Είμαστε πλέον προ των πυλών για να βιώσουμε μια νέα τεχνολογική επιταγή που ακούει στο όνομαWearable Computing. Με τον όρο αυτό εννοούμε το γεγονός ότι νέες συσκευές θα μας επιτρέψουν να έχουμε πρόσβαση οποιαδήποτε ώρα και στιγμή σε πληροφορίες και δεδομένα δικτύων καθώς και σε υπενθυμίσεις με ένα νέο και μοναδικό τρόπο μιας και θα τις έχουμε συνεχώς πάνω μας. Ο όρος "η τεχνολογία θα γίνει προέκταση του εαυτού μας" θα αποκτήσει μια νέα διάσταση.
Η αρχή έχει γίνει με τα Google Glasses της Google και έπεται συνέχεια μιας και η Apple ακολουθεί κατά πόδας όπως όλα δείχνουν με το iWatch αλλά και σύντομα και άλλοι κολοσσοί της τεχνολογίας θα μπουν σε αυτό το χώρο.
Υπάρχουν ήδη πολλοί που δεν βλέπουν με καλό μάτι αυτή την κίνηση, την χαρακτηρίζουν ως μια νέα μόδα ή την ταυτίζουν με τους απανταχού geeks που ακολουθούν τα προϊόντα μιας εταιρείας όποια και να είναι αυτά.
Η πραγματικότητα είναι όμως τελείως διαφορετική. Όχι το wearable computing δεν είναι για αυτούς που βαριούνται να κοιτάξουν το κινητό ή το ρολόι τους, δεν είναι για τους νεόπλουτους αλλά ούτε και για αυτούς που θέλουν εύκολα να εντυπωσιάσουν ή ακόμη και να βρουν εύκολα το νέο τους ταίρι.
Το wearable computing είναι το επόμενο τεχνολογικό άλμα που θα αλλάξει τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε με τον ίδιο τρόπο που έκαναν και τα smartphones 10 χρόνια πριν.
Στην αρχή όλοι τα θεωρούσαν μη απαραίτητα, πανάκριβα και συσκευές για τους λίγους που είχαν απλά μια μούρλα με την τεχνολογία. Επιστροφή όμως στο τώρα και σχεδόν όλοι μας έχουμε ένα smartphone και η επαφή μας με την τεχνολογία και την κουλτούρα της επικοινωνίας στο σύνολο της έχει αλλάξει δραματικά και με τρόπους που δεν φανταζόμασταν ποτέ.
Ας πάμε λοιπόν να εξετάσουμε τον όρο wearable computing λίγο καλύτερα.
Πάντα πίστευα πως η διαδραστικότητα μας στο χώρο και τον κοινωνικό περίγυρο έχει να κάνει με δύο αόρατες φουσκάλες, την φουσκάλα του "εγώ και του είμαι" και την φουσκάλα του "όχι εγώ".
Κοσμήματα, ρούχα, tatoo, γυαλιά και πολλά ακόμη είναι προϊόντα που αγοράζουμε αλλά όταν τα φοράμε μπαίνουμε μέσα στην φουσκάλα του"εγώ και του είμαι". Τα smartphones και η προέκταση τους, το διαδίκτυο, έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό μιας και δεν ανήκουν σε καμιά από τις δύο φουσκάλες αλλά βρίσκονται ανάμεσα τους.
Για πρώτη φορά λοιπόν στην ιστορία πιστεύω πως η τεχνολογία τουwearable computing θα φέρει το διαδίκτυο εσωτερικά του"εγώ και του είμαι". Για να ακριβολογήσω δεν εννοώ όλο το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του μιας και αυτό είναι πρακτικά αδύνατο αλλά τρία βασικά χαρακτηριστικά του:
1. Υπενθυμίσεις
2. Ψηφιακή βοήθεια
3. Επικοινωνία
Τοwearable computing θα αλλάξει λοιπόν την λειτουργία των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών σε τέτοιο σημείο που θα επηρεάσει τόσο ανθρώπους που δεν θα χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία αλλά ακόμη και εταιρείες σαν την Apple.
1. Υπενθυμίσεις
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι εταιρείες όπως η Apple, Google, Facebook έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην λειτουργία και την εμφάνιση των υπενθυμίσεων τους. Το επερχόμενο iWatch για παράδειγμα της Apple είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ενσωματώσει το κέντρο υπενθυμίσεων του iPhone με μια σημαντική διαφορά. Τόσο στο iOS όσο και στο OS X το κέντρο υπενθυμίσεων είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε να παραμένει στο παρασκήνιο είτε είστε στο iPhone/iPad σας είτε στο Mac σας. Στο iWatch όμως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά μιας και οι υπενθυμίσεις θα είναι ένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά και έτσι αυτή η υπηρεσία θα μεταφερθεί από το παρασκήνιο που είναι τώρα στο κέντρο της εν λόγω συσκευής. Το iWatch σας θα σας ενημερώνει για τα τελευταία νέα, τον καιρό, τα μηνύματα σας, τα email σας και πολλά ακόμη.
Η Apple έχει ακριβώς ότι χρειάζεται για να εφαρμόσει ένα μοναδικό κέντρο γνωστοποιήσεων και να το κάνει κυρίαρχο χαρακτηριστικό του iWatch.
2. Ψηφιακή βοήθεια
Σε ένα προϊόν σαν το iWatch που η οθόνη δεν θα μπορεί να είναι και ιδιαίτερα μεγάλη μια ψηφιακή βοηθός θα αποτελέσει ίσως το πιο σημαντικό και λειτουργικό χαρακτηριστικό. H Apple ήδη από την εποχή του iPhone 4S και μετά μας παρουσίασε μια τέτοια βοηθό που ακούει στο όνομα Siri. Αν και παραμένει σε beta μορφή ακόμη με αρκετά προβλήματα να θέλουν λύση και αρκετές από τις υπηρεσίες της να χωράνε βελτίωση, παρα αυτά πιστεύω πως η Siri θα είναι αν θέλετε το Killer App στο iWatch
H Apple λοιπόν έχει και σε αυτή την κατηγορία ότι ακριβώς χρειάζεται
3. Επικοινωνία
Η επικοινωνία μπορεί να είναι με την μορφή κειμένου, εικόνας ή βίντεο. Επίσης μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση, προσωπική ή δημόσια και τέλος μπορεί να είναι ένας προς ένας, ένας προς πολλούς ή πολλοί προς πολλούς.
Τοwearable computing και ένα προϊόν σαν το iWatch θα προσπαθήσουν να συγχωνεύσουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά σε μια μοναδική υπηρεσία. Εδώ η Google για παράδειγμα είναι πολύ πιο μπροστά από την Apple, ειδικά και με την είσοδο της νέας της υπηρεσίας με την κωδική ονομασίαBabel που αναμένουμε να δούμε σύντομα. Έτσι το κοινωνικό της δίκτυο Google +, η υπηρεσία video της YouTube, τα μηνύματα και το Google Hangouts όλα θα ενσωματωθούν και ήδη έχουν αρχίσει να ενσωματώνονται στα Google Glasses της και θα προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία στους χρήστες τους.
Από την άλλη η Apple εδώ έχει πρόβλημα μιας και υστερεί σε δύο χαρακτηριστικά αυτά των βίντεο συνομιλιών και της κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιος θα μπορούσε να αντικρούσει εδώ το επιχείρημα μου αναφέροντας την υπηρεσίαFacetime της Apple. To πρόβλημα όμως με αυτή την υπηρεσία είναι πως απευθύνεται μόνο στο ένας προς ένας τρόπο επικοινωνίας και επίσης το γεγονός ότι δεν απευθύνεται στο σύνολο μιας καιτο Facetime είναι χαρακτηριστικό μόνο συσκευών της εταιρείας.
Προβλέπω λοιπόν πως η Apple σύντομα θα αλλάξει τον χαρακτήρα και την λειτουργικότητα τουFacetime και θα την κάνει μια κοινή υπηρεσία ανεξάρτητου πλατφόρμας με χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά του Skype.
To μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι πως η Apple δεν έχει ένα δικό της δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης. Δεν θα μου προκαλέσει εντύπωση λοιπόν αν πολύ σύντομα η Apple κατασκευάσει ένα από το μηδέν ή προβεί στην αγορά ενός ήδη υπάρχοντος με το Twitter να είναι ένας πολύ σοβαρός υποψήφιος.
Η Apple με το iWatch μπορεί να δημιουργήσει την ίδια αίσθηση που δημιούργησε με το iPad και να ηγηθεί της τεχνολογίας του wearable computing. Ένα iWatch σίγουρα είναι πιο βολικό για την μεγαλύτερη πλειοψηφία των καταναλωτών από τα ειδικά διαμορφωμένα γυαλιά της Google.
Σύντομα όμως η εταιρεία θα πρέπει να καλύψει το μη υπάρχον κοινωνικό της δίκτυο της και να προσφέρει περισσότερες λειτουργίες στο FaceTime κάνοντας το προσβάσιμο για όλους τους χρήστες σε οποιοδήποτε λειτουργικό και αν ανήκουν.
ΠΗΓΗ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου