Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

0

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ..ΠΟΝΤΙΚΙΑ..


Με ποντίκια κατάφεραν να επικοινωνήσουν ερευνητές του University College του Λονδίνου, του ΜΙΤ των ΗΠΑ και του πανεπιστημίου της Βαρκελώνης.

Απίστευτο και όμως αληθινό. Οι επιστήμονες χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής στο πεδίο της εικονικής πραγματικότητας, κατάφεραν για πρώτη φορά να ...


φέρουν σε διαδραστική επικοινωνία ανθρώπους και αρουραίους.

Οι ερευνητές επέτρεψαν σε αρουραίους να αλληλεπιδράσουν με ένα ρομπότ, το οποίο έλεγχε εξ αποστάσεως ένας άνθρωπος που βρισκόταν σε άλλο χώρο. Ταυτόχρονα ο άνθρωπος αλληλεπιδρούσε στο κυβερνο-διάστημα με μια ανθρωπόμορφη «προσωπικότητα εικονικής πραγματικότητας» ή αλλιώς «άβαταρ», η οποία ελεγχόταν από τις κινήσεις ενός αρουραίου που βρισκόταν σε άλλο χώρο.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει την μελέτη της συμπεριφοράς των ζώων με τελείως νέους τρόπους, ενώ ανοίγει ευρύτερες νέες δυνατότητες για εφαρμογές σε διάφορα άλλα πεδία. Οι ίδιοι επιστήμονες είχαν πέρυσι «στείλει» εικονικά έναν επιστήμονα από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο, για να του πάρει συνέντευξη ένας δημοσιογράφος.

Η νέα τεχνολογία επιτρέπει την ψηφιακή (εικονική) μεταφορά μιας απεικόνισης (αβατάρ) κάποιου ανθρώπου σε ένα μακρινό μέρος, όπου μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλους ανθρώπους σαν να βρισκόταν πράγματι ανάμεσά τους. Αυτό επιτυγχάνεται είτε καθαρά μέσω εικονικής πραγματικότητας, είτε μέσω «ενσάρκωσης» του «αβατάρ» σε ένα ρομπότ, το οποίο ο άνθρωπος τηλεκατευθύνει κατά βούληση. Έτσι δύο άνθρωποι μπορούν εξ αποστάσεως να επικοινωνήσουν «σωματικά» τηλεκατευθύνοντας αντίστοιχα δύο ρομπότ, τα οποία βρίσκονται σε ένα κοινό χώρο.

Αυτή τη φορά, τα πειράματα πήγαν ένα βήμα παραπέρα, καθώς αφορούσαν αλληλεπίδραση όχι μεταξύ ανθρώπων, αλλά μεταξύ ανθρώπων και ζώων. Οι επιστήμονες βρίσκονταν σε ένα εργαστήριο εικονικής πραγματικότητας στο πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, ενώ οι αρουραίοι σε ένα άλλο εργαστήριο σε απόσταση 12 χιλιομέτρων. Οι κινήσεις των ζώων μεταδίδονταν μέσω διαδικτύου στους υπολογιστές των ερευνητών, όπου ένας ανθρωπόμορφος «χαρακτήρας» (αβατάρ) αντιπροσώπευε τον αρουραίο. Κάθε φορά που το ζώο κινείτο, το ίδιο έκανε και το «αβατάρ» του στην εικονική πραγματικότητα.

Από την πλευρά τους, οι ερευνητές δημιούργησαν μια δική τους «προσωπικότητα» (αβατάρ) που κινείτο στην ίδια εικονική πραγματικότητα με το αβατάρ του αρουραίου. Παράλληλα, οι κινήσεις του «αβατάρ» των επιστημόνων στέλνονταν μέσω Ίντερνετ στο εργαστήριο όπου βρισκόταν ο αρουραίος και, μέσω αυτών των κινήσεων, οι επιστήμονες έλεγχαν εξ αποστάσεως τις κινήσεις ενός ρομπότ-αρουραίου με ροδάκια, που βρισκόταν στο πραγματικό κλουβί του αρουραίου.

Ο αρουραίος αλληλεπιδρούσε στον πραγματικό χώρο με ένα «ποντικόμορφο» ρομπότ, το οποίο αντιπροσώπευε έναν απομακρυσμένο άνθρωπο, ενώ ο άνθρωπος αλληλεπιδρούσε στον εικονικό χώρο με ένα ανθρωπόμορφο «αβατάρ» που αντιπροσώπευε έναν απομακρυσμένο αρουραίο.

Στην επιστημονική ομάδα περιλαμβάνεται και ο Έλληνας ερευνητής Ηλίας Γιαννόπουλος, ο οποίος εργάζεται στο Εργαστήριο EVENT της Σχολής Ψυχολογίας του πανεπιστημίου της Βαρκελώνης. Ο Έλληνας επιστήμονας σπούδασε ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος στα πανεπιστήμια Χέριοτ-Βατ και Στραθκλάιντ της Σκωτίας, ενώ έχει εργαστεί στις ελληνικές εταιρείες ρομποτικών συστημάτων Soukos Robots, που εδρεύει στη Λάρισα, καθώς και Theon Sensors, που εδρεύει στην Αθήνα.

Ελ.Τύπος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου