηνεύσουμε λογικά είναι μάταιη, εκτός και αν θέλουμε να φαινόμαστε σαν τρεις ηλίθιες που ψελλίζουν ανοησίες. Ελπίζουμε ότι δεν θα φτάσουμε ποτέ σε αυτό το σημείο.

-Τι ακριβώς είναι η δεύτερη προσοχή;

-Έχουμε διδαχτεί ότι η δεύτερη προσοχή είναι η συνείδηση των ανθρώπινων όντων που δεν έχουν καταφαγωθεί από τους βολαδόρες έως το μεδούλι. Αν επιτραπεί μια φυσική εκ νέου ανάπτυξη της επίγνωσης, τότε το επίπεδο συνείδησης αυτής της επίγνωσης αυξάνεται και επιτρέπει στο άτομο να εισέλθει σε κάτι απερίγραπτο. Δυστυχώς είναι αδύνατο να πάρουμε μια ιδέα τι είναι αυτό το επίπεδο επίγνωσης από μεγάλο αριθμό ανθρώπων το μόνο που έχουμε είναι οι τέσσερις άνθρωποι που βρίσκονται υπό την προστασία μας: η Φλόριντα Ντόνερ- Γκράου, η Ταΐσα Αβελάρ, η Κάρολ Τιγκς και ο Κάρλος Καστανέντα. Δεν είμαστε ακόμη σε θέση να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα. Αν και έχουμε μεταμορφωθεί, η συνείδησή μας αδυνατεί να εκφράσει με λόγια αυτό που βιώνουμε. Μοιάζει με τον κόσμο που ξέραμε, αλλά δεν είναι ο ίδιος κόσμος. Ελπίζουμε ότι θα έρθει η στιγμή που θα είναι δυνατόν για μας να εκφράσουμε με λόγια τι είναι η δεύτερη προσοχή, πέρα από το να λέμε ότι είναι η συνείδηση της αυξημένης επίγνωσης.

Όπως σας είπαμε ήδη, λέγοντας αυξημένη επίγνωση εννοούμε εκείνη που δεν έχει καταφαγωθεί από τους βολαδόρες. Επιμένουμε στο σημείο αυτό με κίνδυνο να γίνουμε δυσάρεστες. Και για μας είναι δυσάρεστο, αλλά είμαστε πεισμένες ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος ερμηνείας της μεταμορφωτικής αλλαγής στα ανθρώπινα όντα. Σκεφθείτε αυτό: στον κόσμο της καθημερινής ζωής, ανεξάρτητα από το τι κάνουμε, δεν αλλάζουμε ποτέ. Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα παραμείνουμε ίδιοι, μιλώντας διαρκώς για μη πραγματοποιήσιμες ιδεοληψίες; Αυτό είναι το σημείο στο οποίο μας στρίμωξαν οι μάγοι. Μας είπαν:

«Αν θέλετε να αλλάξετε πραγματικά και να είστε διαφορετικές,
πρέπει να αποκρούσετε τους βολαδόρες.
Αν δεν γίνει αυτό, ξεχάστε την αλλαγή, το μόνο που θα κάνετε σε όλη σας τη ζωή,
θα είναι το να μιλάτε για το πόσο υπέροχες είστε».

-Εργάζεστε για ένα συλλογικό ή για ένα ατομικό «πήδημα στην ελευθερία»; Είσαστε πάντα σε αναμέτρηση με τον χρόνο για την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας;

-Οι τρεις μας βρισκόμαστε σε πλήρη συμφωνία με τους τέσσερις μαθητές του δον Χουάν θέλουμε να φέρουμε τις ιδέες της αλλαγής, της ελευθερίας και της συνειδητής μετεξέλιξης σε οποιονδήποτε είναι πρόθυμος να ακούσει. Δεν κάνουμε αγώνα με τον χρόνο κι αν κάνουμε, γίνεται ασυνείδητα. Όμως η ερώτησή, μας βάζει σε σκέψεις.

-Καταλαβαίνουμε ότι ο δον Χουάν δεν βρίσκεται πλέον σε αυτόν τον κόσμο. Πού είναι τώρα; Εξακολουθείτε να έχετε κάποια επαφή μαζί του;

-Εμείς εμφανιστήκαμε πολύ αργότερα χρόνια και χρόνια αφότου ο δον Χουάν εγκατέλειψε αυτό τον κόσμο. Δεν γνωρίζουμε πού βρίσκεται, ούτε και οι μαθητές του. Προφανώς πέθανε με τον τρόπο που πεθαίνουν οι μάγοι, που σημαίνει ότι πήρε μαζί του το σώμα του, έχοντας διατηρήσει τη ζωτική του δύναμη. Οι μάγοι το περιγράφουν αυτό ως καύση από ένα εσωτερικό πυρ και μετατροπή κάθε μορίου του εαυτού σε επίγνωση-ενέργεια. Αυτό συνέβη με τον δον Χουάν, αυτός και οι άνθρωποι του εξαφανίστηκαν μέσα στο άπειρο δίχως να αφήσουν ίχνη.



ΠΗΓΗ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου