ΜΟΝΠΕΛΙΕ, Βερμόντ. Μέσα σε λίγες μόλις ημέρες, νέο κοινωνικό δίκτυο του Ιντερνετ, ονόματι Ello, που παρουσιάσθηκε ως το «αντι-Facebook», τείνει να αναδειχθεί στον πιο δημοφιλή προορισμό στον παγκόσμιο ιστό.
Το Ello, που δημιουργήθηκε το 2013 ως «ιδιωτικό» κοινωνικό δίκτυο, άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του σε όλους τους χρήστες του Ιντερνετ. Εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού «θέσεων» και της μεγάλης ζήτησης, οι προσκλήσεις για το Ello πωλούνται στην ιστοσελίδα δημοπρασιών eBay, έναντι 500 δολαρίων εκάστη. Σύμφωνα με εταιρείες καταγραφής ιντερνετικής κίνησης, η σελίδα Ello δέχεται 35.000 αιτήματα την ώρα την τελευταία εβδομάδα.
«Η Ello δεν πουλά διαφημιστικό χώρο σε εταιρείες. Ούτε εκποιούμε τα στοιχεία σας σε πελάτες μας. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να γίνει εργαλείο απελευθέρωσης και όχι μέθοδος εξαπάτησης, χειραγώγησης και εκμετάλλευσης. Δεν είστε προϊόντα!» αναφέρει το μανιφέστο του Ello, που υπογραμμίζει ότι «η συλλογή και πώληση ιδιωτικών στοιχείων σε εταιρείες είναι ανήθικη».
Οι δημιουργοί του
Με εταιρική του έδρα το Βερμόντ των ΗΠΑ, λίκνο πολλών σύγχρονων κινημάτων αμφισβήτησης της καταναλωτικής κοινωνίας, το Ello δημιουργήθηκε από ομάδα καλλιτεχνών και προγραμματιστών υπολογιστών, υπό την καθοδήγηση του Πολ Μπούτνιτς, σχεδιαστή ποδηλάτων και ρομπότ.
Ο ειδικός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης, Νέιθαν Γιούργκενσον, λέει: «Αυτές είναι οι καλύτερες στιγμές στην ιστορία της κοινωνικής δικτύωσης: το ξεκίνημα της συζήτησης, η παρουσίαση της πρώτης ιδέας και η αμφισβήτηση όλων όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Το Ello μονοπωλεί αυτές τις ημέρες την προσοχή, γιατί υπόσχεται νέα πολιτική για τα δίκτυα αυτά. Πολλοί έχουν πια συνειδητοποιήσει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συγκέντρωσαν υπερβολική εξουσία στα χέρια ελάχιστων και ότι αυτό πρέπει να αλλάξει».
Η άνοδος του Ello συμπίπτει με μεγάλη εκστρατεία κατά του Facebook στο Σαν Φρανσίσκο, εξαιτίας της απόφασης της γνωστής για τη σεμνοτυφία της ιστοσελίδας να καταργήσει τα «προφίλ» διεμφυλικών καλλιτεχνών, που χρησιμοποιούσαν τα ψευδώνυμά τους. Το Ello δεν απαιτεί οι χρήστες του να δηλώνουν το αληθινό τους όνομα.
kathimerini
Το Ello, που δημιουργήθηκε το 2013 ως «ιδιωτικό» κοινωνικό δίκτυο, άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του σε όλους τους χρήστες του Ιντερνετ. Εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού «θέσεων» και της μεγάλης ζήτησης, οι προσκλήσεις για το Ello πωλούνται στην ιστοσελίδα δημοπρασιών eBay, έναντι 500 δολαρίων εκάστη. Σύμφωνα με εταιρείες καταγραφής ιντερνετικής κίνησης, η σελίδα Ello δέχεται 35.000 αιτήματα την ώρα την τελευταία εβδομάδα.
«Η Ello δεν πουλά διαφημιστικό χώρο σε εταιρείες. Ούτε εκποιούμε τα στοιχεία σας σε πελάτες μας. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να γίνει εργαλείο απελευθέρωσης και όχι μέθοδος εξαπάτησης, χειραγώγησης και εκμετάλλευσης. Δεν είστε προϊόντα!» αναφέρει το μανιφέστο του Ello, που υπογραμμίζει ότι «η συλλογή και πώληση ιδιωτικών στοιχείων σε εταιρείες είναι ανήθικη».
Οι δημιουργοί του
Με εταιρική του έδρα το Βερμόντ των ΗΠΑ, λίκνο πολλών σύγχρονων κινημάτων αμφισβήτησης της καταναλωτικής κοινωνίας, το Ello δημιουργήθηκε από ομάδα καλλιτεχνών και προγραμματιστών υπολογιστών, υπό την καθοδήγηση του Πολ Μπούτνιτς, σχεδιαστή ποδηλάτων και ρομπότ.
Ο ειδικός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Πανεπιστήμιο της Βαλτιμόρης, Νέιθαν Γιούργκενσον, λέει: «Αυτές είναι οι καλύτερες στιγμές στην ιστορία της κοινωνικής δικτύωσης: το ξεκίνημα της συζήτησης, η παρουσίαση της πρώτης ιδέας και η αμφισβήτηση όλων όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Το Ello μονοπωλεί αυτές τις ημέρες την προσοχή, γιατί υπόσχεται νέα πολιτική για τα δίκτυα αυτά. Πολλοί έχουν πια συνειδητοποιήσει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συγκέντρωσαν υπερβολική εξουσία στα χέρια ελάχιστων και ότι αυτό πρέπει να αλλάξει».
Η άνοδος του Ello συμπίπτει με μεγάλη εκστρατεία κατά του Facebook στο Σαν Φρανσίσκο, εξαιτίας της απόφασης της γνωστής για τη σεμνοτυφία της ιστοσελίδας να καταργήσει τα «προφίλ» διεμφυλικών καλλιτεχνών, που χρησιμοποιούσαν τα ψευδώνυμά τους. Το Ello δεν απαιτεί οι χρήστες του να δηλώνουν το αληθινό τους όνομα.
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου